  • 11. Data: 2017-09-14 11:31:19
    Temat: Re: Płyta Asrock H110M-DGS jaki to standard?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 10:36, JoteR pisze:

    > Ale gdyby np. Ujnia Jewropejska chciała to jakoś precyzyjniej unormować,
    > to wrzeszczałbyś wniebogłosy o eurokołchozie, nieprawdaż? ;->

    Są przydatne normy i debilne. :-)
    Akurat nie mogę sobie teraz dobrać obudowy i kupić w sieci opierając się
    na specyfikacjach bo nie mam pewności czy będzie pasowała.
    A o tym że UE jak chce to potrafi przekonaliśmy się już wielokrotnie.
    Przecież ja płacę podatek aby mikro było mikro a itx itx :-)

  • 12. Data: 2017-09-14 14:22:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-14 o 07:27, z pisze:

    > Dzięki za wyjaśnienia. Niestety ja potrzebuję nie wystarczającej
    > objętości ale dokładnie dopasowanej do płyty.
    > Ze specyfikacji obudowy się tego nie dowiem (jak widać)
    > Trzeba pomacać, pomierzyć. Być może zmieszczę się w obudowę oznaczoną
    > mITX :-)

    Nie zmieścisz tej płyty do obudowy mITX, obudowa mITX ma tylko jeden
    slot PCI/E, więc nawet nie szukaj bo szkoda czasu.
    Jak już tak mocno chcesz dopasować obudowę do tej płyty, to zwróć
    jeszcze uwagę czy pomieścisz radiator z wentylatorem i zasilacz, bo tu
    też potrafią być zgrzyty, że o napędach nie wspomnę.

  • 13. Data: 2017-09-14 17:51:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 14:22, nadir pisze:
> [...]
    > jeszcze uwagę czy pomieścisz radiator z wentylatorem i zasilacz, bo tu
    > też potrafią być zgrzyty, że o napędach nie wspomnę.

    Przejrzałem już sporo specyfikacji
    Pierwsza z brzegu:
    http://www.acd.pl/obudowa-mini-itx-cm-elite-110-p-8.
    html
    Obudowa opisana jako _mini_ ITX :-)
    O innych podzespołach pamiętam.

  • 14. Data: 2017-09-14 18:59:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 17:51, z pisze:

    > Przejrzałem już sporo specyfikacji
> [...]

    A o co chodzi w tej obudowie? że niby mATX wejdzie?
    http://www.coolermaster.com/case/mini-itx-elite-seri
    es/elite110/
    Tu chodzi raczej o to, że wsadzisz kartę grafiki z chłodzeniem na dwa
    sloty, o ile nie jest dłuższa niż 210mm

    Motherboard form factor guide:
    http://www.silverstonetek.com/techtalk_cont.php?area
    &tid=wh11_008

    Czyli ta Twoja płyta 190x190 wejdzie na szerokość (jeżeli w podstawie
    nie ma dziwnych przeszkadzajek), ale na głębokość czy masz te 2cm extra?
    https://www.youtube.com/watch?v=e0EhlY4K6Mo

    Kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje...

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2017-09-14 19:53:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 18:59, Irokez pisze:

    > Kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje...

    No właśnie napisałem że jak nie pomacam to z internetów się nie dowiem.
    :-) bo producenci mają w du... standardy.

    Mam wrażenie że wejdzie :-)
    http://pokazywarka.pl/746l6t/

  • 16. Data: 2017-09-14 21:21:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 19:53, z pisze:

    > No właśnie napisałem że jak nie pomacam to z internetów się nie dowiem.
    > :-) bo producenci mają w du... standardy.

    Ale wcale nie. Standard zakłada rozstaw otworów, miejsce na back-panel
    oraz maksymalne wymiary formatki PCB. Każdy cm2 PCB to oszczędność, i
    schodzą ile się da, aby dało się obsadzić komponentami oraz zamocować na
    dystansach montażowych.

    Twoja wybrana płyta jest na tyle duża, że podpada jeszcze pod mATX a nie
    pod mITX.
    Natomiast CM Elite 110 jest dedykowany pod mITX i taka musi wejść choćby
    producent mobo kombinował jak mógł z wymiarami w ramach tego standardu.
    Nie odważył bym się napisać, że ta obudowa pasuje też pod mATX na
    podstawie jednej wydmuszki od Asrocka o centymetry dwa większe, które
    byś może na styk wejdą.

    > Mam wrażenie że wejdzie :-)
    > http://pokazywarka.pl/746l6t/

    Pewnie zapas na kabelki uzupełnisz tymi 2cm PCB. Oby się dało potem te
    kabelki przecisnąć.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2017-09-14 22:28:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-14 o 19:53, z pisze:

    > Mam wrażenie że wejdzie :-)
    > http://pokazywarka.pl/746l6t/

    Powinna się zmieścić.
    https://benchmarkreviews.com/wp-content/uploads/2014
    /03/Cooler-Master-Elite-110-Mini-ITX-Case-Motherboar
    d-Installed.jpg