  • 61. Data: 2014-10-22 16:52:49
    Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad..
    .

    o_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_sour
    ce=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

    > "Mandat grozi też za zbyt opieszały powrót na prawy pas
    > po zakończeniu wyprzedzania"
    >
    > Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem
    > o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
    > z jej literalnej treści.
    > Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli utrudnia
    > to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
    > Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechać.
    > Drugi lex jest taki, że luka musi mieć 2x odstęp bezpieczny plus
    > długość samochodu :>, nie można żądać wciśnięcia się "bo tamten
    > zostawił odstęp całe 10m"!

    Od razu duże słowa - konwencja ma swoje lata, wtedy kapeluszników było
    mniej, to i przepisy bardziej sensowne.
    Teraz by na pewno jakiś kretynizm prokapeluszniczy dopisali.

  • 62. Data: 2014-10-22 16:55:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:54476cb4$0$18087$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > To niestety wina tych z lewego / kończącego się (proszę nie interpretować,
    > że pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jadą swoim pasem do końca,
    > gdzie robią zamek. U nas też by to pewnie działało, ale jest masa baranów,
    > którzy jak tylko zobaczą jakąś lukę (właśnie zazwyczaj przed tymi dużymi)
    > to się tam wbijają, przez co na lewym robi się miejsce i jedzie on sporo
    > szybciej od prawego.

    Dokładnie.
    Barany i tyle.
    Nawet jak im SPECJALNIE ciągłą linię wymalować (tak jak w Poznaniu na
    Krzywoustego za Ratajami), żeby nie wjeżdżali za wcześnie, to i tak pojadą
    wcześniej, przez ciągłą, byle tylko nie jechać tak jak powinni.

    A polucja gdzieś z radarem w krzakach stoi, zamiast w takich miejscach żniwo
    zbierać.

  • 63. Data: 2014-10-22 17:13:27
    Temat: Re: Porównanie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Witolko,

    Wednesday, October 22, 2014, 4:39:45 PM, you wrote:

> [...]
    e=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQqQIwAA&url=http%3
    A%2F%2Fwyborcza.pl%2F1%2C75248%2C16830728%2CDlaczego
    _Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html&ei=ji5GVM
    G9JMnxaOHNgcAC&usg=AFQjCNFj4Dr-8vjkc_d-EyPx5KRXQcnFD
    w&sig2=W94EmAUBN4cT2MyHPolQtw&bvm=bv.77880786,d.d2s
    > A czy zdradziłbyś skąd masz ten link ?
    > Jakiej przeglądarki używasz, która wersja ?
    > Coś nie mogę uzyskać takiego linku.

    Użyj Google...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2014-10-22 18:40:50
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    G9JMnxaOHNgcAC&usg=AFQjCNFj4Dr-8vjkc_d-EyPx5KRXQcnFD
    w&sig2=W94EmAUBN4cT2MyHPolQtw&bvm=bv.77880786,d.d2s

    Używałem, ale nic to nie dało.
    Próbowałem zarowno google.com oraz google.pl,
    także http i https. Przekierowanie zawsze jest do oryginalnego
    adresu Wyborczej.

  • 65. Data: 2014-10-22 19:10:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Witolko,

    Wednesday, October 22, 2014, 6:40:50 PM, you wrote:

> [...]
    > Używałem, ale nic to nie dało.
    > Próbowałem zarowno google.com oraz google.pl,
    > także http i https. Przekierowanie zawsze jest do oryginalnego

    Używasz jakiegoś Jabola bez prawego klawisza myszy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2014-10-22 19:15:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Używasz jakiegoś Jabola bez prawego klawisza myszy?

    Nie, jest zwyczajnym gimbusem ;)

  • 67. Data: 2014-10-22 21:10:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-10-21 o 11:55, Witolko pisze:
    o_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_sour
    ce=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

    >Pełna zgoda, że mają lepsze przepisy i do tego trudno znaleźć tam
    >przypadki znaków ustawionych "nie wiadomo po co".

