    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Polski producent PLC
    Date: Fri, 24 Mar 2017 14:24:36 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > Ja bym tak w ciemno nie potepial.
    > Maszyny nowe, czy juz wyeksplowatowane ? Wlasne, czy w leasingu ?
    >
    > Zysk w 2010 jaki byl ?

    Warto wszystko zacząć od sprawdzenia na kogo tak właściwie wypiął
    się rzeczony Skarb. Nie znam przypadku Lumelu, ale w innych lepiej
    mi znanych przeważnie wypimał się na tak zwaną załogę. I można
    powiedzieć, że słusznie. Bo skarb jest od tego, by (się) pomnażał,
    a nie od dotowania deficytowych przedsięwzięć, gdzie co miesiąc
    trzeba ludziom płacić, a sprzedać ich produkcji nie ma jak.

    Być może dało się to zrobić inaczej, po gospodarsku. Tu macie maszyny
    warte dziesiątki milionów, wprawdzie w Europie trudno na nich dużo
    zarobić, ale bierzcie to gdzieś do Azji i tłuczcie produkcję ludźmi
    robiącymi za miskę ryżu. Teren zrekultywujecie, podzielicie na działki,
    sprzedacie i będziecie do przodu. Skarb Państwa też będzie, bo za
    coś takiego weźmie grubo więcej niż trzydzieści baniek, a w dodatku
    pozbędzie się garba w postaci 15% udziału. Na szczęście nie wszyscy
    politycy są takimi ciulami, więc sprzedaje się zakłady pod pewnymi
    warunkami. Co nie znaczy, że tak dalej będzie, bo kasa politykom
    ostatnio bardzo potrzebna.

    Hindus to niezły partner do takich biznesów. Kraj ma duży i ludny,
    łatwo mu u siebie sprzedać produkcję, która jest jednocześnie
    "swoja" i "zachodnia". Nasi marketingowcy by musieli na głowach
    stanąć by to osiągnąć. Klasa robotnicza też na tym dobrze wyszła,
    ma gdzie pracować, jest zbyt, widmo zamknięcia zakładu nie wisi
    nad głową i nie straszy. Land Rover też hinduski, a mało komu
    to ciśnienie podnosi (może poza garstką niepiśmiennych i gorzej
    ubranych, inteligentnych inaczej, ogólnie słabo zorganizowanych).

    Jarek

    Nie wiem o co z tym "autorytetem" chodziło -- jeśli o mnie, to
    jakaś pomyłka. Ja się wolę trzymać z dala od polityki, wolę fabryki
    i gospodarkę. Gdyby tak politycy potrafili odwzajemnić się tym
    samym, to by wspaniale było.

    --
    Kumpel to różne wice zna,
    mówi, że Hindus nieźle ma,