  • 1. Data: 2016-05-03 15:40:11
    Temat: Płyta główna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam taką płytę główną.
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=1960&dl=1&RWD=0#ov

    Chciałem przejść na Win7 z XP. Do tej płyty nie już sterowników do Win7.
    Ale przed zmianą płyty kupiłem dysk Segate ST1000DM003
    http://www.komputronik.pl/product/144265/Sprzet_komp
    uterowy_/Podzespoly/Seagate_1_TB_Barracuda_64MB_SATA
    -600_.html
    Ale BIOS pokazuje tylko 33 MB.
    Dysk to SATA III i może z tą płytą nie chce współpracować.
    Chyba już czas zmienić płytę główną.
    Ktoś doradzi jaką płytę kupić, aby można co się da ze starej przełożyć i
    działała z tym nowym dyskiem.

    Tu raport z CPU-Z
    https://www.dropbox.com/s/3izeuyinlpxsn0i/SX64PC.htm
    l?dl=0
    <https://www.dropbox.com/s/3izeuyinlpxsn0i/SX64PC.ht
    ml?dl=0>

    Robert

  • 2. Data: 2016-05-03 18:40:45
    Temat: Re: Płyta główna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Wiem, że muszę szukać z Socket 775.
    http://allegro.pl/plyty-glowne-socket-775-pentium-4-
    cel-10837

    Ale którą polecicie, bo ja w tej materii nie jestem biegły.

    Robert

  • 3. Data: 2016-05-03 21:02:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Wiem, że muszę szukać z Socket 775.
    > http://allegro.pl/plyty-glowne-socket-775-pentium-4-
    cel-10837

    > Ale którą polecicie, bo ja w tej materii nie jestem biegły.

    Chyba najlepiej z chipsetem serii Intel P45/G43/G41, widze na ten
    przykład jakąś GIGABYTE GA-EP45-DS3.
    Nie wiem ile masz pamięci, aby trzymać się DDR2, bo tańsza rozbudowa
    będzie o pamięci DDR3.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-05-03 21:44:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-03 o 21:02, Irokez pisze:
> [...]
    > przykład jakąś GIGABYTE GA-EP45-DS3.
    > Nie wiem ile masz pamięci, aby trzymać się DDR2, bo tańsza rozbudowa

    Tak jak widać w raporcie z linka.. 2x2Mb DDR2.

  • 5. Data: 2016-05-04 01:10:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Ale BIOS pokazuje tylko 33 MB.
    > Dysk to SATA III i może z tą płytą nie chce współpracować.
    Zacząłbym od aktualizacji BIOS, bo masz wersję F2, a po niej wyszły dwie
    nowsze wersje.

    Maciek

  • 6. Data: 2016-05-04 01:16:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Chciałem przejść na Win7 z XP. Do tej płyty nie już sterowników do Win7.
    I kto Ci powiedział, że do niej nie ma sterowników do Win7?? Chyba masz
    na myśli, że nie ma na stronie producenta. Nie ma, bo nie są potrzebne -
    Windows 7 wszystko sobie sam zainstaluje.

    Maciek

  • 7. Data: 2016-05-04 01:31:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Ale BIOS pokazuje tylko 33 MB.
    > Dysk to SATA III i może z tą płytą nie chce współpracować.
    http://support.seagate.com/kbimg/3116-2.gif

    Maciek

  • 8. Data: 2016-05-04 08:55:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-04 o 1:16, Maciek pisze:
    > I kto Ci powiedział, że do niej nie ma sterowników do Win7?? Chyba masz
    > na myśli, że nie ma na stronie producenta. Nie ma, bo nie są potrzebne -
    > Windows 7 wszystko sobie sam zainstaluje.

    Nikt mi nie powiedział. :-) Sam to wymyśliłem przez analogię. Jak nie
    zainstaluję sterowników od karty graficznej producenta to, na tych od
    Win kiepsko działa.
    Tak samo sobie pomyślałem, że reszta sterowników też ma znaczenie.
    Na innym dysku zainstalowałem (na obecnej płycie głównej) Win7,
    sterowniki tylko do karty graficznej od producenta, resztę Win sam
    zainstalował.
    Komputer chodził słabo. Uznałem, że z powodu braku sterowników. Mam ten
    dysk jeszcze to podepnę i sprawdzę i napiszę.

    Robert

  • 9. Data: 2016-05-04 09:02:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-04 o 1:10, Maciek pisze:
    > Zacząłbym od aktualizacji BIOS, bo masz wersję F2, a po niej wyszły dwie
    > nowsze wersje.

    Chyba się nie odważę. Komputer potrzebny do pracy i gdyby coś poszło nie
    tak, to nie mam innego, gdzie mógłbym chociaż dysk przełożyć.
    No i czy to ma coś wspólnego z dyskiem?
    F4 Update CPU ID
    F3 Update CPU micro code

    Robert

  • 10. Data: 2016-05-04 09:06:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Chyba się nie odważę. Komputer potrzebny do pracy i gdyby coś poszło nie
    > tak, to nie mam innego, gdzie mógłbym chociaż dysk przełożyć.
    To nie załogowy lot na Marsa, tylko upgrade BIOS :->

    > No i czy to ma coś wspólnego z dyskiem?
    > F4 Update CPU ID
    > F3 Update CPU micro code
    Nie wiem. Fajnie, że producent napisał _cokolwiek_ w opisie zmian.
    Zazwyczaj nie umieszczają nic.

    Maciek