  • 1. Data: 2010-01-17 21:19:23
    Temat: Spliter, Multiswitch - jak rozdzielić sygnał SAT z kablówki ?
    Od: "Piotr Pastuszka" <p...@w...pl>

    Hi
    Mam sieć kablową w bloku i w nim jest sygnał SAT.
    Odbieram przy użyciu tunera Nki.
    Ale by korzystać z pełni możliwości trzeba 2 kabli.

    Zwykły splitery są "zależne" (?). Tj. działa na raz jedna polaryzacja.
    W efekcie jak rozdzielę spliterem, to tuner Nki przestaje widzieć jakąś
    część kanałów.

    Wiem, że teoretycznie mogę zamówić w kablówcę 2 kabel, który rozwiąże mi ten
    problem, ale to bardzo kosztowne.

    Czy jest jakiś sposób by to zrobić?
    Może są splitery "niezależne?"
    Czy też nie ma?. Że multiswitche działają bo na każdym wejściu inna
    polaryzacja.

    W moim przypadku na wejściu jest "całość" i chciałbym by była rozdzielona
    całość.
    A może urządzenia takie jak poniżej zadziałają?
    http://www.satserwis.pl/pokaz.php?nazwa=oferta/14/14
    25.dat
    http://www.satserwis.pl/pokaz.php?nazwa=oferta/14/14
    21.dat

    Proszę o kilka słów osoby, które się znają.
    Pozdr
    PiotrP

  • 2. Data: 2010-01-17 22:57:38
    Od: "Piotr Pastuszka" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Pastuszka" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > całość.
    > A może urządzenia takie jak poniżej zadziałają?

    Dodatkowe pytanie:
    czy gdybym jednak już kupił 2 kabel, to czy przy użyciu takich urządzeń
    http://www.allegro.pl/item890029143_rozdzielacz_mult
    iswitch_spaun_3800_nf.html
    http://www.allegro.pl/item885770528_multiswitch_swit
    ch_ankaro_seb_3x12.html
    http://www.allegro.pl/item885069114_multiswitch_3_in
    _4out_trunkline_35_tr34ms.html
    mógłbym podłączyć więcej tunerów?
    Bo w tych urządzeniach widze tylko jedno V i H.
    Czy to jakiś inny (starszy ) standard?

    Inaczej pisząc. Skoro mam 2 kable w obu full sygnał to podłaczając oba -
    powyższe urządzenia brałyby sobie odpowiednio V i H i spowrotem na wyjściach
    sumowały wszystkie razem.

    Czy dobrze rozumiem ? czy jednak jest to błędne rozumowanie?
    Pozdr
    PiotrP

  • 3. Data: 2010-01-18 01:22:18
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Piotr Pastuszka pisze:
    > Czy jest jakiś sposób by to zrobić?

    Jeśli myślisz, że u siebie w mieszkaniu masz "całość", to się niestety
    mylisz. Tak na prawdę masz tylko jedną polaryzację, raz poziomą, raz
    pionową w zależności od napięcia, które podaje tuner. Nie ma możliwości,
    żeby odtworzyć sygnały H i V, skoro tak na prawdę masz tylko jeden z
    tych sygnałów w danej chwili.

    Wszystkie urządzenia, które podałeś potrzebują sygnału antenowego
    bezpośrednio z anteny. Nie da rady podłączyć takiego mulit-switcha w
    Twoim mieszkaniu.

    Musisz się wpiąć takim multi-switchem bezpośrednio w kable antenowe H i
    V. Domyślam się, że dostęp do nich mają tylko instalatorzy. Dodatkowo
    nie możesz sobie wstawić dowolnego multi-switcha. Musi to być
    przelotowy, specjalnie dostosowany do takich instalacji.

    A może wcale nie potrzeba dokupować żadnego urządzenia? Może
    multi-switch, który jest na twoim piętrze ma jeszcze wolne wyjście. W
    takim wypadku wystarczy poprowadzić dodatkowy kabel do Twojego mieszkania.

    Ewentualnie może dogadaj się z sąsiadem, który nie korzysta z satelity?
    Albo z Twojego kabla wyciągnąć sygnał H, a z sąsiada V i założyć
    multi-switch?

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 4. Data: 2010-01-18 08:56:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jeśli myślisz, że u siebie w mieszkaniu masz "całość", to
    > się niestety mylisz.

