  • 41. Data: 2019-02-14 01:48:25
    Temat: Re: Polska nauka - grafen
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nawet przed wojna kupilismy licencje na Fiata ...

    I jak to dowodzi braku umiejetnosci/innowacyjności?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2019-02-14 01:53:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-13, Ilona <i...@u...net> wrote:
    > Może, dopisz, że 'niektórym', bo sztuczna inteligencja gotowa pomyśleć,
    > że wszystkim.

    Nb. ciekawe jaki to faktycznie odsetek i czy jednak nie znaczacy. Takie
    stereotypy nie biora się niestety z niczego a chytrych bab z Radomia
    wydaje się być sporo.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2019-02-14 11:52:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I jak to dowodzi braku umiejetnosci/innowacyjności?

    A nie ?
    Jakbysmy tak umieli, to bysmy sobie zrobili sami, i lepszy :-)

    No, robilismy samoloty, nawet dosc udane, i nawet opchnelismy kilka do
    Rumuni ... ale potem swiat poszedl naprzod, a nam cos mocniejszy
    silnik nie wychodzil.
    Ale to nie jest dowod na brak umiejetnosci, co raczej koniecznosc
    dalszego finansowania projektu ...
    choc Anglicy silniki robili, Amerykanie robili, Niemcy robili,
    Japonczycy robili, tylko mysmy zostali z przestarzalymi samolotami :-(

    J.

  • 44. Data: 2019-02-14 12:01:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-02-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I duzo takich przypadków?

    Relatywnie duzo.

    >Poza tym obecnie zatrudniony czy dostał Nobla za badania gdy był
    >zatrudniony?

    Czy nie na jedno wychodzi ?
    Nawet jesli bylo odwrotnie, to IBM zechcial mu zaplacic ... przeciez
    nie za sprzatanie laboratorium.

    >Jedna z manifestacji różnic korporacyjnych, które kontestujesz.

    >Inowacyjności MZ Polakom trudno odmówić i nie sądze abyśmy wtedy
    >(prl)
    >nie potrafili zrobić samochodu i wielu innych rzeczy - nb. przeciez

    No, Syrene zrobilimy.

    >powstała kupa bardzo obiecujących prototypów. Problem był zawsze w
    >narzedziach w tym w sensie polityczno społecznym, czyli warunkach
    >prowadzebnia badań i rozwoju.

    Nie mowie nie.

    >I tak i nie, różne sa narzedzia. Na moim podwórku to granty dla
    >pojedynczego MNC to raczej nie, bo rząd uważa, i słusznie, że trzeba
    >raczej pomagać SMEs aby się technologicznie rozwijały.

    A tam widzisz - jak rzad chcial rakiete na Ksiezyc, to zalozyl NASA,
    ktore kupe roboty zlecalo :-)

    >No to rozważmy, co chrześniacy-szkodnicy mogliby konkretnie narobic.
    >1. ...?

    O, to samo co w PRL. Podejmowac glupie decyzje, promowac swoich
    chrzesniakow, wk* wartosciowych pracownikow ...

    >Jak masz duzo charyzmy i presfazji, to dlaczego nie? :)

    Bo mali nie przyjada, a duzych ... moze i przekonasz, ale jak raz
    posadzili chrzesniaka na stanowisku, to przeciez nie beda go zdejmowac
    :-)

    J.

  • 45. Data: 2019-02-14 18:42:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nb. ciekawe jaki to faktycznie odsetek i czy jednak nie znaczacy. Takie
    > stereotypy nie biora się niestety z niczego a chytrych bab z Radomia
    > wydaje się być sporo.

    Stereotypy i etykietki są niebezpieczne, bo często służą za pretekst do
    ucisku i do walki politycznej.
    Koleżanka Ilona ma rację.
    Przynajmniej sami nie lansujmy szkodliwych wizerunkowo stereotypów.

    WM

  • 46. Data: 2019-02-14 21:18:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-06 o 14:21, J.F. pisze:

    > https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/polski-grafen-dogorywa-świat-nas-przegonił-
    a-cenny-reaktor-trafił-na-sprzedaż/ar-BBTeD08

    > "Trudno o bardziej wymowny przykład upadku polskiego grafenu niż
    > ostatnia decyzja Nano Carbon. Jak donosi Rzeczpospolita, spółka powołana
    > do komercjalizacji tego wynalazku wystawiła na sprzedaż specjalistyczne
    > urządzenia, takie jak reaktor służący do produkcji grafenu. "
    >
    > No coz - przyklad jak zwykle, gdy za duzo profesorow chcialo sie przykleic.
    >
    > Czy po prostu wymyslelismy droga metode, i zapomnielismy pracowac nad
    > tansza ?

