  • 1. Data: 2022-12-26 14:20:07
    Temat: Podświetlana klawiatura
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Oczka już nie takie jak kiedyś, więc zamarzyłem sobie podświetlaną
    klawiaturę. Przyniósł mi ją Dziadek Mróz.

    https://www.neonet.pl/klawiatury/viggo-design-x-neo-
    bst-830l.html

    Problem w tym, że widać wyraźnie podświetlenie pod spodem klawiszy,
    czyli między nimi ale same literki/cyferki na klawiszach w ogóle nie są
    podświetlone. Same literki/cyferki też są na klawiszach słabiej kontrastowe
    niż na starej wyłechtanej klawiaturze. Fotka na pudełku sugeruje porządne
    podświetlenie opisu klawisza. Czyżby aż tak lecieli w ***** ? A może ja nie
    umiem tego odpowiednio ustawić? Ten cały gaming guzik mnie interesuje,
    byle klawisze były porządnie podświetlone. Co Wy na to? Jaki inny model
    polecacie?

  • 2. Data: 2022-12-26 14:32:06
    Temat: Re: Podświetlana klawiatura
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2022 14:20, Stachu Chebel wrote:
    > Jaki inny model
    > polecacie?

    Genesys Thor 300.

    Mam takie w domu kilka sztuk... Są zrobione na podrabianych, ale całkiem
    spawnie działających, niebieskich switchach cherry mx. Dają
    profesjonalnego klika, podświetlone na zielono. Litery wyraźnie
    podświetlone. Da się regulowac intensywanośc oraz ma kilka "bajerów
    wizualnych".

    Uzywam dlatego, że to jedna z niewielu klawiatur, która jest normalnie
    wyglądająca i majaca porządnego clicka. Czuje się, że ja za czasów
    starych, porządnych klawiatur XT.

    Da się wyciągnąć z allegro za 80zł, kupiłem takie 2 w tej cenie. Warto
    się zaczaić.

    Uwaga: jest model wielokolorowy (odmiana RGB). On ma swiche "czerwone"
    czyli liniowe. Do pisania nadaje się średnio. Ja używam podświetlonego
    na zielono, on ma klikalne switche cherry mx.

    Switche wymagaja czasami czyszczenia izopropanoem, jak zaczynają
    dublować wciśnięcia. Trafiło mi się 2x.

    Wada: switche są lutowane, nie wyciągane, jak w starych profesjonalnych
    klawiaturach.

  • 3. Data: 2022-12-26 15:27:06
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    poniedziałek, 26 grudnia 2022 o 14:32:12 UTC+1 heby napisał(a):

> [...]
    > dublować wciśnięcia. Trafiło mi się 2x.
    >
    > Wada: switche są lutowane, nie wyciągane, jak w starych profesjonalnych

    Czy to masz na myśli? :

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/klawi
    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-dla-graczy-g
    enesis-thor-300-rgb-us-layout-mechaniczna-podswietle
    nie-rgb-outemu-red?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltgw
    nMP8W4RYVm3tPcfNvr8xv1RIMogHOCKrn6AmaX4VeArfDKkaqsRo
    C4EkQAvD_BwE

    Wygląda sensownie, ale... Na przedstawionej fotce rtóżne strefy klawiatury są
    podświetlone innym kolorem.
    Czy musi być taka dyskoteka, czy da się ustawić jednolity kolor na całość?
    Na fotce zielony i żółty robią dobre wrażenie.

  • 4. Data: 2022-12-26 15:39:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2022 15:27, Stachu Chebel wrote:
> [...]
    nie-rgb-outemu-red?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltgw
    nMP8W4RYVm3tPcfNvr8xv1RIMogHOCKrn6AmaX4VeArfDKkaqsRo

    Nie. To jest model RGB. Czyli na "czerwonych" cherry. Liniowych.

    Ja mówie o "niebieskich" switchach, z klikiem.

    https://allegro.pl/oferta/klawiatura-thor-300-outemu
    -blue-nkg0947-outlet-12546449644
    https://allegro.pl/oferta/outlet-klawiatura-przewodo
    wa-genesis-thor-300-nieb-12825742002

    A tu oficjalny sklep:
    https://allegro.pl/oferta/klawiatura-gaming-mechanic
    zna-genesis-podswietlana-10221012970

    "kolor" switcha ma znaczenie - kolor słupka switchy oznaczają jaką mają
    charakterystykę. Niebieskie są klikalne (wyczuwalnie i słyszalnie),
    czerwone nie. Do pisania, klikalność jest dość istotna.