    Co rozumiesz przez "całość"? Kolega ma po prostu dokładnie
    to, co miałby posiadając własną antenę z pojedynczym
    konwerterem :-)

> [...]
    > Nie ma możliwości, żeby odtworzyć sygnały H i V, skoro tak
    > na prawdę masz tylko jeden z tych sygnałów w danej chwili.

    Czyli dokładnie tak, jakby miał własną antenę. Widziałeś
    kiedyś inny układ?

    > Albo z Twojego kabla wyciągnąć sygnał H, a z sąsiada V i
    > założyć multi-switch?

    Niewielkie masz chyba pojęcie w temacie ;-))).

  • 5. Data: 2010-01-18 09:01:46
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Wiem, że teoretycznie mogę zamówić w kablówcę 2 kabel,
    > który rozwišże mi ten problem, ale to bardzo kosztowne.

    Niestety to jedyne sensowne rozwiązanie. Inaczej tego nie
    zrobisz, czhyba że założysz sobie własną antenę i
    pociągniesz drugi kabel...

    > A może urzšdzenia takie jak poniżej zadziałajš?
> [...]

    Nie, nie zadziałają. To zwrotnice pozwalające przesłać
    sygnał RTV torami SAT, ale tylko w torach 1-1, 2-2, 3-3,
    4-4. Nie rozdzielają sygnału SAT.

  • 6. Data: 2010-01-18 11:18:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Czy jest jakiœ sposób by to zrobić?
    > Może sš splitery "niezależne?"
    > Czy też nie ma?. Że multiswitche działajš bo na każdym wejœciu inna
    > polaryzacja.
    >
    > W moim przypadku na wejœciu jest "całoœć" i chciałbym by była rozdzielona
    > całoœć.
    > A może urzšdzenia takie jak poniżej zadziałajš?
    > http://www.satserwis.pl/pokaz.php?nazwa=oferta/14/14
    25.dat
    > http://www.satserwis.pl/pokaz.php?nazwa=oferta/14/14
    21.dat

    > Proszę o kilka słów osoby, które się znajš.

    Najpewniejsze rozwiązanie to dołożenie drugiego kabla.
    Jeśli nie chcesz prowadzić dodatkowego kabla, to możesz spróbować zastosować
    takie urządzenia:
    http://www.dipol.com.pl/kablowy_transmiter_twinsende
    r_-_2_sygnalow_sat__tv_R85260.htm

    Musisz mieć jednak dostęp do multiswitcha, czyli nie ominie Cię rozmowa z
    instalatorem kablówki w Twoim bloku. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2010-01-18 11:40:20
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Musisz mieć jednak dostęp do multiswitcha, czyli nie
    > ominie Cię rozmowa z instalatorem kablówki w Twoim bloku.
    > :)

    Dokładnie :-). Czyt. "trzeba będzie zapłacić drogi
    abonencie"...

  • 8. Data: 2010-01-18 11:58:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie :-). Czyt. "trzeba będzie zapłacić drogi abonencie"...

    :)

    Opłata może jednak być znacząco mniejsza niż za przeciągnięcie drugiego
    kabla.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2010-01-18 18:34:10
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał:

    > Niewielkie masz chyba pojęcie w temacie ;-))).

    Naprawdę? Przecież to możliwe i sensowne rozwiązanie przy założeniu, że do
    użytkowników sygnał idzie z multiswitchy. Potrzebna tylko mała "sztuczka".
    Na jeden kabel trzeba podać 12V, a na drugi 18V (przed switchem). Zakładając
    oczywiście napięciowy wybór polartzacji.

    Remek

  • 10. Data: 2010-01-19 09:05:17
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Remek" <b...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > "sztuczka". Na jeden kabel trzeba podać 12V, a na drugi 18V (przed
    > switchem). Zakładając oczywiście napięciowy wybór polartzacji.

    Remku, a co z przełączaniem zakresów Low i High, sterowanymi sygnalem
    22kHz? Zapomniales o nich? Multiswitche maja 4 wejscia sygnalu SAT: Hi V,
    Low V, Hi H i Low H. Czyli w sumie trzeba by bylo miec sygnal od 3
    sasiadów + swój własny.

    Qwinto