  • 1. Data: 2009-05-06 18:25:32
    Temat: Po cichu UE chce CENZUROWAĆ i BLOKOWAĆ Internet
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    UE chce blokować i cenzurować Internet. Maja być blokowane "niektóre" strony,
    "wybrane" blogi, itd... Będą też walczyć z P2P i piractwem.

    Tu jest ciekawy artykuł i petycja do podpisania dla tych co się z tym nie
    zgadzają... To będzie koniec taniego i wolnego Internetu.

    http://news.p2p.info.pl/petycja-stop-cenzurze/1460

    Oniet

  • 2. Data: 2009-05-06 18:32:51
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

> [...]
    >
    > Tu jest ciekawy artykuł i petycja do podpisania dla tych co się z tym nie
    > zgadzają... To będzie koniec taniego i wolnego Internetu.

    Tu jest więcej info:

    http://stopcenzurze.wikidot.com/

    Następne głosowanie Europarlamentu we wrzesniu!

    Oniet

  • 3. Data: 2009-05-06 19:46:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Oniet wrote:

    > Tu jest więcej info:
    >
    > http://stopcenzurze.wikidot.com/
    >
    > Następne głosowanie Europarlamentu we wrzesniu!

    cały pakiet został odrzucony. teraz kilka lub więcej miesięcy na stworzenie
    nowego, swoją drogą zawierał też trochę pożytecznych spraw, szkoda tylko że
    jakieś totalniaki nawkładały tego szajsu tam. Dodam tylko że projekty są
    konsultowane z przedstawicielami rządów członków UE więc ktoś to u nas
    pewnie zaakceptowował.

  • 4. Data: 2009-05-06 20:30:39
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tu jest ciekawy artykuł i petycja do podpisania dla tych co się z tym nie
    > zgadzają... To będzie koniec taniego i wolnego Internetu.

    "Przykładowo w najtańszym pakiecie dostaniesz dostęp do jedych, a do innych
    witryn już nie - zależy to od zasobności portfela właściela portalu." to
    naprawdę tak jest czy ktoś sobie jaja robi ? rozumiem takie idiotyczne
    pomysły w naszym zasranym kraju za rządów samoobrony ale żeby w brukseli
    takie rzeczy miały przejść ?

  • 5. Data: 2009-05-06 20:45:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piter wrote:

> [...]
    > takie idiotyczne pomysły w naszym zasranym kraju za rządów samoobrony
    > ale żeby w brukseli takie rzeczy miały przejść ?

    Kupa śmieci...

    czy myślicie że tylko w Polsce można znaleźć idiotów?

    Generalnie ktoś kto to pisał miał chyba niewielkie pojęcie o tym jak działa
    internet.

  • 6. Data: 2009-05-06 21:48:06
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    > Kupa śmieci...
    >
    > czy myślicie że tylko w Polsce można znaleźć idiotów?
    >
    > Generalnie ktoś kto to pisał miał chyba niewielkie pojęcie o tym jak
    > działa internet.

    wiesz no mogą blokować po adresie IP inne nieznane są blokowane, ale jakoś
    tego sobie nie wyobrażam

  • 7. Data: 2009-05-06 23:23:11
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    > Generalnie ktoś kto to pisał miał chyba niewielkie pojęcie o tym jak
    > działa internet.

    Ale nie musi tak działać. Założenia które przyświecały przy budowie
    Internetu pójdą do kosza.
    Wiesz, nie chcę być złym prorokiem. Pozwolę sobie jednak, na odrobinę
    fantazji(?).