    Thor 300 wystepuje w 2 wersjach, o ile mi wiadomo:
    1) podświetlany *tylko* na zielono, zawiera "niebieskie switche".
    2) podświetlany RGB, zawiera "czerwone switche".

    Poza tym są w obu wersje z i bez klawiatury numerycznej.

    Cieżko odróznić je na pierwszy rzut oka, dzieciaki u mnie mają model z
    liniowymi switchami i nie rózni się on istotnie od mojego z niebieskimi
    "Outemu Blue". Mój nie zawiera napisu "RGB". Aby zobaczyć na jakich jest
    switchach należy zdjąć dowolny klawisz (bardzo łatwe).

    Dużo piszę (głównie programowanie) i switche niebieskie są zdecydowanie
    dla mnie lepsze od liniowych. Cieżko mi potem pracować na zwykłej
    klawiaturzez gumkami, zupełnie inne odczucia.

    To jednak moja subiektywan opinia, o klawiaturze mechnicznej z klikiem.
    Ludzie używają zwykłych i nie lubią mechanicznych. Za ~100zł myslę że
    eksperyment warto poczynić.

    PS. Jedna, fabrycznie, przyszła z uszkodzonym klawiszem. Izoporpanol
    pomógł - jakiś paproch w przełaczniku. To podróbki, ale jak się je
    wyczyści, są znakomite.

  • 5. Data: 2022-12-26 16:12:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2819decd-fff1-491c-bdf9-7fa79f0c8fc3n@googlegr
    oups.com>
    user Stachu Chebel pisze tak:

    > Problem w tym, że widać wyraźnie podświetlenie pod spodem
    > klawiszy, czyli między nimi ale same literki/cyferki na klawiszach
    > w ogóle nie są podświetlone.

    Nawet w markowych laptopach Dell tak jest.
    Lepiej dać diodę LED świecącą w sufit.

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak s. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 6. Data: 2022-12-26 17:27:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.12.2022 o 16:12, PiteR pisze:

    > Nawet w markowych laptopach Dell tak jest.
    > Lepiej dać diodę LED świecącą w sufit.

    Ja mam Della i mam literki podswietlone :]

    https://archiwum.allegro.pl/image//imagesNEW/big/8d5
    1123e8d13e56f1cdef1bd2d0f0c217dc108a8d307657502d4442
    de7c9bd79
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2022-12-26 17:55:16
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    poniedziałek, 26 grudnia 2022 o 15:40:04 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > PS. Jedna, fabrycznie, przyszła z uszkodzonym klawiszem. Izoporpanol
    > pomógł - jakiś paproch w przełaczniku. To podróbki, ale jak się je

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. No to jeszcze jedno pytanko na koniec tak dla
    pewności.
    Czy te produkty czymś się różnią? Poza ceną...

    https://allegro.pl/oferta/klawiatura-gaming-mechanic
    zna-genesis-podswietlana-10221012970

    https://www.euro.com.pl/klawiatury/genesis-thor-300-
    outemu-blue.bhtml?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltrjj
    iIls1gNHKk3Z5hGeEh-e3fcm6nMgNcYJM4ekbbuMkaVIc7XOlhoC
    HTgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

  • 8. Data: 2022-12-26 18:36:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2022 17:55, Stachu Chebel wrote:
> [...]
    outemu-blue.bhtml?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltrjj
    iIls1gNHKk3Z5hGeEh-e3fcm6nMgNcYJM4ekbbuMkaVIc7XOlhoC

    Na oko to to samo. Obie na outemu blue. Bierz z euro.

    Zaznaczam: efekt kliku może Ci się nie spodobać, kupujesz na własne
    ryzyko. Ja mam doświadczenia ze starymi XT i dla mnie to dość ważne, aby
    mieć feedback w dotyku. Ale są ludzie, którzy tego nie lubią.

  • 9. Data: 2022-12-26 19:01:35
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    poniedziałek, 26 grudnia 2022 o 18:36:16 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > ryzyko. Ja mam doświadczenia ze starymi XT i dla mnie to dość ważne, aby
    > mieć feedback w dotyku. Ale są ludzie, którzy tego nie lubią.

    Dla mnie jest to obojętne. Klepałem na ELWRO'wskich przy ODRA-1305 i na XT.

  • 10. Data: 2022-12-26 23:03:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:toci3c$3ovdv$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Ja mam Della i mam literki podswietlone :]

    za mocno to świeci, trzeba jakimś softem ściemniać.