  • 21. Data: 2019-08-10 17:57:42
    Temat: Re: Polak za granica
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > żeby trzymać się prawej strony, żeby nie wyprzedzać gdy na lewym zbliża
    > się pojazd, żeby ułatwiać tym na rozbiegówkach, żeby zwiększyć odstępy

    Zeby nie myśleć, że jak się wjeżdża z rozbiegówki, to można wjeżdżać
    nie przejmując się tym, że ktoś jednak jedzie prawym pasem.

  • 22. Data: 2019-08-10 18:00:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-07 o 22:00, s...@g...com pisze:

    > Roznice jakie widze to to ze sporo ludzi po autostradach jedzie w tempie 90-100-110
    a pewna grupa raczej 120-140-160.
    > I tu sie robi problem bo o ile pierwsza grupa dosyc dobrze ogarnia sie w swoim
    obrebie to juz przeciwne krance tych dwu grup to niebo a ziemia.

    > Wiec jakbym mial juz wskazac cos do nauki to w sumie dwie rzeczy:
    > Pierwsza grupa: Uwazajcie na zapierdalaczy
    > Druga grupa: Nie zapierdalajcie jak jest spory ruch i nawet na dlugich was nie
    widac...

    A jak jest mały ruch, to zapierdalajcie wiedząc, że wystarczy zderzyć
    się z jednym, żeby się zabić. I że jazda na długich jest legalna tylko
    wtedy, gdy nikogo nie ma przed.

  • 23. Data: 2019-08-12 17:36:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 17:57 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Zeby nie myśleć, że jak się wjeżdża z rozbiegówki, to można wjeżdżać nie
    > przejmując się tym, że ktoś jednak jedzie prawym pasem.

    zawsze ktoś jedzie prawym. Dobrą praktyką przed rozbiegówką jest zmiana
    pasa na lewy lub zdjęcie nogi z gazu gdy widzimy, że ktoś chce wjechać na
    autostradę/eskę. U nas niestety jest z tym ciężko.
    Ten na rozbiegówce ma trudniej, a jak ma słaby silnik i małe doświadczenie
    to dojedzie do końca i będzie stał powodując zagrożenie.

    TG

  • 24. Data: 2019-08-12 17:39:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 17:54 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Widuję na S8.
    > Do autostrady nie każdy ma wystarczająco blisko, żeby dało się
    > przeprowadzić jazdę L-ką, która trwa normalnie godzinę od wsiadania do
    > wysiadania.

    I właśnie dlatego piszę, że generalnie słabo jest u nas z
    jazdą/bezpieczeństwem na autostradach. Nie umiemy się zachować, nie mamy
    umiejętności i doświadczenia.

    TG

  • 25. Data: 2019-08-13 10:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >I właśnie dlatego piszę, że generalnie słabo jest u nas z
    >jazdą/bezpieczeństwem na autostradach. Nie umiemy się zachować, nie
    >mamy umiejętności i doświadczenia.

    Hm, czy tak slabo ... na A4 raczej nie zauwazam ...

    J.

  • 26. Data: 2019-08-13 10:31:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 10:22 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Hm, czy tak slabo ... na A4 raczej nie zauwazam ...

    Ile tygodniowo/miesięcznie robisz km po A4?

    TG

  • 27. Data: 2019-08-13 10:39:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 13, 2019, 10:22:27 AM, you wrote:

    > Hm, czy tak slabo ... na A4 raczej nie zauwazam ...

    Dramat jest na A2/S2 w okolicach Warszawy. Wyjazd S8 na północny
    wschód - porażka. Samolubne, lokalne głąby zajmujące lewy pas i
    toczące się z prędkością sporo poniżej dozwolonej.

    Na A4 w okolicach Wrocławia wcale nie jest lepiej. Na A8 (AOW) równa
    masakra. Podobnie A4 w Katowicach.

    Wszędzie tam, gdzie na autostrady trafia ruch lokalny albo - o zgrozo
    - wręcz miejski, jest makabrycznie źle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2019-08-13 11:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

> [...]
    >toczące się z prędkością sporo poniżej dozwolonej.

    >Na A4 w okolicach Wrocławia wcale nie jest lepiej.

    Nie mowie nie ... ale czy to niebezpiecznie ?

    >Na A8 (AOW) równa masakra.

    Na AOW sa trzy pasy, to juz na lewy malo osob wyjezdza.

    >Podobnie A4 w Katowicach.
    >Wszędzie tam, gdzie na autostrady trafia ruch lokalny albo - o zgrozo
    >- wręcz miejski, jest makabrycznie źle.

    Czemu - i miejskie moga chciec pojechac szybko :-)
    Tylko niestety - duzy ruch, to nie zawsze sie da, a gorzej jak korek z
    miasta siega autostrady ...

    J.

  • 29. Data: 2019-08-13 11:44:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >Ile tygodniowo/miesięcznie robisz km po A4?

    Nieduzo ... ale co -mowisz, ze np raz na 1000km niebezpieczne
    zdarzenie widac ?

    J.

  • 30. Data: 2019-08-13 12:10:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 11:44 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Nieduzo ... ale co -mowisz, ze np raz na 1000km niebezpieczne zdarzenie
    > widac ?

    Być może za małą masz próbkę danych aby wyciągnąć ogólne wnioski.
    Ja na A2 (od Konotopa do Grodziska/Wiskitek) jestem praktycznie codziennie.
    Do Strykowa jadę raz na tydzień, na A4 (Kraków - Gliwice) jestem 2-3 razy
    w miesiącu.
    Dużo też zależy od dnia tygodnia - inny jest ruch (i inni kierowcy) w dni
    robocze, inny w weekendy.
    Generalnie u nas jest masakra - ale jak ktoś rzadko wyjeżdżą poza PL to
    tego nie widzi i uważa to za normę.

    TG