  • 31. Data: 2018-06-10 11:18:33
    Temat: Re: Płyta główna lapka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 08:52:31 +0200, Andrzej napisał(a):

    > Emiter T2 nie ma stałoprądowego połączenia z masą?

    Istotnie - przydaloby sie ... ale jest.
    Przez noge 3 (wyjscie) 555.
    tam jest calkiem spory prad dopuszczalny w stanie L.

    I tylko tak sie zastanawiam po co ten tranzystor:
    - wzmacniacz w stanie wysokim ? Raczej kiepski.

    - Izolator wyjscia ? cos mi chodzi po glowie, ze 555 byl wrazliwy na
    przepiecia na wyjsciu, a cewka/glosnik nimi grozi.

    J.

  • 32. Data: 2018-06-10 12:03:38
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.06.2018 o 11:18, J.F. pisze:

    > Istotnie - przydaloby sie ... ale jest.
    > Przez noge 3 (wyjscie) 555.

    To nie jest 555 a LM331. Wyjście OC podciągane przez R11, a T2 to wtórnik.

    P.P.

  • 33. Data: 2018-06-10 12:05:43
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.06.2018 o 08:43, J.F. pisze:

    > Ale jak to sie uzywa - przesuwa wzdluz sciezki ?
    > Bo jak mam dotknac, puscic, dotknac w innym miejscu - to nie wiem czy
    > uslysze drobna zmiane czestotliwosci.

    Zmianę częstotliwości słychać bardzo wyraźnie. Ucho jest cholernie czułe
    na zmiany f.

    P.P.

  • 34. Data: 2018-06-10 15:06:54
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 11:18, J.F. pisze:

    > Istotnie - przydaloby sie ... ale jest.
    > Przez noge 3 (wyjscie) 555.
    > tam jest calkiem spory prad dopuszczalny w stanie L.

    Ja tam jestem ze starej szkoły i dla mnie emiter tranzystora to to ze
    strzałką.
    Wg mnie ten kondensator C1 powinien by pomiędzy suwakiem potencjometru a
    głośnikiem.

  • 35. Data: 2018-06-10 16:00:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Istotnie - przydaloby sie ... ale jest.
    > Przez noge 3 (wyjscie) 555.
    > tam jest calkiem spory prad dopuszczalny w stanie L.
    Już Ci napisali to lm331, przetwornik U/F

    > I tylko tak sie zastanawiam po co ten tranzystor:
    > - wzmacniacz w stanie wysokim ? Raczej kiepski.
    Włącza cały układ jak zewrzesz elektrody albo bedzie napięcie <5V.

    > - Izolator wyjscia ? cos mi chodzi po glowie, ze 555 byl wrazliwy na
    > przepiecia na wyjsciu, a cewka/glosnik nimi grozi.
    No z tym wyjściem to lekko ktoś dał ciała.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2018-06-10 16:05:20
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.06.2018 o 15:06, Andrzej pisze:

    > Ja tam jestem ze starej szkoły i dla mnie emiter tranzystora to to ze
    > strzałką.
    > Wg mnie ten kondensator C1 powinien by pomiędzy suwakiem potencjometru a
    > głośnikiem.

    Bob z jeszcze starszej szkoły i tak wymyślił. W końcu to on
    zaprojektował LM331.

    P.P.

  • 37. Data: 2018-06-10 16:07:11
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.06.2018 o 16:00, Janusz pisze:
    [...]
    > No z tym wyjściem to lekko ktoś dał ciała.

    Robert A. Pease się nazywał ;-)

    P.P.

  • 38. Data: 2018-06-11 08:07:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 15:06:54 +0200, Andrzej napisał(a):

    > Ja tam jestem ze starej szkoły i dla mnie emiter tranzystora to to ze
    > strzałką.

    Pomylily mi sie uklady - ale nadal - stan niski zapewni 331

    > Wg mnie ten kondensator C1 powinien by pomiędzy suwakiem potencjometru a
    > głośnikiem.

    Gdyby nie dioda D1, to istonie - krotko by pisczal.
    Ale dioda jest i dzialac bedzie nawet tak.

    Ciekawe czym sie projektant kierowal z takim nietypowym polaczeniem.
    Oszczednosc baterii ?

    J.

  • 39. Data: 2018-06-11 08:10:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 12:05:43 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Zmianę częstotliwości słychać bardzo wyraźnie. Ucho jest cholernie czułe
    > na zmiany f.

    Jak sa szybko po sobie.
    Bo jak uslyszysz ton, potem beda 3s przerwy, potem drugi ton - to juz
    troche watpie.
    A 3s to chyba dobry czas na dotkniecie innego punktu pomiarowego.

    J.

  • 40. Data: 2018-06-11 09:56:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-06-11 o 08:10, J.F. pisze:

    > Jak sa szybko po sobie.
    > Bo jak uslyszysz ton, potem beda 3s przerwy, potem drugi ton - to juz
    > troche watpie.
    > A 3s to chyba dobry czas na dotkniecie innego punktu pomiarowego.

    Naciśnij pedał w pianinie, stuknij klawisz. Puść pedał, znowu naciśnij i
    stuknij klawisz obok tego pierwszego. Wyraźnie usłyszysz różnicę, wiesz,
    jaka ona jest?
    Ja ten układ zrobiłem, on działa. Jest tylko jeden problem: kondensator
    przy słuchawce jest 100nF (tak jest w oryginale), trzeba go zmienić na
    100uF. To chyba błąd zecerski.

    P.P.