  • 181. Data: 2017-03-21 21:30:53
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > "Sprawdzić, czy księgowa nie pracowała w ssh".

    Znam taką (taką co umie, żeby nie było wątpliwości).

    --
    Jarek

  • 182. Data: 2017-03-21 21:40:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No to po prostu cały mechanizm działania socjalizmu (w dowolnej jego
    > wersji, obecnie ta bolszewicka jest *chwilowo* "be", i dominuje
    > "demokratyczna").

    Nie wiem, czy ta obecna opcja jest mniej bolszewicka.
    No bo niby w walonkach może i nie chodzą, ale mentalność imo taka sama -
    "zabrać bogatym i oddać nam !"

    > i merdać ogonem, bez cienia myśli niezależnej. Demokracja żywi się
    > głupotą, która wciąż i wciąż przyrasta pod jej panowaniem.

    Jeżeli wszystko skrócić - to w sumie na to wychodzi.
    W systemie, w którym głos zapijaczonego menela ma tą samą wartość co
    profesora, dodawszy do tego przyrodzoną tendencję elit do zmafiowacenia
    - no to właśnie tak jest.

    Na marginesie może, chociaż trochę i nie aż tak bardzo,
    polecam film, który sobie od wczoraj oglądam

    "JFK to 911 Everything Is A Rich Man's Trick"
    https://www.youtube.com/watch?v=U1Qt6a-vaNM&t=3056s
    (uprzedzam że jest kilka drastycznych zdjęć - dla wrażliwych osób).

    Czy to wszystko jest prawdą - trudno mi ocenić, ale wiedząc to co wiem o
    świecie - niespecjalnie byłbym zaskoczony, gdyby tak było.

    Dlaczego skojarzyło mi się to z tematem ?
    Ano - ilu ludzi dziś jest zainteresowanych dochodzeniem do tego jak
    naprawdę wygląda świat ? Prawdziwy - nie ten z TV i mediów.
    Gdzieś w przyczynach tego ogłupienia ludzkości jest też właśnie ta idea
    - dajmy im chleb i igrzyska - reszta nie będzie potrzebna.

  • 183. Data: 2017-03-21 22:27:26
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Po rozmowie (dość, jakby tu rzec, "intensywnej słowotwórczo") okazało
    > się, iż owa pani robi Ctrl-C na jednym komputerze, a Ctrl-V na drugim.

    Aż się dziwię, że MS nie zrobił "schowka sieciowego" (a, przepraszam -
    "schowka w sieci web" wedle ich terminologii).

    Opowieść z czasów Worda 97: do informatyka dzwoni kobieta z księgowości
    i mówi, że nie może zapisać fragmentu dokumentu worda na dyskietkę.
    Informatyk pyta ją nieco zdziwiony, jak ona to robi. Odpowiedź:
    zaznaczam fragment tekstu myszą i PRZECIĄGAM NA DYSKIETKĘ (tzn. drag and
    drop na ikonę stacji A: w otwartym obok oknie Mój Komputer).

    I tu powinna opuścić się kurtyna, śmiech jak w sitcomie i długie
    oklaski, napisy końcowe. Ale tak nie będzie. Ten informatyk po
    skończonej rozmowie spróbował zrobić coś takiego. Na dyskietce zapisał
    się plik o nazwie mniej więcej "Fragment dokumentu Microsoft Word.doc".
    Do dziś nie wiadomo, co źle robiła księgowa.

    Współczesny Office nie ma już tak wydumanych opcji :)

    L.

  • 184. Data: 2017-03-21 22:39:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 22:27:26 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Aż się dziwię, że MS nie zrobił "schowka sieciowego" (a,
    przepraszam -
    > "schowka w sieci web" wedle ich terminologii).

    A mnie dziwi, że minęło 30 lat i ciągle nie odkryli zbędność CTR-C.
    Po co "kopiuj", skoro jest już zaznaczone?? Jak zaznaczone to powinno
    być od razu automatycznie."kopiuj", tak jak jest w unices.

    --
    Marek

  • 185. Data: 2017-03-21 23:20:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaznaczam fragment tekstu myszą i PRZECIĄGAM NA DYSKIETKĘ (tzn. drag and
    > drop na ikonę stacji A: w otwartym obok oknie Mój Komputer).

    A ja się wcale nie zdziwię, jeśli było tak:
    Pani zaznaczyła, co miała i fizycznie przejechała myszą na fizycznie leżącą
    na stole dyskietkę...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 186. Data: 2017-03-22 05:31:31
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Cezary Gr?dys <c...@w...onet.pl> wrote:
> [...]
    .pl...

    > Jak tylko sprawdzi?, to niewiele wi?cej roboty
    > find -type f -exec grep .... {} \; -print

    Kompletenie nie doceniasz problemu. Programy bankowe
    sporo dzialaja z datami (procenty, raty, zlecania
    terminowe). Po czyms w tym stylu wyjdzie Ci powiedzmy
    10000 potencjalnych lini z problemem. Do wielu z nich
    przychodza dane z wielu miejsc. Jak to zaczniesz naiwnie
    sledzic to moze wyjsc 1 milion liniejek do dokladniejszego
    sprawdzenia.

