  • 11. Data: 2009-05-07 06:45:49
    Temat: Re: Po cichu UE chce CENZUROWAĆ i BLOKOWAĆ Internet
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 06 May 2009 20:25:32 +0200, Oniet napisał(a):

    > UE chce blokować i cenzurować Internet. Maja być blokowane "niektóre" strony,
    > "wybrane" blogi, itd... Będą też walczyć z P2P i piractwem.

    tutaj cos dla rownowagi, niepisane przez spanikowanych pryszczersow :)
    http://wyborcza.pl/1,82244,6578666,Pakiet_jest_korzy
    stny_dla_konsumentow.html

    --
    marcin

  • 12. Data: 2009-05-07 09:04:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piter" gtss19$ahc$...@p...tvk.wroc.pl

    > "Przykładowo w najtańszym pakiecie dostaniesz dostęp do jedych, a do innych witryn
    już nie - zależy to od zasobności portfela
    > właściela portalu."

    Powinno być tak:

    -- za darmo dostaniesz dostęp do reklam hiperkarketów

    -- za nieduże ;) pieniądze (50 złych miesięcznie przy zarobkach
    rzędu tysiąca złych miesięcznie i wydatkach rzędu 10 tysięcy
    złych miesięcznie) dostaniesz już to i owo poza reklamami

    -- za prawdziwe pieniądze dostaniesz z 5% usług okołointernetowych
    możliwych do uzyskania w ogóle w ,,dzisiejszych'' czasach
    (czyli tyle dostaniesz, ile dostajesz teraz -- prawie nic)

    -- rozwój internetu powinien być hamowany, aby dzieci obecnej
    władzy nie popadały we frustracje, wiedząc o tym, iż nigdy
    nie pojmą tego, o co w tym całym internecie chodzi... ;)
    (jak na drodze -- nie potrafię jechać tak szybko, jak pozwalają
    przepisy i warunki na drodze, więc przynajmniej nie pozwolę na
    to, aby mnie wyprzedzono -- będę wówczas podobny do innych)

    Na szczęście taki układ długo nie pociągnie. :) Komuchy (bo jak inaczej
    nazwać ludzi z takimi ciągotami) zakrztuszą się i dojdzie do kolejnych
    rewolucji oraz do ponownego odrzucenia komunizmu. Ale na razie ,,miasta''
    budują ,,bezpłatne'' (opłacane z bardzo wysokich podatków) sieci komputerowe,
    więc dążą do cenzurowania i do kontrolowania... Już teraz trzeba się logować
    przy wchodzeniu poprzez taką bezpłatność w parku czy na plaży. Po co te
    logowania i rejestrowania?

    -=-

    Chiny? W Chinach urzędnicy muszą więcej palić papierosów -- nakaz ,,władzy''. :)

    -=-

    Aby było jasne -- nie mam teraz dostępu do netu i nie czytałem artykułów. :)
    (więc zapewne nie trafiam do celu) Ale znam te trendy ;) ogólnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2009-05-07 13:45:44
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 6 May 2009 22:30:39 +0200, "Piter" <t...@o...pl> wrote:

    >"Przykładowo w najtańszym pakiecie dostaniesz dostęp do jedych, a do innych
    >witryn już nie - zależy to od zasobności portfela właściela portalu." to
    >naprawdę tak jest czy ktoś sobie jaja robi ?

    Oczywiście, że ktoś sobie jaja robi.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 14. Data: 2009-05-07 13:50:32
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 06 May 2009 20:25:32 +0200, "Oniet" <o...@o...eu>
    wrote:

> [...]
    >
    >Tu jest ciekawy artykuł i petycja do podpisania dla tych co się z tym nie
    >zgadzają... To będzie koniec taniego i wolnego Internetu.

    ""Pakiet" proponuje przepisy, które utrudnią operatorom i władzom
    państw blokowanie dostępu do sieci. Stwierdza bowiem, że dostęp do
    internetu to swoboda gwarantowana europejską konwencją praw człowieka
    (obowiązującą w Unii). Każdy Europejczyk odcięty od internetu mógłby
    odwołać się do sądu."
    http://wyborcza.pl/1,75478,6579129,Pospolite_ruszeni
    e_w_sieci_kula_w_plot.html

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 15. Data: 2009-05-07 14:41:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 15:50:32 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Każdy Europejczyk odcięty od internetu mógłby
    > odwołać się do sądu."

    To nie ma tak działać. Internet byłby dla bogatych których stać na
    adwokatów i sądy. Już widzę emeryta który biegnie wytaczać sprawę tepsie
    czy państwowemu urzędowi :) To ma działać tak że najpierw wyrok sądu a
    potem odcięcie od netu. A negocjatorzy w PE niech zabiorą się ostro do
    roboty i tę fajną część pakietu (tą o swobodach obywatelskich) niech
    przepychają, jak najbardziej.
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2009-05-07 14:56:32
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 7 May 2009 16:41:53 +0200, Jacek Maciejewski
    <j...@o...pl> wrote:

    >To nie ma tak działać. Internet byłby dla bogatych których stać na
    >adwokatów i sądy.

    Do tej pory nie ma na poziomie unijnym dyrektywy, która zabraniałaby
    odcinania abonentów od sieci. Wprowadzenie takiego zakazu miałoby
    sprawić, że Internet byłby tylko dla bogatych?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 17. Data: 2009-05-07 15:31:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 16:56:32 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Do tej pory nie ma na poziomie unijnym dyrektywy, która zabraniałaby
    > odcinania abonentów od sieci.
    Podobno. I ja sądzę ze przydała by się taka.

    > Wprowadzenie takiego zakazu miałoby
    > sprawić, że Internet byłby tylko dla bogatych?
    A tego to nie rozumiem, podkręć jasność, bo to nijak nie ma się do tego co
    powiedziałem w poprzednim poście.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2009-05-07 16:40:33
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 7 May 2009 17:31:30 +0200, Jacek Maciejewski
    <j...@o...pl> wrote:

    >Podobno. I ja sądzę ze przydała by się taka.

    >A tego to nie rozumiem, podkręć jasność, bo to nijak nie ma się do tego co
    >powiedziałem w poprzednim poście.

    Napisałeś: "To nie ma tak działać. Internet byłby dla bogatych których
    stać na adwokatów i sądy.". Co innego miałeś na myśli?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 19. Data: 2009-05-07 18:24:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 18:40:33 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Napisałeś: "To nie ma tak działać. Internet byłby dla bogatych których
    > stać na adwokatów i sądy.". Co innego miałeś na myśli?

    Miałem na mysli że gdyby wolno było odcinać ludzi od netu w drodze
    administracyjnej to by było niedobrze. Ktoś odcięty mógłby się rzecz jasna
    odwołać do sądu ale ta droga jest dla ludzi z pieniędzmi i czasem. Uważam
    że odłączyć (lub ograniczać) net powinno być wolno jedynie na drodze
    sądowej, to znaczy najpierw zarzuty, proces a dopiero potem odcięcie. Nie
    odwrotnie :)
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2009-05-07 20:12:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piter wrote:

    > wiesz no mogą blokować po adresie IP inne nieznane są blokowane, ale
    > jakoś tego sobie nie wyobrażam

    też sobie nie wyobrażam pakietowania dostępu do internetu :)