    Wyobraź sobie, że adresy ip dzielimy na grupy "klienckie", czyli adresy
    należące do końcowych userów Internetu oraz na adresy "serwerowe" czyli na
    adresy dostarczycieli tak zwanej treści (w przyszłości głównie ocenzurowanej
    papki).
    Wystarczy teraz, że każdy provider będzie musiał posiadać sprzęt sieciowy
    zgodny z wytycznymi unii albo innej mumii i powstaną warunki aby stworzyć
    taką oto przykładową sytuację:
    1. żaden adres (ip) kliencki nie może wymieniać bezpośrednio pakietów z
    innym adresem klienckim - tą "konieczność" można ludowi umotywować
    działalnością antyterrorystyczną - lud kupi to i będzie się cieszył że jest
    bezpieczny. To rozwiązuje problem p2p oraz małych witryn www na osobistych
    serwerach - które jak wiadomo są siedliskiem "szkodliwych informacji".
    Użytkownik Internetu będzie mógł tylko "wchodzić" na błogosławione portale,
    więc wszystko co powie i napisze będzie zarejestrowane i zachowane w imię
    bezpieczeństwa.

    2. Dostawcy treści będą musieli płacić za dostęp do określonej grupy
    klientów (klienckich grup adresów ip).
    Jeśli dostawca za mało zapłaci (klanowi urzędników) albo na jego serwerach
    będą "niewłaściwe" treści - to będzie "poza zasięgiem" klientów..
    wszystkich albo niektórych.

    3. Jeśli Ty (szary obywatelu) na skutek zawirowań życiowych będziesz
    potrzebował mieć dostęp sieciowy ze swojej klienckiej maszyny do innej
    klienckiej - bo tego wymaga np. Twoja praca - to będziesz się starał o
    urzędniczo zatwierdzoną odpowiednią ścieżkę vpn.

    Powyższe rozwiązania zlikwidują problem "niewłaściwych treści", "pedofili",
    "terrorystów", p2p. W rzeczywistości będzie to zlikwidowanie jedynej na
    dzisiejsze czasy w miarę wolnej (więc niekorzystnej dla rządzących)
    przestrzeni wymiany wiedzy i danych.

    IMO urzędnicy zrobią w niedalekiej przyszłości z Internetu kolejny
    (interaktywny)telewizor gdzie tylko odpowiednio przeszkolone "małpy" bedą
    mogły serwować informacje.

    Chcę się w powyższym mylić, bo brzmi to okropnie.
    Jednak obawiam się, że urzędasy dla utrzymania swojej władzy są w stanie
    zrobić wszystko, aby nikt inny niż oni i ich koncerny medialne, nie śmiał
    nam mówić co jest dobre a co złe.

    --
    B.G

  • 8. Data: 2009-05-06 23:32:26
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > portalu." to naprawdę tak jest czy ktoś sobie jaja robi ? rozumiem takie
    > idiotyczne pomysły w naszym zasranym kraju za rządów samoobrony ale żeby

    W każdym parlamencie są lobbyści więc głupie pomysły to nic dziwnego.
    Przypominam że jakiś czas temu w Grecji były zakazane chyba prawie rok
    wszystkie gry komputerowe i na komórki. Oczywiście wszyscy mieli w d.
    bubla prawnego napisanego przez idiotów którzy pomylili automaty do
    hazardu z grami komputerowymi ale teoretycznie za tetrisa na komórce
    można było trafić do pierdla:)

    Niemniej restrykcyjne prawo dotyczące internetu ma poparcie władz bodaj
    tylko we Francji i w Szwecji i chyba tak zostanie :)

  • 9. Data: 2009-05-06 23:44:42
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > portalu." to naprawdę tak jest czy ktoś sobie jaja robi ? rozumiem takie
    > idiotyczne pomysły w naszym zasranym kraju za rządów samoobrony ale żeby

    Przypominam jeszcze o propozycji sprzed kilku lat kilku centowych opłat
    za emaile, miało to być lekarstwem na spam. Teraz lwią cześć tej zadymy
    robią lobbyści operatorów telekomunikacyjnych nie mogący sie pogodzić z
    VOIP i darmowymi rozmowami przez komunikatory.

  • 10. Data: 2009-05-07 00:23:34
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 06 May 2009 20:32:51 +0200, "Oniet" <o...@o...eu>
    wrote:

    >Tu jest więcej info:
    >http://stopcenzurze.wikidot.com/
    >Następne głosowanie Europarlamentu we wrzesniu!
    >Oniet

    to co? budowalismy druga japonie, a wyszly nam drugie chiny? <rs>