    W realu uzywano calkiem zaawansowanych narzedzi, ktore
    proste problemy potrafily automatycznie naprawiac
    (o ile wiem np. powiekszyc rozmiar wszystkich zmiennych
    w prostym ciagu zaleznosci). Oprocz powiekszania pol
    stosowano tez "okienkowanie": w 100-letnim okienku
    np. 50 od bierzacego w przod to przyszlosc, 50 w tyl
    przeszlosc. Poprawnosc "okienkowania" zalezy od tego
    czy moga sie pojawic duze roznice dat, jesli nie to
    jest OK. Takie sprawdzenie to sporo roboty (trzeba
    dobrze zrozumiec program), ale ogranicza zmiany w
    kodzie. A mimo narzedzi zostawalo sporo kawalkow
    ktore trzeba bylo recznie przepisac. Tzn. nie tylko
    sprawdzac ale wprowadzic istotne zmiany.

    Zeby byla jasnosc: ja sam nie mam nic wspolnego z
    systamami bankowymi. Ale mam dosc doswiadzczenia
    z softwarem i dosc czytalem o problemie i metodach
    zeby docenic problem i rozwiazanie.

    Nie chce mi sie teraz za tym googlowac, ale z tego
    z pamietam byly w male zaciecia w paru bankach.
    Bez dwu lat naprawiania problemy mogly byc duzo
    wieksze.

    PS. Nie mowie ze cala ta histora problemu roku
    2000 byla racjonalna: przez ponad 20 ignorowano
    problem a potem przez 2 lata bylo gaszenie pozaru.
    Ale byl problem i choc niepotrzebnie duzym kosztem
    to uniknieto wiekszych skutkow.

    PS2. Jak na razie to wyglada ze przed 2038 moze
    byc powtorka, tyle ze z C i Unixem.

    --
    Waldek Hebisch

  • 187. Data: 2017-03-22 05:42:05
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > snifer by? na p?ytce stykowej. Raptem jeden mcu + rezystory
    > terminujace can.

    Bez trasceivera CAN? MCU w DIP? Ja mam wrazenie ze softwarowo
    to ciezko dostac pelna szybkosc CAN, a sprzetowy interfejs
    to raczej w wiekszych MCU, zwykle SMD. No chyba ze w samochodzie
    jest ograniczona szybkosc. Ja u Chinczykow kupilem interfejs
    CAN-SPI, ale jakos nie mialem czasu by to sprobowac...

    --
    Waldek Hebisch

  • 188. Data: 2017-03-22 10:28:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-16 o 15:53, Marek pisze:

    Ależ tu się dziadków w podeszłym wieku zebrało ;)
    To młodzieży jakby niewiele poza mną :)
    Wiecie, miałem okazję parę lat temu być u lekarza (nie jako pacjent),
    który pamiętał jeszcze jak uciekali z Wilna przed AC, a pokazywał mi jak
    nagrywa na komputerze filmy z tunera TV, jak coś tam przechwytuje z YT i
    takie tam różne. I raczej nie sprawiał wrażenia że tylko zapamiętał
    kolejność naciskania przycisków tylko że wiedział co i dlaczego robi. To
    tak odnośnie ogarniania "nowych" tematów.

    Pozdrawiam

    DD

  • 189. Data: 2017-03-22 11:10:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

> [...]
    > zapamiętał kolejność naciskania przycisków tylko że wiedział co
    > i dlaczego robi. To tak odnośnie ogarniania "nowych" tematów.

    W takich sytuacjach przypomina mi się pewien znajomy. Jemu nie udało
    się uciec z Wilna przed AC, NKWD zabrało go do Katynia. Ale nie dotarł
    tam, bo go wzięli z transportu na Łubiankę, by coś z niego wydobyć.
    Był w tym Wilnie profesorem. A więc przeżył. I dobrą książkę o tym
    napisał później.

    Po wojnie mieszkał w Londynie. Dożył prawie setki, pod koniec życia
    w domu dla starszych osób. I mówił wtedy tak: nie mam tu z kim
    rozmawiać, moi rówieśnicy dawno juz poumierali, a ci tutaj, to
    jakieś stare dziadki, nic nie rozumieją.

    Jarek

    --
    Żył był Tutko Jan Żył lat prawie sto
    zwyczajny profesor ten profesor Tutko

  • 190. Data: 2017-03-22 11:11:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >Kompletenie nie doceniasz problemu. Programy bankowe
    >sporo dzialaja z datami (procenty, raty, zlecania
    >terminowe). Po czyms w tym stylu wyjdzie Ci powiedzmy

    Zeby nie powiedzec, ze praktycznie kazda operacja bankowa ma date ...

> [...]
    >przeszlosc. Poprawnosc "okienkowania" zalezy od tego
    >czy moga sie pojawic duze roznice dat, jesli nie to

    Nie musza byc duze - jeden z pierwszych problemow w praktyce, klient
    dostaje nowa karte do bankomatu, wazna do 00/01, bankomat sprawdza -
    rok mamy 98, karta dawno niewazna.

    W roznych urzadzeniach tez roznie bywalo - data wyszla 01.01.00, albo
    01.01.100, albo 01.01.10, albo blad programu, bo to .100 nie
    miescilo sie w zareserwowanym miejscu, albo urzadzenie w ogole nie
    dziala, bo taki blad przy starcie ...

> [...]
    >Ale byl problem i choc niepotrzebnie duzym kosztem
    >to uniknieto wiekszych skutkow.
    >PS2. Jak na razie to wyglada ze przed 2038 moze

    Problem zignorowano, bo "do tego czasu przejdziemy na systemy 64 bit".
    Systemy 64-bit sie dawno pojawily, a duzo dat po staremu 32 bit :-)

    J.