  • 1. Data: 2010-01-16 18:43:53
    Temat: generator oporność 2 omy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    zbudowałem sobie układ... nie działa... ale mam pytanie,
    czy scalakowy generator do którego dołącza się kwarc, pokazany na schemacie
    jako bramka not, może mieć rezystancję 2 ohm? mam drugi scalak nowy nie
    lutowany, też ma rezystancję 2 ohm (między wyjściem, a wejściem tej bramki
    not)...
    czy ja czegoś nie wiem, czy scalaki są upalone? układ jak napisałem nie
    działa, generator nie startuje...

  • 2. Data: 2010-01-16 19:12:50
    Temat: Re: generator oporność 2 omy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > czy ja czegoś nie wiem, czy scalaki są upalone? układ jak napisałem nie
    > działa, generator nie startuje...

    no dobra, sytuacja wygląda nieciekawie, może Ktoś wpadnie na pomysł?

    u innych w tym samym układzie scalak też ma rezystancję 2 ohm, ale u nich
    działa...

    w działającym układznie na końcówkach rezonatora (nóżki 16 i 17 scalaka)
    napięcia wynoszą 4,2V (zasilanie 5V)
    u mnie napięcia wynoszą 0V (zasilanie 5V) i około 2,4V przy podtrzymaniu
    bateryjnym 2,7V...

    co może być grane, że ten generator nie startuje?

    scalak to M6242B.pdf

  • 3. Data: 2010-01-16 20:29:18
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "identifikator: 20040501" napisał:

> [...]
    > u mnie napięcia wynoszą 0V (zasilanie 5V) i około 2,4V przy podtrzymaniu
    > bateryjnym 2,7V... co może być grane, że ten generator nie startuje?

    eee... może weź no narysuj schematowo jak to podłączasz i wtedy będzie widać
    jak na dłoni o co chodzi, bo może coś źle poprostu podpiołeś?:O)

  • 4. Data: 2010-01-16 20:32:44
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    przypadkiem zwarłem jedną nóżkę do masy i generator ruszył...
    pytanie dlaczego wcześniej nie wstał? co zrobić, żeby sam się wzbudzał?

    no i dlaczego jak dołączam oscyloskop do nóżek kwarcu to nie ma na nim
    żadnych przebiegów? czyżby amplituda drgań była aż tak mała?

  • 5. Data: 2010-01-16 20:39:24
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    identifikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > no i dlaczego jak dołączam oscyloskop do nóżek kwarcu to nie ma na nim
    > żadnych przebiegów? czyżby amplituda drgań była aż tak mała?

    A kondensatory do masy dales rzedu pikofarafow czy sa w ukladzie?
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2010-01-16 21:48:25
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hit8ec$e0s$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > no i dlaczego jak dołączam oscyloskop do nóżek kwarcu to nie ma na nim
    > żadnych przebiegów? czyżby amplituda drgań była aż tak mała?

    A sonda oscyloskopu drgań nie wygasza?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 7. Data: 2010-01-17 08:47:37
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    nie

  • 8. Data: 2010-01-17 09:50:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 20:12:50 +0100, identifikator: 20040501 wrote:

    >no dobra, sytuacja wygląda nieciekawie, może Ktoś wpadnie na pomysł?
    >u innych w tym samym układzie scalak też ma rezystancję 2 ohm, ale u nich
    >działa...

    Taka generalna uwaga - nowe scalaki rzadko sa uszkodzone, i to nalezy
    dopiero gdzies w dalekiej kolejnosci zakladac.
    W nowym urzadniu to nalezy najpierw sprawdzic poprawnosc montazu,
    potem zrozumienie pdf, a dopiero gdzies na koncu podejrzewac
    sprzedawce.

    zagladasz do pdf .. uklad jest dosc typowy - bramka [a naprawde to
    moze nawet tranzystor] zlinearyzowana opornikiem 5M, wejscie na pinie
    16 XT , wyjscie na pinie 17 -XT.

    opornosc wejsciowa bramki powinna byc bardzo duza.
    Czyli tym omomierzem to chyba co innego mierzysz - moze diody
    zabezpieczajace.

    To sie powinno sprawdzic zaczynajac od dzialania bramki - wylutuj
    kwarca, choc mozna sprobowac bez, podlacz woltomierz na wyjscie,
    nalepiej stay analogowy, albo z opornikiem zeby od razu sprawdzic
    wydajnosc pradowa, a wejscie przez opornik powiedzmy 100k polacz z + i
    - zasilania. Na wyjsciu ma byc odpowiednia reakcja.

    >w działającym układznie na końcówkach rezonatora (nóżki 16 i 17 scalaka)
    >napięcia wynoszą 4,2V (zasilanie 5V)
    >u mnie napięcia wynoszą 0V (zasilanie 5V)

    A jesli zmierzysz miedzy pinem a + zasilania ?

    napiecie na wejsciu jest slabo okreslone - bez generacji powinno byc
    gdzies w srodku zakresu, ale tych 5M ohm to slaby prad i woltomierz
    moze znaczaco obciazac.

    >co może być grane, że ten generator nie startuje?

    Przyczyn moze byc wiele, ale sprawdz najpierw czy gdzies cyna nie
    zwarla sciezek czy nozek.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-17 09:57:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 21:32:44 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > przypadkiem zwarłem jedną nóżkę do masy i generator ruszył...

    Może ona ma być do masy? Scalaki "nie lubią" wiszących wejść.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2010-01-17 12:04:01
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > not)...
    > czy ja czegoś nie wiem, czy scalaki są upalone? układ jak napisałem nie

    jesli kondensatory obciazajace rezonator byly smd to moze popekaly
    przy lutowaniu recznym , to sie czesto zdarza