    Lepszy to maja przepis dotyczacy zamka.
    Podobno maja tez przepis dotyczacy jazdy po rondzie, i ta lepszosc mi
    sie podoba - tzn jak jest problem, to nie chowaja glowy w piasek,
    tylko fachowcy siadaja, mysla jak go rozwiazac i zapisuja w ustawie.
    Ordnung muss sein.

    Maja lepsze oznakowanie na drogowskazach - i nie wiem, czy to lepszy
    przepis, czy brak przepisu. Bo jak drogowiec glupszy od ministra, to
    zwolnic.

    A tak poza tym to maja prawie takie same przepisy. A tam gdzie sa
    roznice, to nie wiem czy chwalic. Chocby te obowiazkowe zimowki.
    Jezdzi sie w kazdym badz razie normalnie.

    >Niestety u nas za dużo się manipuluje przy przepisach (nie tylko
    >drogowych). Rzygać mi się chce, jak przy każdej okazji jakiegoś
    >większego wypadku w mediach podnoszą się głosy, żeby zaostrzyć
    >przepisy i podwyższyć kary. Niestety nie widzę sposobu, jak wyjść z
    >tej ślepej uliczki.

    a) zbudowac wiecej autostrad i ekspresowek,
    b) zalozyc partie kierowcow, wejsc do rzadu lub chocby komisji i mowic
    glosno ze przepisy sa dobre, tylko nie przestrzegane. Ale nic nie
    zmieniamy, bo przepisy sa dobre :-)

    J.

  • 68. Data: 2014-10-22 21:44:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
> [...]
    >z jej literalnej treści.
    > Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli

    Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

    > Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechać.
    > Drugi lex jest taki, że luka musi mieć 2x odstęp bezpieczny plus
    >długość samochodu :>, nie można żądać wciśnięcia się "bo tamten
    >zostawił odstęp całe 10m"!

    Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce
    200-300m.

    > Za to:
    >"straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
    >"bardziej wyprzedzających" :>

    A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.
    Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-)

    Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie
    wolno.

    W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych
    lewopasowcow tak czesto nie lapia.
    Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za
    filarem :-)

    > A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty
    > wszystkim
    >geniuszom, twierdzącym że "pił raz to musi alkoholik".
    > Nie wspominając o 1,6 promila dla rowerzystów :>
    >(raczej na trójkołowcu :P)

    Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale
    ... przepisowo.
    Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a
    0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.
    A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac,
    dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.

    Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

    > No i odstęp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
    >linijki w oczach ;)

    regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121,
    122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.

    >Przy "zwykłych" 90km/h 45 metrów, też nie tak mało.

    W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w
    razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej
    przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow.
    Przy wiekszej predkosci nawet za malo.
    A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine.
    Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie
    okaze ze taki czy wiekszy

    No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac
    znacznie blizej.

    J.

  • 69. Data: 2014-10-22 22:26:39
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    > Używasz

    OK, dzięki.

  • 70. Data: 2014-10-22 22:47:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-22 10:36, Mirek Ptak pisze:
    > Gdyby wszyscy jechali
    > po swoim do końca to prędkości na obu pasach były by mniej więcej takie
    > same, nie było by powodu do blokowania. Ot i cała przyczyna.

    Dokładnie.
    Problemem jest tylko to, że ci którzy powodują że pas który gdzieś dalej
    się kończy jedzie 3x szybciej niż tej drugi jest cała masa "grzecznych".

    "Grzeczny" osioł jak wie że gdzieś tam jest zwężenie, to on cały kawał
    przed zmienia pas na ten który się nie kończy.
    A ponieważ jest "grzeczny" to wpuści przed siebie jeszcze kilku takich,
    a na koniec jeszcze kogoś na zamek (bo on światowy taki).

    Gdyby nie to, że zawszę cisnę do końca tym pasem co się kończy, to chyba
    też by mnie trafiało gdybym widział, że tym drugim pasem wszyscy mnie
    omijają :)