  • 1. Data: 2017-09-13 21:02:04
    Temat: Płyta Asrock H110M-DGS jaki to standard?
    Od: z <...@...pl>

    Z pomiarów wynika że ma wymiar 190x190mm
    W żaden sposób mi to nie pasuje do standardów mAtx 244x244, czy mItx 170x170
    Szukam jak najmniejszej obudowy a w specyfikacjach przeważnie podaje się
    standard.
    Jak żyć?

  • 2. Data: 2017-09-13 22:11:51
    Temat: Re: Płyta Asrock H110M-DGS jaki to standard?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 21:02, z pisze:
> [...]
    > 170x170
    > Szukam jak najmniejszej obudowy a w specyfikacjach przeważnie podaje się

    Nauczyć się czytać? Wtedy da się jakoś żyć.

    http://www.asrock.com/mb/Intel/H110M-DGS/index.pl.as
    p?cat=Specifications

    "Micro ATX Form Factor: 7.5-in x 7.4-in, 19.1 cm x 18.8 cm"

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2017-09-13 23:04:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 22:11, Irokez pisze:

    > Nauczyć się czytać? Wtedy da się jakoś żyć.
    >
    > http://www.asrock.com/mb/Intel/H110M-DGS/index.pl.as
    p?cat=Specifications

    > "Micro ATX Form Factor: 7.5-in x 7.4-in, 19.1 cm x 18.8 cm"

    Tak wiem. Miarkę mam :-)
    A jaki to jest standard?
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/obudowy-kom
    puterowe-poradnik-jak-wybrac-3730/strona/13785.html
    W opisach obudowy jest mATX i co?

    MicroATX (mATX, uATX, uATX) - wariant 1 244 × 244

    MicroATX (mATX, uATX, uATX) - wariant 2 171 × 171

    Mini-ITX 170 × 170

    Jak żyć kiedy się chce kupić najmniejszą obudowę do płyty o rozmiarze
    19.1 cm x 18.8 cm?

  • 4. Data: 2017-09-13 23:37:28
    Od: z <...@...pl>

    Przykładowo:
    https://proline.pl/obudowa-silverstone-milo-ml03-sst
    -ml03b-black-usb-3-0-czarna-slim-htpc-micro-atx-p918
    639

    http://www.chieftec.eu/pl/obudowy/matx/seria-gamer-m
    atx/ci-01b-op.html

    http://allegro.pl/obudowa-cooler-master-elite-130-mi
    ni-tower-bez-zas-i6929307036.html

    https://pl.wikipedia.org/wiki/FlexATX
    Też nie pasuje :-(

  • 5. Data: 2017-09-14 00:37:01
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-09-13 at 23:37, z wrote:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/FlexATX
    > Też nie pasuje :-(

    Nie wystarczy czytać, trzeba jeszcze rozumieć. ;-) Specyfikacje
    określają wymiary maksymalne płyt. Skoro FlexATX ,,używa takiego
    samego rozmieszczenia otworów montażowych co microATX oraz takich
    samych paneli I/O jak ATX i microATX. Płyta FlexATX nie może być
    większa niż 229 × 191 mm", a twoja płyta to microATX i nie jest
    większa, niż 229 × 191 mm, to znaczy, że pasuje.

    --
    mrg

  • 6. Data: 2017-09-14 00:58:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-13 o 23:37, z pisze:
    > Przykładowo:
    > https://proline.pl/obudowa-silverstone-milo-ml03-sst
    -ml03b-black-usb-3-0-czarna-slim-htpc-micro-atx-p918
> [...]

    Producenci płyt i obudów trochę po macoszemu traktują podawanie
    rozmiarów. Ja jak nie ma tego wprost opisane, to sugeruję się ilością
    slotów PCI/PCIE na płycie oraz w obudowie i otworami montażowymi, te
    ostatnie bez względu na wymiary są zawsze w tych samych miejscach.
    Widzę ze zdjęć, że płyta ma dwa sloty PCIE, więc każda z powyższych
    obudów powinna ją pomieścić.

  • 7. Data: 2017-09-14 07:27:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 00:58, nadir pisze:
> [...]
    > ostatnie bez względu na wymiary są zawsze w tych samych miejscach.
    > Widzę ze zdjęć, że płyta ma dwa sloty PCIE, więc każda z powyższych

    Dzięki za wyjaśnienia. Niestety ja potrzebuję nie wystarczającej
    objętości ale dokładnie dopasowanej do płyty.
    Ze specyfikacji obudowy się tego nie dowiem (jak widać)
    Trzeba pomacać, pomierzyć. Być może zmieszczę się w obudowę oznaczoną
    mITX :-)

  • 8. Data: 2017-09-14 10:14:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 07:27, z pisze:

> [...]
    > Ze specyfikacji obudowy się tego nie dowiem (jak widać)
    > Trzeba pomacać, pomierzyć. Być może zmieszczę się w obudowę oznaczoną

    Bo obudowa oznaczona mATX musi zmieścić płytę formatu mATX jakakolwiek
    by ona wymiarowo nie była przycięta w stosunku do maksymalnego formatu
    mATX w specyfikacji. Więc nie znajdziesz dokładnie dopasowanej do
    wydumanej formatki producenta płyty. Jedynie miejsce na dość długą kartę
    grafiki może być lub nie.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2017-09-14 10:31:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 10:14, Irokez pisze:

> [...]
    > mATX w specyfikacji. Więc nie znajdziesz dokładnie dopasowanej do
    > wydumanej formatki producenta płyty. Jedynie miejsce na dość długą kartę

    Czyli te wszystkie oznaczenia mini mikro itx można traktować jako
    przybliżone wartości orientacyjne
    "MB nie większa niż..."
    XXI wiek w mordę:-)

  • 10. Data: 2017-09-14 10:36:26
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "z" napisał:

    > Czyli te wszystkie oznaczenia mini mikro itx można traktować jako
    > przybliżone wartości orientacyjne
    > "MB nie większa niż..."
    > XXI wiek w mordę:-)

    Ale gdyby np. Ujnia Jewropejska chciała to jakoś precyzyjniej unormować, to
    wrzeszczałbyś wniebogłosy o eurokołchozie, nieprawdaż? ;->

    JoteR