  • 1. Data: 2010-01-18 02:06:17
    Temat: PoE 802.3af
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello all,

    Grzęznę w milionie dokumentów definiujących pierdoły i stale
    pokazujących schematy ze zwartymi parami przewodów. A ja tego nie
    pojmuję, bo wiem, że jak pozwieram wszystkie pary przewodów, to nie
    będzie transmisji.

    Niezrozumiałe jest dla mnie dawanie wolnego wyboru pomiędzy parami
    1.2-3.6 a 4.5-7.8 - szału albo zawału można dostać. Bawią się w
    identyfikację klas urządzeń opornikami i na ten temat jest pół miliona
    dokumentów ale prostego "zewrzeć pary 4.5 oraz 7.8, na 4.5 podać + a
    na 7.8 - zasilania 48V 350mA" znaleźć nie można :(
    Milion opcji i pomysłów a brak podstawowej wiedzy o fizycznej
    realizacji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2010-01-18 08:08:13
    Temat: Re: PoE 802.3af
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

> [...]
    > dokumentów ale prostego "zewrzeć pary 4.5 oraz 7.8, na 4.5 podać + a
    > na 7.8 - zasilania 48V 350mA" znaleźć nie można :(

    a nie wpadłeś Waść na to, że to po prostu tak działa ? że wykrywanie co jest
    po drugiej stronie kabla jest zasranym obowiązkiem wszystkiego, co daje prąd
    w ten kabel ?

    @

  • 3. Data: 2010-01-18 09:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał
> [...]
    > + a
    > na 7.8 - zasilania 48V 350mA" znaleźć nie można :(

    Bo tak to chyba nie dziala - trzeba podac na odczep transformatora
    lub przez oporniki :-)

    Takie czasy - skomplikowalo sie to wszystko, nie wiem czy ktos mial
    taki swietny pomysl ze to bedzie do wszystkiego i uniwersalne, czy
    po prostu wielcy zabezpieczyli sie zeby ich mali nie podgryzali.
    Czas sie uczyc chinskiego :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-01-18 10:00:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Monday, January 18, 2010, 10:11:26 AM, you wrote:

    > Bo tak to chyba nie dziala - trzeba podac na odczep transformatora
    > lub przez oporniki :-)

    Ależ ja doskonale rozumiem, jak się robi zasilanie fantomowe. Tylko
    dlaczego we wszelkich dokumentach maliją schematy ze zwarciami?

    Jasssne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-01-18 10:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:310448446.20100118110006@pik-net.pl...
    > Hello J.F.,
    > Jasssne.

    Juz grubosc dokumentacji do IrDA mnie przerazala, ale wystarczylo
    przeczekac pare lat i okazalo sie ze nie trzeba czytac.

    Ale dokumentacja do USB czy BT jeszcze grubsza.

    J.

  • 6. Data: 2010-01-18 10:48:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Monday, January 18, 2010, 11:07:45 AM, you wrote:

    > Juz grubosc dokumentacji do IrDA mnie przerazala, ale wystarczylo
    > przeczekac pare lat i okazalo sie ze nie trzeba czytac.
    > Ale dokumentacja do USB czy BT jeszcze grubsza.

    Jarku, jak będę chciał sobie pogadać, jaki ten świat zły, to wiem już
    z kim mogę to zrobić. Ale teraz potrzebuję konkretu. Masz jakiś -
    pomóż, bo ja już przejrzałem chyba nawet najdurniejsze pomysły ze
    strony http://www.ieee802.org/3/af/public/documents/index.h
    tml i mogę
    się doktoryzować z metod identyfikacji klas mocy zasilania PoE ale
    nadal nie mam nic konkretnego na temat czystej warstwy fizycznej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-01-18 10:50:23
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    > Juz grubosc dokumentacji do IrDA mnie przerazala, ale wystarczylo
    > przeczekac pare lat i okazalo sie ze nie trzeba czytac.
    >
    > Ale dokumentacja do USB czy BT jeszcze grubsza.

    Masz całkowitą rację. Jakiś czas temu kiedy musiałem przebrnąć przez
    dokumentacje USB - robiłem front-end do USB na fpga- miałem wrażenie że
    z 70% to jest tam jakiegoś prawniczego bełkotu i powtarzania, a tego co
    jest istotne to trzeba szukać między wierszami. Może teraz się coś
    zmieniło w tym tomisku od USB ale nie sądzę. No ale przynajmniej darmowa
    dokumentacja czego nie da się powiedzieć o wielu aktualnych.

    Adam

  • 8. Data: 2010-01-18 11:32:39
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]
    > pokazujących schematy ze zwartymi parami przewodów. A ja tego nie
    > pojmuję, bo wiem, że jak pozwieram wszystkie pary przewodów, to nie

    A niby dlaczego nie będzie ?

> [...]
    > na 7.8 - zasilania 48V 350mA" znaleźć nie można :(
    > Milion opcji i pomysłów a brak podstawowej wiedzy o fizycznej

    Tu jest jakiś opis power class ,ale mizerny.
    http://www.national.com/appinfo/power/files/PowerDes
    igner_104.pdf

    Adam

  • 9. Data: 2010-01-18 13:57:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    > A niby dlaczego nie będzie ?

    Bo przewody są zwarte. A to transmisji różnicowej nie służy.

    > Tu jest jakiś opis power class ,ale mizerny.
    > http://www.national.com/appinfo/power/files/PowerDes
    igner_104.pdf

    Normalny. Problem tylko w tym, że na zdjęciu płytki trasformatorów nie
    widać... Poza tym - nie potrzebuję opisu klas mocy tylko czystej,
    gołej, materialnej fizycznej części. I interesuje mnie, czy naprawdę
    mogę zewrzeć te pary 4.5 i 7.8 czy też nie. Bo to, że na parach 1.2 i
    3.6 musze zastosować transformatorki jest oczywiste (choć nie dla
    tfurcuff normy, którzy sobie tym drobiazgiem głowy nie zawracali).
    Jakbym jeszcze wiedział, gdzie je kupić...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-01-18 14:20:53
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Bo przewody są zwarte. A to transmisji różnicowej nie służy.

    1. ZTCW w Ethernet 10/100 tylko piny 1,2 i 3,6 są używane.
    2. Jeżeli te pary są wykorzystane do zasilania to i tak zasilanie jest
    brane ze środkowego odczepu trafo, więc w/g mnie jest ok. Ale to na
    pewno wiesz.
    3. Pary 4,5 i 7,8 w Ethernecie 10/100 mają tylko terminacje dodaną. W
    Ethernecie 1000 są połączone identycznie jak 1,2 i 3,6 .

> [...]
    > tfurcuff normy, którzy sobie tym drobiazgiem głowy nie zawracali).
    > Jakbym jeszcze wiedział, gdzie je kupić...

    No i chyba w końcu do mnie dotarło o co Ci chodzi.
    Dla 10/100 spokojnie można zwierać bo po drugie stronie na 100% nic nie
    ma poza terminacją dla HF. Dla 1G/10G to już jest niezła zagadka czy
    zwarcie zamiast trafo nie zrobi kuku drugiej stronie.

    Adam