  • 1. Data: 2015-04-16 12:34:28
    Temat: Hibernacja na dysku SSD
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Do tej pory mając HDD używałem dla wygody hibernacji/usypinia. Zmieniłem
    na ssd (256GB) i chciałem również skorzystać z tej wygodnej opcji. Po
    przejrzeniu kilku wątków z googla wychodzi na to, że hibernacja "nie
    szkodzi to dyskowi ssd, ale jest niewskazane". Czy używając hibernacji
    mogę przez najbliższe 2-3 lata spać spokojnie i nie martwić się o
    "zdrowie" ssd?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-04-16 12:19:34

  • 2. Data: 2015-04-16 13:51:09
    Temat: Re: Hibernacja na dysku SSD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2015 12:34:28 +0200, Heraklit napisał(a):

    > e". Czy używając hibernacji
    > mogę przez najbliższe 2-3 lata spać spokojnie i nie martwić się o
    > "zdrowie" ssd?

    Czas startu zahibernowanego kompa z SSD niewiele się różni od startu
    normalnego z autom. uruchomieniem potrzebnych programów. Ale zakłądając
    że będziesz hibernował powiedzmy raz dziennie to horyzont 3-letni jest z
    zapasem do osiągnięcia :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 3. Data: 2015-04-16 14:02:35
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Czas startu zahibernowanego kompa z SSD niewiele się różni od startu
    > normalnego z autom. uruchomieniem potrzebnych programów.

    Arytmetycznie niemożliwe, no chyba że dla komputerów z "czystym" DOS-em.
    Ale bezkrytyczni wyznawcy teorii o kilkukrotnym przyspieszeniu komputera
    przez dysk SDD najwyraźniej wymyślili własną matematykę ;->

    JoteR

  • 4. Data: 2015-04-16 14:48:29
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Heraklit" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkodzi to dyskowi ssd, ale jest niewskazane". Czy używając hibernacji
    > mogę przez najbliższe 2-3 lata spać spokojnie i nie martwić się o

    To, w jakim stopniu zużyjesz dysk SSD przy hibernowaniu zależy od ilości zajętego
    RAM-u przed wprowadzeniem
    w hibernację. Im więcej zajętego RAM-u, tym więcej danych do zapisania w pliku
    hiberfil.sys, a więc większe zużycie
    dysku SSD. Z tego powodu przed zahibernowaniem kompa warto zamykać programy
    RAM-ożerne, takie jak
    przeglądarka internetowa (nawet więcej niż 1GB potrafi zeżreć).
    Oczywiście wznowienie kompa też będzie szybsze, jeśli będzie mniej danych do
    przywrócenia z pliku hiberfil.sys
    do RAM-u.
    Nawet z tego powodu (dla wygody) napisałem sobie programik działający w tle, który
    wykrywa wejście w hibernację
    i zamyka najpierw wskazany RAM-ożerny program (u mnie przeglądarkę), a po wznowieniu
    po hibernacji pyta, czy go
    ponownie uruchomić (jeśli go zamknął).

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2015-04-16 14:48:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Heraklit napisa?(a):

    > Czy używając hibernacji mogę przez najbliższe 2-3 lata spać spokojnie
    > i nie martwić się o "zdrowie" ssd?

    Tak. Możesz spać spokojnie. Sama hiberancja nie rozchwieje zdrowia
    Twojego 256GB dysku ssd nawet przez lat 20 ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 6. Data: 2015-04-16 14:49:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:02:35 +0200, JoteR napisał(a):

    > Arytmetycznie niemożliwe, no chyba że dla komputerów z "czystym" DOS-em.
    > Ale bezkrytyczni wyznawcy teorii o kilkukrotnym przyspieszeniu komputera
    > przez dysk SDD najwyraźniej wymyślili własną matematykę ;->

    Czy ty w ogóle wiesz o czym mówisz? Przed chwilą zmierzyłem. Start z
    hibernacji 25 sek, start na nowo 35 sek. Proc C2D 3 GHz, dysk Kingston
    SSDNow100 64 GB (nawet nie SATAIII tylko II), OS Mint 17. Programy
    startowe - typowe dla kompa domowego: Opera, Dialog, Skype, Pidgin,
    megasync i jakies tam drobnoustroje.

  • 7. Data: 2015-04-16 16:14:53
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Czy ty w ogóle wiesz o czym mówisz? Przed chwilą zmierzyłem. Start z
    > hibernacji 25 sek, start na nowo 35 sek. Proc C2D 3 GHz, dysk Kingston
    > SSDNow100 64 GB (nawet nie SATAIII tylko II), OS Mint 17.

    No i jak to się ma do startu vs. odhibernowania Windy, bo taki system ma
    wątkopodawca? Ale nawet w twoim przypadku jest to różnica ok. 40 %.
    Faktycznie, "niewiele się różni" ;->
    Nie bierz przypadkiem jakiegoś kredytu. Serio.

    JoteR

  • 8. Data: 2015-04-16 16:29:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:48:29 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > najpierw wskazany RAM-ożerny program (u mnie przeglądarkę), a po
    > wznowieniu po hibernacji pyta, czy go ponownie uruchomić (jeśli go

    Jedno pytanie - w takim razie skoro przed hibernacją warto zamykać
    uruchomione program, to na cholerę hibernować?

    [ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy. ]
    [ (Ralph Waldo Emerson) ]

  • 9. Data: 2015-04-17 07:30:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "JoteR" <u...@i...eu> wrote in message
    > Arytmetycznie niemożliwe, no chyba że dla komputerów z "czystym" DOS-em.
    > Ale bezkrytyczni wyznawcy teorii o kilkukrotnym przyspieszeniu komputera przez
    > dysk SDD najwyraźniej wymyślili własną matematykę ;->

    a rozpatrz warianty z 1-2GB oraz 16-32GB pamieci, co wychodzi?

    --
    http://db.org.pl/

  • 10. Data: 2015-04-17 07:41:44
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

    > Jedno pytanie - w takim razie skoro przed hibernacją warto zamykać
    > uruchomione program, to na cholerę hibernować?

    Nie tylko przeglądarkę można mieć uruchomioną, lecz kilka innych programów:
    np. czytnik pdf-ów, Outlooka, Total Commandera, Skype, antywirusa, odtwarzacz
    mp3 lub radio, notatnik, okna folderów, słownik, kalkulator, edytor rejestrów,
    dokumenty office, klienta torrent. To są tylko te podstawowe, które mam zazwyczaj
    odpalone. I mam po włączeniu kompa na nowo to wszytko uruchamiać, wczytywać
    pliki do programów? Szkoda czasu i fatygi. Każdy z tych programów nie zabiera
    aż tak dużo RAM-u jak przeglądarka, więc mogą pozostać uruchomione przy
    hibernowaniu kompa.
    Warto jednak raz w tygodniu zrobić pełen restart systemu, bo po tygodniu
    codziennego hibernowania system może trochę przymulać.

    --
    Pzdr.
    Marek