  • 41. Data: 2018-06-11 12:12:40
    Temat: Re: Płyta główna lapka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 11, 2018, 8:07:34 AM, you wrote:

    [...]

    > Pomylily mi sie uklady - ale nadal - stan niski zapewni 331
    > Gdyby nie dioda D1, to istonie - krotko by pisczal.
    > Ale dioda jest i dzialac bedzie nawet tak.
    > Ciekawe czym sie projektant kierowal z takim nietypowym polaczeniem.
    > Oszczednosc baterii ?

    Brakiem przewodzenia w stanie przejściowym. Bardzo dobry układ, często
    stosowany w technice impulsowej. I nie tylko - w kineskopowych
    telewizorach w ten sposób realizowano aktywne obciążenie wzmacniaczy
    końcowych poszczególnych kolorów - tranzystor szybciej był w stanie
    przeładować pojemność katody kineskopu. Przy niewielkim prądzie
    roboczym wzmacniacza w klasie A uzyskiwano ładne zbocza.

    --
    Best regards,
    RoMan