  • 11. Data: 2020-03-08 12:30:35
    Temat: Re: Podkładki pod tranzystory mocy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2020 22:32:21 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Używam takich:
    >
    > https://pl.mouser.com/datasheet/2/433/Phase_Change_W
    akefield-Vette_Data_Sheet_Rev_2-1369505.pdf

    Mało coś dokładne to wytłumaczenie zasady działania. Na ile zrozumiałem,
    te podkładki nie wymagają past, co by się pokrywało z tym co widzę w
    tym czy owym ustrojstwie. Ale jakoś nie mam zaufania do tego. Ten
    plastyk jest miękki, każdy plastyk płynie, więc toto musi się luzować po
    jakimś czasie.

    PS. Ten pdf kopiuje się bez znaków spacji miedzy słowami, co skutecznie
    uniemożliwia posłużenie się tłumaczem góglowym :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2020-03-08 13:26:45
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Dokręcenie nie pomagało?

    Nie wpadłem na to, że co parę miesięcy muszę dokręcać śrubki ;-)

    P.P.

  • 13. Data: 2020-03-09 11:15:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie wpadłem na to, że co parę miesięcy muszę dokręcać śrubki ;-)

    Widocznie rozwiązanie jest niekompatybilne ze śrubkami.
    Pewnie trzeba stosować jakieś sprężyste dociski.
    P.G.

  • 14. Data: 2020-03-09 14:59:30
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.03.2020 o 11:50, Piotr Wyderski pisze:

    > Doświadczeń Ci u nas dostatek, ale i te przyjmuję jako wróżbę
    > zwycięstwa. ;-)

    Od jakiego czasu stosujesz te podkładki? To w kwestii wróżby, bo u mnie
    jednak tak koło dziesięciu lat działało. Jak często urządzenia są
    włączane i wyłączane?

    P.P.

  • 15. Data: 2020-03-10 19:21:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Od jakiego czasu stosujesz te podkładki? To w kwestii wróżby, bo u mnie
    > jednak tak koło dziesięciu lat działało. Jak często urządzenia są
    > włączane i wyłączane?

    Stosuję je od około 5 lat, urządzenia są włączane stosunkowo rzadko
    (sprzęt pomiarowy, m.in. sztuczne obciążenie). Generalnie staram się nie
    stosować ani elementów THT, ani osobnych radiatorów, więc to nawet u
    mnie jest nisza. Jak już mam radiator, to on najczęściej pełni
    dwie--cztery funkcje (termiczną, elektryczną, mechaniczną, magnetyczną).

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2020-03-11 09:56:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Stosuję je od około 5 lat, urządzenia są włączane stosunkowo rzadko
    > (sprzęt pomiarowy, m.in. sztuczne obciążenie).

    Czyli wszystko przed Tobą ;-)
    Jeśli masz dostęp do tych zabawek, zajrzyj czy śrubki są odpowiednio
    dokręcone. Warto wiedzieć.

    P.P.