  • 1. Data: 2017-09-09 18:34:01
    Temat: [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu, z sentymentu poskładałem sobie komputer z części
    zalegających w szafie (plus kilka brakujących, zdobytych po kosztach).
    Specyfikacja podobna do tej, z jakiej korzystałem ja i większość
    znajomych na początku XXI wieku. Nawet nieco lepsza, bo zamiast
    Celerona jest Pentium II 400 MHz, RAM do oporu (382MB) i karta CF w
    miejsce systemowego dysku twardego.

    Początkowo w ramach eksperymentu próbowałem zainstalować na tym Linuksa,
    ale Debian nie chciał dogadać się z płytą główną. Za to Windows 98SE
    działa idealnie. Rzecz jasna ko0mputer nie jest podpięty do sieci. ;)

    Zainstalowałem trochę starych programów i gier. W końcu, z ciekawości
    postanowiłem odpalić któregoś ze starych DivX-ów, zachowanych na paru
    piętnastoletnich płytach CD.
    Zainstalowałem ostatnią wersję ffdshow wspierającą win98, potem jakąś
    starą wersję BSPlayera. Okazuje się jednak, że filmy nie chcą się
    odtwarzać. Albo mam klatkowanie, albo zupełnie czarny ekran.
    Nie tak to zapamiętałem z młodości - te same filmy śmigały wtedy na
    takim sprzęcie.

    Stąd pytanie: jaki zestaw softu powinienem dobrać? Ktoś pamięta?

  • 2. Data: 2017-09-09 18:54:26
    Temat: Re: [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Okazuje się jednak, że filmy nie chcą się
    > odtwarzać. Albo mam klatkowanie, albo zupełnie czarny ekran.
    > Nie tak to zapamiętałem z młodości - te same filmy śmigały wtedy
    > na takim sprzęcie.

    Sterowniki do chipsetu i sterowniki do karty graficznej zainstalowałeś?

    > Stąd pytanie: jaki zestaw softu powinienem dobrać? Ktoś pamięta?

    Ówcześnie, z racji posiadania AMD K6-2 400MHz (duuużo słabszego od PII 400)
    posiłkowałem się bootowalną płytą z Linuxem Movix. Coś mi się kołacze po
    głowie, że najnowsze FFDSHOW potrzebowały nowszych instrukcji, niż te
    dostępne w PII

  • 3. Data: 2017-09-09 18:56:52
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > postanowiłem odpalić któregoś ze starych DivX-ów, zachowanych na paru
    > piętnastoletnich płytach CD.

    A te filmy odtwarzasz bezpośrednio z płyt? Jeśli tak to zerknij, czy się
    tryb nie przełączył w PIO zamiast UDMA

  • 4. Data: 2017-09-09 19:53:24
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/09/2017 05:34 PM, Atlantis wrote:
> [...]
    > takim sprzęcie.
    >
    > Stąd pytanie: jaki zestaw softu powinienem dobrać? Ktoś pamięta?

    Moze sprobuj OS dla Raspberry Pi. Przynajmniej ma nowa przegladarke (Chrome).
    https://www.raspberrypi.org/blog/pixel-pc-mac/
    A filmy wspolczesnie kompresowana nie pojda, bo to zalezy od harware'u raczej

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 5. Data: 2017-09-09 20:38:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "2late" o...@o...org

    > Moze sprobuj OS dla Raspberry Pi.

    Ja na takim CPU (cały komp kupiłem za kilkadziesiąt
    pln) mam WXP -- filmy śmigały na nim aż miło. RAMek
    starczało 128 MB aż nadto. Miałem tam i WXP, i Linuksy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 6. Data: 2017-09-09 21:25:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/09/2017 07:38 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "2late" o...@o...org

    > Ja na takim CPU (cały komp kupiłem za kilkadziesiąt
    > pln) mam WXP -- filmy śmigały na nim aż miło. RAMek
    > starczało 128 MB aż nadto. Miałem tam i WXP, i Linuksy...

    Filmy albo internet - wybor nalezy do ciebie.

  • 7. Data: 2017-09-09 23:19:36
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 września 2017 18:34:07 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > takim sprzęcie.
    >
    > Stąd pytanie: jaki zestaw softu powinienem dobrać? Ktoś pamięta?

    pII 400 to deczko przymało dla divx-ów.
    Ja pamietam taki kodek w wersji 4.12 ale on raczej kuz cos kolo 600MHZ w dowolnym cpu
    wymagał.

    czarny ekran to feler z tzw, overlayem. Musisz miec odpowiednie sterowniki do karty
    graficznej i odpowiednie directx.

    No i sporo zalezy od tego jak zakodowany jest ten divx. Jak masz rozdzielczosc cif to
    powinno dzialac, jak 640x480 to juz moze byc cienko...

    Tak czy siak te pII 400 to jest albo za mało albo na styk przy dobrym sprzecie
    (wsparcie dla overlaya, jakies wsparcie dla dekodowania mpeg na grafice).

  • 8. Data: 2017-09-10 06:45:36
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 2017-09-09 o 18:34, Atlantis pisze:
> [...]
    > takim sprzęcie.
    >
    > Stąd pytanie: jaki zestaw softu powinienem dobrać? Ktoś pamięta?

    Z tego co ja pamiętam to takie PII 400 czy celeron 450 to było na styk
    co do odtwarzania Divx

  • 9. Data: 2017-09-11 18:39:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 06:45, work pisze:

    > Z tego co ja pamiętam to takie PII 400 czy celeron 450 to było na styk
    > co do odtwarzania Divx

    Hmm... Udało mi się znaleźć i zainstalować sterowniki do dość
    specyficznej karty graficznej (karta na magistrali AGP zintegrowana z
    płytą PCChips M747, płytą w formacie AT - warto dodać). :)
    Zmniejszyłem głębię kolorów do 16 bitów i stare DivX-y jako tako zaczęły
    działać. Odtwarzanie jest w miarę płynne, ale co kilka-kilkanaście
    sekund występuje delikatne przycięcie. Film jest odtwarzany z HDD, więc
    to nie kwestia CD-ROM-u.

    To chyba tak musiało działać w tamtych czasach! Po prostu nikomu to
    wtedy nie przeszkadzało, bo zachwycaliśmy się samą możliwością oglądania
    filmu na komputerze. I faktem, że cały film mieści się na jednej płytce. ;)

  • 10. Data: 2017-09-11 20:21:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-11 o 18:39, Atlantis pisze:

> [...]
    > filmu na komputerze. I faktem, że cały film mieści się na jednej płytce. ;)

    Film przycinał być może ze względu na kodowanie z 30 (NTSC) na 25
    klatek/s (PAL).
    Zresztą często to widać do chwili obecnej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam