  • 21. Data: 2017-03-24 17:30:48
    Temat: Re: Polski producent PLC
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-24 o 15:22, Mario pisze:

    > Nie da się zrobić samemu dostępu przez OVPN?

    Da się, ale co będziesz podglądał?
    Masz tylko dostęp do modbus. Pozostaje zatem Scada lub HMI. Najtańsze
    HMI to koszt przynajmniej ok. 600zł (np. Kinco) i to jeszcze bez
    webserwera. Za HMI z webserwerem to już trzeba wydać ze 2-3 tys. Darmowe
    programy Scada są dość mocno ograniczone i bardzo często mają namiastki
    webserwerów, poza tym niewielu producentów udostępnia wersje darmowe, a
    ceny wersji użytecznych zaczynają się ok. 2 tys. zł. Ponadto bardzo
    często mają ukryte koszty w formie dodatkowo płatnych modułów
    protokołów, które już trzeba zakupić.
    Natomiast El-Piast ma wbudowany w moduł internetowy webserwer. Jak masz
    IP zewnętrzne czy VPN to masz dostęp do sterownika zwykłą przeglądarką.

  • 22. Data: 2017-03-24 19:32:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 17:24, yabba pisze:

    > Przeżywa też ta firma, której właściciel chce aby przetrwała.

    O ile ma dostatecznie duże pieniądze aby do tej firmy dokładać.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2017-03-24 19:43:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 17:30, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Natomiast El-Piast ma wbudowany w moduł internetowy webserwer. Jak masz
    > IP zewnętrzne czy VPN to masz dostęp do sterownika zwykłą przeglądarką.

    Nie bardzo rozumiem. DO S71200 czy do M250 mam dostęp przez VPN
    podłączając do Eth router za 250 zł i mogę z poziomu środowiska
    projektowego (TIA czy Somachine) zobaczyć na czym się zacina program,
    zdiagnozować maszynę czy wrzucić nowy kod. Tak właśnie rozumiem
    serwisowanie. Mogę też przez WebScada (wbudowaną w te sterowniki)
    oglądać prostą wizualizację, ewentualnie ściągnąć jakieś dane po ftp.
    Dlaczego nie mogę w takich celach połączyć się do Frisko? Bo pewnie nie
    ma standardowo Eth na pokładzie?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2017-03-24 19:57:20
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 15:46:10 UTC+1 użytkownik Mario napisał:

    producent sterowników PLC. Pisząc sterownik PLC mam na myśli sterownik PLC a nie
    zabawki typu NEED Relpol.

    Lumel i sprzedał go Hindusom.

    > Poczytałem. Lumel ma na swojej stronie wersję CPDev z 2011 roku.
    > http://www.cpdev.kia.prz.edu.pl nie daje możliwości zarejestrować się.
    > Odpowiedź "Użytkownik nie został zarejestrowany poprawnie" - bez podania
    > przyczyny. Google znajduje jekieś linki do triali. Brak informacji o
    > cenie. W sumie nie wiadomo na czym to chodzi poza SMC Lumela, jakimś
    > starodawnym ARMem LPC 23xx i SoftPLC - ale z kartą NI. Raczej wątpliwa
    > konkurencja dla Codesys.
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > MD

    Tutaj możesz ściągnąć wcześniejszą wersję:
    https://www.e-tronix.eu/14,pakiet-cpdev-i-codesys.ht
    ml

    Ta maszyna wirtualna chodzi m.in. na ARM i AVR.

    pytajacy

  • 25. Data: 2017-03-24 21:46:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-24 o 19:43, Mario pisze:

> [...]
    > oglądać prostą wizualizację, ewentualnie ściągnąć jakieś dane po ftp.
    > Dlaczego nie mogę w takich celach połączyć się do Frisko? Bo pewnie

    Ale masz wymagania.........!!!!!!!! :)

    Ładowanie oprogramowania realizuje się poprzez jeden z portów
    szeregowych jakie posiada sterownik i do tego nie z poziomu
    oprogramowania Autograf w którym się tworzy program. Do ładowania
    skompilowanego programu służy specjalny programik ładujący MdbLoad.

    Możliwe, że da się załadować zdalnie używając modemów RS... - TCP/IP

    Poprzez Eth raczej nie ma możliwości załadowania oprogramowania, ale
    tylko i wyłącznie podgląd parametrów i zmiana parametrów i to nie
    wszystkich.

    http://frisko.pl/online/FriskoOnline_2_0_v2_1a.pdf

    Firma jak widać udostępnia tylko wizualizację poprzez własny serwer, na
    którym pracuje jakieś własne rozwiązanie typu WebScada.

    Nie oczekuj funkcjonalności Simatic-ów, bo to całkiem inna klasa - klasa
    sama w sobie :)

  • 26. Data: 2017-03-24 22:01:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-24 o 19:57, pytajacy pisze:

> [...]
    > https://www.e-tronix.eu/14,pakiet-cpdev-i-codesys.ht
    ml

    > Ta maszyna wirtualna chodzi m.in. na ARM i AVR.

    Ale ceny tych pseudo sterowników PLC to jakieś z kosmosu :)

  • 27. Data: 2017-03-25 06:55:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > O ile ma dostatecznie duże pieniądze aby do tej firmy dokładać.

    Oraz o ile nie podejmie decyzji, że doprowadza dobrze działająca firmę do
    upadłości.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2022-03-07 23:50:24
    Od: pytający <r...@p...fm>

    środa, 22 marca 2017 o 22:14:31 UTC+1 Tomek napisał(a):
> [...]
    producent sterowników PLC. Pisząc sterownik PLC mam na myśli sterownik PLC a nie

    Odkopuję.
    Sterownik PLC:
    https://www.e-tronix.eu/46,sterownik-plc-programowal
    ny-su-1-7.html