  • 1. Data: 2015-04-16 12:59:31
    Temat: Polećcie router 1gb + adsl2
    Od: amber <a...@N...gazeta.pl>

    Mam TP-Link TD-8840T
    Internet ADSL2 dostarcza mi Orange, a wspomniany TP-Link
    łšcznoœć z pozostałymi komputerami.

    Jest jeden problem - otóż łšcznoœć między tymi komputerami
    jest niezadawalajšca, a z tego co wiem komputery majš karty 1G

    Pytanie :
    Czy dokupienie routera 1gb i podłšczenie do niego TP-Link TD-8840T,
    który będzie robił za modem adsl załatwi problem?
    Zagra to razem?

    Generalnie chce mieć internet i szybkš łšcznoœć między komputerami.

    Polećcie jakšœ niezawodnš i niedrogš konfiguracje.

  • 2. Data: 2015-04-16 13:11:51
    Temat: Re: Polećcie router 1gb + adsl2
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 12:59, amber pisze:
> [...]
    >
    > Generalnie chce mieć internet i szybkš łšcznoœć między komputerami.
    >
    > Polećcie jakšœ niezawodnš i niedrogš konfiguracje.

    Wystarczy dokupić switch 1Gbit(ok. 100zł).

    miab

  • 3. Data: 2015-04-16 13:25:23
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 12:59, amber pisze:

    > Czy dokupienie routera 1gb i podłšczenie do niego TP-Link TD-8840T,
    > który będzie robił za modem adsl załatwi problem?
    > Zagra to razem?

    Jeśli podłączysz ze sobą kaskadowo dwa routery z aktywnym NAT niektóre
    aplikacje (np. klienci VPN) mogą działać nieprawidłowo.
    W Twoim przypadku, jeśli problemem jest wyłącznie szybkość linku na
    których działają komputery wystarczy że podłączysz je do switcha GbE a
    ten pod istniejący router. Jeśli chodzi o switch, weź taki który
    obsługuje JumboFrame. Wtedy jeśli będziesz mieć w sieci NASa będzie mógł
    on przynajmniej teoretycznie, działać nieco szybciej dzięki mniejszemu
    narzutowi na opakowanie danych.

    PS: Pisz raczej na pl.comp.sieci zamiast na pl.comp.pecet.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2015-04-16 21:15:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    amber wrote:
> [...]
    >
    > Generalnie chce mieć internet i szybkš łšcznoœć między komputerami.
    >
    > Polećcie jakšœ niezawodnš i niedrogš konfiguracje.

    Jeśli łączność między komputerami w LANie ma być poprzez kabel LAN, to
    kup swich gigabit ethernet np. GS105 GE, kable cat. 5e lub lepsze i
    lepszego, pewniejszego i realnie szybszego połączenia nie znajdziesz.