    Już szukaja winnego fiaska.
    https://www.tvp.info/41301909/grafenowej-spolce-dora
    dzaly-uzdrowiska

    Robert

  • 47. Data: 2019-02-15 00:56:52
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-02-14 01:53, Marcin Debowski wrote:

    > Nb. ciekawe jaki to faktycznie odsetek i czy jednak nie znaczacy. Takie
    > stereotypy nie biora się niestety z niczego a chytrych bab z Radomia
    > wydaje się być sporo.

    Zasadnicza różnica. Chytra baba z Radomia, to nie cała Polska.

  • 48. Data: 2019-02-15 03:43:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie ?

    Niekoniecznie. Powodów na taki stan moze byc przeciez cała masa, bo
    proces od wynalazku do produktu jest złożony.

    > Jakbysmy tak umieli, to bysmy sobie zrobili sami, i lepszy :-)

    Ad absurdum, jakbyśmy nie mieli żadnych pieniedzy i zaplecze i 40
    noblistów w stodole za obora, to tez?

> [...]
    > silnik nie wychodzil.
    > Ale to nie jest dowod na brak umiejetnosci, co raczej koniecznosc

    O właśnie...

    > choc Anglicy silniki robili, Amerykanie robili, Niemcy robili,
    > Japonczycy robili, tylko mysmy zostali z przestarzalymi samolotami :-(

    Bez dokładniejszej analizy to raczej się nie da tak powiedzieć, tym
    bardziej, że nie jest to przeciez proces krótkoterminowy. Bazę trzeba
    sobie jakąś wypracować i ja utrzymac a sama innowacyjność to ile ma w
    tym procesie udziału? Jest owszem niezbędna ale niewystarczająca.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2019-02-15 04:00:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, Ilona <i...@u...net> wrote:

    > Zasadnicza różnica. Chytra baba z Radomia, to nie cała Polska.

    No i? Ktoś w to wątpi, nawet wśród tych wspomnianych hotelarzy?
    Złodzieje samochodów też całą Polską nie byli a stereotyp istniał i miał
    swoje podstawy. Myślę sobie, że epatowanie ogólnymi kwantyfikatorami,
    lub próby omijania tematu robią więcej szkód przy tego typu stereotypach
    niż sam temat stereotypów.

    Takie stereotypy zwalcza się pokazując w normalnym zyciu i pracy, że
    jestesmy pełnowartościowymi członkami społeczności międzynarodowej, a
    nie udawaniem, że temat nie istnieje, lub emocjonalnym reagowaniem na to
    co tam ktos sobie palnie. To juz lepiej powiedzieć, że to off-topic.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2019-02-15 04:08:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Relatywnie duzo.

    Jak dużo? :)

    > Czy nie na jedno wychodzi ?
    > Nawet jesli bylo odwrotnie, to IBM zechcial mu zaplacic ... przeciez
    > nie za sprzatanie laboratorium.

    Chyba nie wychodzi bo praktyka ztrudniania Noblistów post factum jest
    chyba dość powszechna.

    > Nie mowie nie.

    No to dlaczego porażkę wydajesz się zrzucać wyłącznie na brak
    innowacyjności?

    > O, to samo co w PRL. Podejmowac glupie decyzje, promowac swoich
    > chrzesniakow, wk* wartosciowych pracownikow ...

    Ale jak przegną to się korpo jednak wk... i coś z tym zrobi, a przy
    molochu nie zrobi nic tylko bedzie dalej (państwo) pompowac pieniądze.

    > Bo mali nie przyjada, a duzych ... moze i przekonasz, ale jak raz
    > posadzili chrzesniaka na stanowisku, to przeciez nie beda go zdejmowac
    >:-)

    Zalezy ile ten chrzesniak narozrabia. Te granice swobody niszczenia są
    duże węższe niż dla naszego molocha, bo ponownie, to bije konkretnych
    ludzi po ich kieszeni, a nie rozmywa się w niedoli 40to milionowego
    narodu.

    --
    Marcin