  • 11. Data: 2017-03-24 12:56:47
    Temat: Re: Polski producent PLC
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:58d4e3d5$0$5143$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "V.L.Pinkley" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ja bym tak w ciemno nie potepial.
    > Maszyny nowe, czy juz wyeksplowatowane ? Wlasne, czy w leasingu ?
    >
    > Zysk w 2010 jaki byl ?

    Zysk/strata mógł być taki jaki był potrzebny do udowodnienia konieczności
    tej operacji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2017-03-24 14:24:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja bym tak w ciemno nie potepial.
    > Maszyny nowe, czy juz wyeksplowatowane ? Wlasne, czy w leasingu ?
    >
    > Zysk w 2010 jaki byl ?

    Warto wszystko zacząć od sprawdzenia na kogo tak właściwie wypiął
    się rzeczony Skarb. Nie znam przypadku Lumelu, ale w innych lepiej
    mi znanych przeważnie wypimał się na tak zwaną załogę. I można
    powiedzieć, że słusznie. Bo skarb jest od tego, by (się) pomnażał,
    a nie od dotowania deficytowych przedsięwzięć, gdzie co miesiąc
    trzeba ludziom płacić, a sprzedać ich produkcji nie ma jak.

    Być może dało się to zrobić inaczej, po gospodarsku. Tu macie maszyny
    warte dziesiątki milionów, wprawdzie w Europie trudno na nich dużo
    zarobić, ale bierzcie to gdzieś do Azji i tłuczcie produkcję ludźmi
    robiącymi za miskę ryżu. Teren zrekultywujecie, podzielicie na działki,
    sprzedacie i będziecie do przodu. Skarb Państwa też będzie, bo za
    coś takiego weźmie grubo więcej niż trzydzieści baniek, a w dodatku
    pozbędzie się garba w postaci 15% udziału. Na szczęście nie wszyscy
    politycy są takimi ciulami, więc sprzedaje się zakłady pod pewnymi
    warunkami. Co nie znaczy, że tak dalej będzie, bo kasa politykom
    ostatnio bardzo potrzebna.

    Hindus to niezły partner do takich biznesów. Kraj ma duży i ludny,
    łatwo mu u siebie sprzedać produkcję, która jest jednocześnie
    "swoja" i "zachodnia". Nasi marketingowcy by musieli na głowach
    stanąć by to osiągnąć. Klasa robotnicza też na tym dobrze wyszła,
    ma gdzie pracować, jest zbyt, widmo zamknięcia zakładu nie wisi
    nad głową i nie straszy. Land Rover też hinduski, a mało komu
    to ciśnienie podnosi (może poza garstką niepiśmiennych i gorzej
    ubranych, inteligentnych inaczej, ogólnie słabo zorganizowanych).

    Jarek

    Nie wiem o co z tym "autorytetem" chodziło -- jeśli o mnie, to
    jakaś pomyłka. Ja się wolę trzymać z dala od polityki, wolę fabryki
    i gospodarkę. Gdyby tak politycy potrafili odwzajemnić się tym
    samym, to by wspaniale było.

    --
    Kumpel to różne wice zna,
    mówi, że Hindus nieźle ma,

  • 13. Data: 2017-03-24 14:38:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 22:14, Tomek pisze:
    > Witam,
    >
    > Prośba o rozstrzygnięcie sporu w dyskusji. Pytanie - czy istnieje jakiś Polski
    producent sterowników PLC. Pisząc sterownik PLC mam na myśli sterownik PLC a nie
    zabawki typu NEED Relpol.

    > Tomek

    Frisko - dość ciekawe, ale oprogramowanie do programowania płatne.
    Płatny także jest dostęp do sterowników poprzez internet (abonament)
    jeżeli ktoś chciałby je serwisować zdalnie.

    El-Piast - genialne sterowniki z wejściami analogowymi i temperaturowymi
    (Pt-1000), z możliwością dużej rozbudowy, obsługą HMI, z bogatą
    biblioteką gotowych bloków FBD w tym także obsługujących popularne
    falowniki, web serwerem i obsługą modbus także i TCP/IP oraz BACnet, a
    do tego darmowe oprogramowanie programistyczne i wirtualny HMI. Doże
    możliwości obsługi HVAC. Ponadto firma oferuje także system BMS do
    wizualizacji systemów rozproszonych.

  • 14. Data: 2017-03-24 15:15:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 23.03.2017 o 20:28, V.L.Pinkley pisze:

> [...]
    > a gdzie reszta? Szkoda o tym pisać bo człowiekowi ciśnienie się podnosi.
    >

    > Banda pół i ćwierć inteligentów, aczkolwiek ładnie piszących i ładnie

    Nie wiadomo na ile firma była zadłużona. Jaka była jej pozycja na rynku?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2017-03-24 15:16:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 12:38, V.L.Pinkley pisze:

    > To się otwiera przedstawicielstwa w innych państwach

    Kto miał otwierać? Lumel?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2017-03-24 15:20:16
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 12:56, yabba pisze:
    oglegroups.com...

    > Zysk/strata mógł być taki jaki był potrzebny do udowodnienia
    > konieczności tej operacji.

    W całej branży przeżywa tylko ten który ma odrobinkę lepsze wyniki
    finansowej niż reszta graczy. Widać to po tych wszystkich przejęciach i
    fuzjach. Trudno oczekiwać żeby państwowa firma dobrze sobie radziła na
    takim rynku. Jako tako sobie państwo daje radę na surowcowym (KGHM),
    mimo że firma marnotrawi olbrzymie pieniądze. Ale mają z czego tracić.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2017-03-24 15:22:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 14:38, Uzytkownik pisze:

    > Frisko - dość ciekawe, ale oprogramowanie do programowania płatne.
    > Płatny także jest dostęp do sterowników poprzez internet (abonament)
    > jeżeli ktoś chciałby je serwisować zdalnie.

    Nie da się zrobić samemu dostępu przez OVPN?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2017-03-24 15:46:09
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 23.03.2017 o 20:10, pytajacy pisze:

    producent sterowników PLC. Pisząc sterownik PLC mam na myśli sterownik PLC a nie
    zabawki typu NEED Relpol.

    Lumel i sprzedał go Hindusom.

    > Poczytaj w sieci o środowisku CPDev.

    Poczytałem. Lumel ma na swojej stronie wersję CPDev z 2011 roku.
    http://www.cpdev.kia.prz.edu.pl nie daje możliwości zarejestrować się.
    Odpowiedź "Użytkownik nie został zarejestrowany poprawnie" - bez podania
    przyczyny. Google znajduje jekieś linki do triali. Brak informacji o
    cenie. W sumie nie wiadomo na czym to chodzi poza SMC Lumela, jakimś
    starodawnym ARMem LPC 23xx i SoftPLC - ale z kartą NI. Raczej wątpliwa
    konkurencja dla Codesys.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2017-03-24 15:48:10
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 15:46, Mario pisze:

> [...]
    > cenie. W sumie nie wiadomo na czym to chodzi poza SMC Lumela, jakimś
    > starodawnym ARMem LPC 23xx i SoftPLC - ale z kartą NI. Raczej wątpliwa

    No i nie ma do kogo napisać bo na stronce zakładka kontakt nie działa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2017-03-24 17:24:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > takim rynku. Jako tako sobie państwo daje radę na surowcowym (KGHM), mimo
    > że firma marnotrawi olbrzymie pieniądze. Ale mają z czego tracić.

    Przeżywa też ta firma, której właściciel chce aby przetrwała.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba