  • 1. Data: 2018-06-06 10:22:42
    Temat: TV messenger
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Szukam jakiegos sposobu komunikacji z przygłucha osoba ...
    i tak mi wychodzi, ze jakbym zdalnie mogl napisac duzy tekst na TV, to
    byloby dobrze.

    A to w dodatku jakis smart TV (toshiba) i internet zna ... tylko czy
    sa jakies czuwajace aplikacje ?

    Czy uzyc komputerka z HDMI ?
    tylko jak skonfigurowac dwa wejscia na raz ... menu w TV dosc ubogie

    J.

  • 2. Data: 2018-06-06 16:03:27
    Temat: Re: TV messenger
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 10:22, J.F. pisze:
    > Szukam jakiegos sposobu  komunikacji z przygłucha osoba ...
    > i tak mi wychodzi, ze jakbym zdalnie mogl napisac duzy tekst na TV, to
    > byloby dobrze.

    Obecnie, przy technice cyfrowej nadawania obrazu to nie jest trywialne.

    > A to w dodatku jakis smart TV (toshiba) i internet zna ... tylko czy sa
    > jakies czuwajace aplikacje ?
    >
    > Czy uzyc komputerka z HDMI ?
    > tylko jak skonfigurowac dwa wejscia na raz ... menu w TV dosc ubogie ...

    Może PIP?
    Tylko tekst nie będzie duży.

  • 3. Data: 2018-06-06 16:55:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.06.2018 10:22, J.F. wrote:
> [...]
    > byloby dobrze.
    >
    > A to w dodatku jakis smart TV (toshiba) i internet zna ... tylko czy sa

    Są, Todchiby akurat nie znam, ale na Samsungu działał mi przecież Skype
    i normalnie podczas oglądanie tv wyskakiwało okienko jak ktoś dzwonił.
    Sprawdź czy nie ma klienta jakiegoś komunikatora typu Jabber i problem z
    głowy. Ewentualnie można napisać apkę jeśli Toshiba nie ma jakichś
    utrudnień dla deweloperki.

    > Czy uzyc komputerka z HDMI ?

    Hmm... ja bym tak zrobił i podłączył go do osobnego monitora też
    włączanego zdalnie. Na komputerku Linux bez żadnego managera okien - po
    włączeniu ma działać tylko i wyłącznie ta jedna aplikacja.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2018-06-06 17:01:47
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.06.2018 16:03, t-1 wrote:

    > Obecnie, przy technice cyfrowej nadawania obrazu to nie jest trywialne.

    Trywialne może i nie jest, ale w razie czego modulator DVBT można bez
    problemu kupić.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2018-06-06 17:56:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    On 06.06.2018 16:03, t-1 wrote:

    >Trywialne może i nie jest, ale w razie czego modulator DVBT można bez
    >problemu kupić.

    Po co mi DVBT ?
    Tam jest kilka wejsc HDMI, SCART, no i caly komputer na pokladzie, z
    ktorego bym najchetniej skorzystal.

    Choc w sumie ...
    jak sie okaze ze ten komputer nie moze miec aplikacji w czuwaniu,
    ... to sie moze okazac, ze latwiej nadajnikiem IR przelaczyc kanal na
    777, niz zmienic zrodlo na HDMI3 , przebijajac sie przez menu :-)

    Ech, za komuny bylo lepiej - nie bylo takich cwanych telewizorow, nie
    bylo komorek, nie bylo telefonow - czlowiek pojechal i jakos sie tam
    dogadal :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-06-06 18:04:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-06-06 17:56, J.F. wrote:
> [...]
    > ... to sie moze okazac, ze latwiej nadajnikiem IR przelaczyc kanal na
    > 777, niz zmienic zrodlo na HDMI3 , przebijajac sie przez menu :-)

    A reakcja na 12V po scart?

    > Ech, za komuny bylo lepiej - nie bylo takich cwanych telewizorow, nie
    > bylo komorek, nie bylo telefonow - czlowiek pojechal i jakos sie tam
    > dogadal :-)

    Albo nie pojechał bo sie benzyna skończyła :-P

    W.

  • 7. Data: 2018-06-06 18:15:06
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    to jest dobra kontynuacja wątku "mikser OSD do sygnału VIDEO"

  • 8. Data: 2018-06-06 18:24:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 17:56, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ech, za komuny bylo lepiej - nie bylo takich cwanych telewizorow, nie
    > bylo komorek, nie bylo telefonow - czlowiek pojechal i jakos sie tam

    Myślałem o napisach wyświetlanych razem z bieżącym programem.
    Jeśli obrazy alternatywnie, to SCART potrafi wymusić przełączenie na
    siebie, a sygnał analogowy z napisami łatwo stworzyć.
    Można też zastosować lekko przerobiony (przełączanie dodatkowym sygnałem
    z komputera) tani switch HDMI.

  • 9. Data: 2018-06-06 18:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > na 777, niz zmienic zrodlo na HDMI3 , przebijajac sie przez menu :-)
    >
    >Myślałem o napisach wyświetlanych razem z bieżącym programem.

    Byloby najlepiej ... ale domieszac sie do sygnalu aktualnej stacji nie
    wydaje mi sie mozliwe.
    A i za starego systemu bylo to IMO prawie niemozliwe.

> [...]
    >siebie, a sygnał analogowy z napisami łatwo stworzyć.

    >Można też zastosować lekko przerobiony (przełączanie dodatkowym

    Ale tam juz nie ma miejsca na switch.
    Kabel dochodzi do TV, dekoder na CAM ... byc moze jest jakas
    automatyka przelaczania na HDMI/SCART.

    J.

  • 10. Data: 2018-06-06 18:33:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2018-06-06 17:56, J.F. wrote:

    >Albo nie pojechał bo sie benzyna skończyła :-P

    Samochodu nie bylo, to i benzyna niepotrzebna.
    A tramwaj byl :-)

    J.