  • 11. Data: 2014-08-19 10:06:19
    Temat: Re: Pneumatyczny klucz do kół z Netto
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > podczas gdy przeciętny gumiarz jak dokręci koła to żeby to
    > odkręcić potrzeba minimum 500Nm, rekordziści dobijają do 1000Nm.

    tylko odstrzelić łeb :/

    --
    Piter

  • 12. Data: 2014-08-19 10:10:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-19 10:06, PiteR pisze:

    > tylko odstrzelić łeb :/

    Śrubie czy gumiarzowi? ;)

  • 13. Data: 2014-08-19 10:30:02
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Jak coś nie chce ruszyć to najpewniej ruszy tym:
    > http://www.drapertools.com/products/Detail/33596_H24
    ii.jpg
    > ewentualnie można zawsze użyć rury

    Cienko (doslownie) ten kluczyk wyglada. Bal bym sie, ze sie ta wajha zlamie
    albo szybko luzow nabierze to nitowanie.
    Nie ma to jak gruba rura :)

  • 14. Data: 2014-08-19 22:17:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-19 10:30, Czesław Wiśniak pisze:
    ii.jpg

    > Cienko (doslownie) ten kluczyk wyglada. Bal bym sie, ze sie ta wajha
    > zlamie albo szybko luzow nabierze to nitowanie.

    Bez obaw - takim kluczem (tylko Stahlsona) odkręcam rzeczy które nie
    chcą ruszyć niczym innym.
    Jak staję na przedłużającej go rurze to na końcu mam ponad 1000Nm i mimo
    że nie raz go używam to nic mu nie jest.

    > Nie ma to jak gruba rura :)

    Gruba rura nie wszędzie się zmieści, a taki klucz z odpowiedniej stali
    ma wystarczającą wytrzymałość.

  • 15. Data: 2014-08-19 22:48:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Bez obaw - takim kluczem (tylko Stahlsona) odkręcam rzeczy które nie
    > chcą ruszyć niczym innym.

    Nie wkurza Cię ten przegub? Nienawidzę uchylnych kluczy.

    --
    Piter

  • 16. Data: 2014-08-20 00:47:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> [...]

    Bo on jest właśnie promowany jako giętki...

> [...]
    > Jak staję na przedłużającej go rurze to na końcu mam ponad 1000Nm
    > i mimo że nie raz go używam to nic mu nie jest.

    Problem w tym że to nie jest to samo co udar.
    Żeby nie wiem jaka ta siła była to nie będzie to samo co udar.

  • 17. Data: 2014-08-20 01:11:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-19 22:48, PiteR pisze:

    > Nie wkurza Cię ten przegub? Nienawidzę uchylnych kluczy.

    Robiąc w samochodach, przy tej długości wajchy ta uchylność to w
    zasadzie konieczność.
    Po prostu ciężko byłoby się zmieścić w typowych sytuacjach.

  • 18. Data: 2014-08-20 01:14:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-20 00:47, Pszemol pisze:

    > Problem w tym że to nie jest to samo co udar.
    > Żeby nie wiem jaka ta siła była to nie będzie to samo co udar.

    Owszem, ale nie wszędzie da się podejść z kluczem udarowym, i klucz
    udarowy też ma swoje ograniczenia jeśli chodzi o moment i nie wszystko
    da radę odkręcić.

    A ten klucz da radę - nawet jeśli oznacza to ukręcenie śruby.

  • 19. Data: 2014-08-20 01:16:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > radę odkręcić.
    >
    > A ten klucz da radę - nawet jeśli oznacza to ukręcenie śruby.

    Problem w tym, że właśnie udar ma Ci zmiejszyć szansę ukręcenia
    łba śrubie a zwiększyć szansę zerwania kryształów rdzy jakie tą
    śrubę w gwincie trzymają.

  • 20. Data: 2014-08-20 02:28:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-20 01:16, Pszemol pisze:

    > Problem w tym, że właśnie udar ma Ci zmiejszyć szansę ukręcenia
    > łba śrubie a zwiększyć szansę zerwania kryształów rdzy jakie tą
    > śrubę w gwincie trzymają.

    Ja to wiem, jednak tak już bywa że klucz udarowy nie daje rady odkręcić,
    za to długa dźwignia owszem.

    Jeśli chodzi o odkręcanie śrub udarem to ogólnie dużo można zdziałać
    napinając mocno śrubę statycznie i jednocześnie waląc w nią młotkiem.
    Napinając nasadką trzeba do niej coś włożyć co przeniesie siłę uderzenia
    na łeb śruby - np. płaską nakrętkę.