  • 1. Data: 2009-05-26 07:31:45
    Temat: Płyty ASUS A7M-VM Rev. 3.04 z Allegro
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jest trochę tego typu płyt głównych na Allegro, które wykonywane są w
    wersji OEM przez ASUS'a dla HP'eka i przyszło mi wymienić w starszym
    kompie padniętą płytę na właśnie taką. Poza różnego typu problemami ze
    ściąganiem sterowników (ASUS ich nie wspiera) okazuje się, że:

    - ściągnięty BIOS (Mocha 3.17) wywala błąd podczas próby podmiany,
    - instalowanie Windows XP zajmuje cały dzień (!!),
    - po postawieniu OS-a (XP bez SP) działa to jak słoń,
    - ładowanie się narzędzi diagnostycznych pod DOS-em z CD-ROM zajmuje
    bardzo dużo czasu (z kompilacji Hiren's),

    Czy ktoś wszedł również w posiadanie tego typu płyty i mógłby podzielić
    się doświadczeniami ewentualnie jakimś panaceum na te przypadłości bo
    mnie zaczyna ona drażnić?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-05-26 07:33:27
    Temat: Re: Płyty ASUS A7M-VM Rev. 3.04 z Allegro
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > - instalowanie Windows XP zajmuje cały dzień (!!),
    > - po postawieniu OS-a (XP bez SP) działa to jak słoń,

    UDMA włączone?

  • 3. Data: 2009-05-26 07:47:27
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    A propos - reszta gratów to: Athlon XP Palomino 1700+ (AX1700MT3C),
    Seagate 7200.10 80GB PATA, dwustronny moduł RAM noname 512MB SDRAM
    PC133, GF2 MX400/64MB, SoundBlaster CT4810, LG DVD-ROM, LG CD-RW,
    Modecom Feel-III 350W.

    OMSON

  • 4. Data: 2009-05-26 07:53:27
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Michał pisze:

    > UDMA włączone?

    BIOS mówi, że: UDMA mode 5 (ale tez pomyślałem o UDMA wnioskując z
    zachowania sie płyty).

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2009-05-26 08:20:26
    Od: Michał <m...@o...pl>

    ZTCP w biosie niektórych starych płyt można było wyłączyć L2 w procesorze.
    Może tak się właśnie stało? Zresetuj bios, odłącz wszystko co się da, poza
    HDD.

    Swego czasu miałem podobny kłopot (mulenie) na jakiejś płycie pod P3 z
    komputera HP, tam się okazało, że podłączenie dwóch napędów (HDD i CD) do
    jednej taśmy IDE (a uparcie chciałem podłączać do osobnych taśm) rozwiązuje
    problem.

  • 6. Data: 2009-05-26 09:12:25
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Michał pisze:
    > ZTCP w biosie niektórych starych płyt można było wyłączyć L2 w
    > procesorze. Może tak się właśnie stało? Zresetuj bios, odłącz wszystko
    > co się da, poza HDD.
    Tak myśle, że to może kwestia BIOS-u - może wiesz co oznacza ten błąd:

    http://yfrog.com/0fmochaerrorj (pojawia sie przy próbie odpalenia
    programu flash'ującego od HP dedykowanego pod ta konkretna płytę)

> [...]
    > komputera HP, tam się okazało, że podłączenie dwóch napędów (HDD i CD)
    > do jednej taśmy IDE (a uparcie chciałem podłączać do osobnych taśm)

    BIOS zersetowałem (wyjmujac baterię), odłaczyłem wszystko poza grafika i
    dyskiem i nie pomogło - jak mulił tak muli... :(

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2009-05-26 09:24:32
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    > http://yfrog.com/0fmochaerrorj (pojawia sie przy próbie odpalenia
    > programu flash'ującego od HP dedykowanego pod ta konkretna płytę)

    Eh mój błąd. odpalałem nie ten program co potrzeba. BIOS już wgrany ale
    nic to nie pomogło na opisywaną dolegliwość :(

    OMSON

  • 8. Data: 2009-05-26 09:56:15
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Monolog z samym sobą wychodzi ale może komuś sie to przyda (zważywszy,
    że sporo tych płyt oferują sprzedawcy na Allegro) - otóż upgrade BIOS-u
    do najnowszej wersji Mocha 3.17 (siedziała wersja 3.15) rozwiązał
    problem niskiego transferu z napędów optycznych. Narzędzia ładują się
    już szybko pod DOS-em, natomiast instalacja XP na nowo przebiega
    w normalnym tempie. Co do mulenia - okazało sie, że były błedy
    w strukturze alokacji plików (naprawiłem to i chyba pomogło).
    Generalnie sformatowałem dysk od nowa (wcześniej usuwając MBR) i
    instaluje obecnie XP.

    Pzdr, OMSON