  • 71. Data: 2019-07-23 05:02:49
    Temat: Re: Potrzebny Android do 700zł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2019 23:14:50 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > BIOS siedzi w ROMie, czyli współczesnie, w pamięci typu flash. Jak
    > znajdziesz jakiś podzespół, który ma w środku niemodyfikowalny firmware,
    > to może tam od biedy, ale wątpie abyś znalazł. Technologia producji
    > takiej (klasycznej) pamięci jest obecnie dużo bardziej kosztowna niż
    > flash/eeprom wiec łatwiej i taniej użyć te ostatnie.

    Tak nie calkiem, bo musisz to zaprogramowac, co chwile trwa.
    Minuty ... a telefon z tasmy schodzi co sekundy .... gdzies tam
    potrzebujesz stanowisko, ktore bedzie zapisywalo kilkadziesiat naraz.

    No ale rynek wymaga mozliwosci upgrade.

    Przy czym ... system/program i tak sie dzis do RAM laduje, bo flash za
    wolny. A z drugiej strony ponad flash ponad 2GB to juz jakis specjalny
    interfejs musi byc, wiec moze jakos inaczej zorganizowali bootowanie

    J.

  • 72. Data: 2019-07-23 05:33:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak nie calkiem, bo musisz to zaprogramowac, co chwile trwa.

    A jak się to robi z nazistowskim ROMem i dlaczego to nie trwa?

    > Minuty ... a telefon z tasmy schodzi co sekundy .... gdzies tam
    > potrzebujesz stanowisko, ktore bedzie zapisywalo kilkadziesiat naraz.

    Dlaczego to ma być robione z telefonem na taśmie?

    Nazistowskich ROMów pewnie już prawie nikt nie robi. Linie pewnie są
    drogie, bo wymarły, nie są utrzymywane, nie są modernizowane. Lini do
    produkcji e/promów jest pewni kilka rzędów wielkości więcej a wiele firm
    jest typu one stop shop, czyli możesz dostać czipa już zaprogramowanego.
    Nie?

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2019-07-23 05:42:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jul 2019 03:33:21 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A jak się to robi z nazistowskim ROMem i dlaczego to nie trwa?

    Bo w czasie produkcji ustalasz wszystkie bity naraz jednym
    naswietlaniem przez maske.

    > Dlaczego to ma być robione z telefonem na taśmie?

    Tak czy inaczej kiedys trzeba zrobic, a gotowy telefon chyba latwiej
    podlaczyc ... no i wysoka temperatura lutowania nie zmieni zawartosci.

    Owszem.

    J.

  • 74. Data: 2019-07-23 06:01:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo w czasie produkcji ustalasz wszystkie bity naraz jednym
    > naswietlaniem przez maske.

    I potrzebujesz n-masek i trzeba je zrobić i ustawiać produkcje pod
    konkretny rom. Ale fakt, potem pewnie juz leci. Tylko czy aby jednak nie
    szybciej z jakimś flaszem generic?

    > Tak czy inaczej kiedys trzeba zrobic, a gotowy telefon chyba latwiej
    > podlaczyc ... no i wysoka temperatura lutowania nie zmieni zawartosci.

    Tak o tym piszesz jakby to była czynność sekwencyjna, a chyba mało co
    jest w takiej produckcji sekswencyjne poza samą końcówką. Mam też
    wątpliwości co do tej wysokiej temperatury. Przeceiż to nie lutowanie
    kolbą.

    > Owszem.

    No więc pewnie taniej dać flasza nawet jeśli ma się go zapisać tylko
    raz.

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2019-07-23 06:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jul 2019 04:01:05 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > I potrzebujesz n-masek i trzeba je zrobić i ustawiać produkcje pod
    > konkretny rom.

    Bodajze jedna. Pozostale sa dobre dla wszystkich klientow

    > Ale fakt, potem pewnie juz leci. Tylko czy aby jednak nie
    > szybciej z jakimś flaszem generic?

    flash pewnie nawet wiecej naswietlan bedzie wymagal, i nadal wyjdzie
    czysty.

    > Tak o tym piszesz jakby to była czynność sekwencyjna, a chyba mało co
    > jest w takiej produckcji sekwencyjne poza samą końcówką.

    Tak czy inaczej - potrzebujesz na to czasu.

    > Mam też
    > wątpliwości co do tej wysokiej temperatury. Przeceiż to nie lutowanie
    > kolbą.

    Tylko w piecu, ewentualnie "na fali" ... ze 250 st C.

    > No więc pewnie taniej dać flasza nawet jeśli ma się go zapisać tylko
    > raz.

    Co widac po tym, ze ROM juz prawie nikt nie robi :-)

    J.

  • 76. Data: 2019-07-24 02:45:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bodajze jedna. Pozostale sa dobre dla wszystkich klientow

    Jedną dla każdego.

    > flash pewnie nawet wiecej naswietlan bedzie wymagal, i nadal wyjdzie
    > czysty.

    Technologia nowsza i masowa, wiec pewnie bedzie szybciej.

    > Tak czy inaczej - potrzebujesz na to czasu.

    Nie w znaczeniu które podałeś: nijak nie opóźni to montażu telefonu na
    linii. Może wymagac dodatkowych zasobów, co tez jest bardzo watpliwe
    biorac powszechność i masowość produkcji, oraz fakt, że na generycznym
    czipie można oprzec wiele rozwiązań.

    > Tylko w piecu, ewentualnie "na fali" ... ze 250 st C.

    Nie w środku czipa. Zresztą wystarczy guglnąć pre-programmed eeproms
    soldering.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2019-07-24 04:16:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jul 2019 00:45:32 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jedną dla każdego.

    Jak masz wiele klientow, to masz ustawiona produkcje i tylko jedna
    maske zmieniasz.
    A raczej w czase przeszlym powinienem napisac :-)

    > Nie w znaczeniu które podałeś: nijak nie opóźni to montażu telefonu na
    > linii. Może wymagac dodatkowych zasobów, co tez jest bardzo watpliwe
    > biorac powszechność i masowość produkcji

    Zasoby beda potrzebne. Potrzebnych wiele programatorow ... no coz,
    przemysl kosztuje, tansze to niz wtryskarka do obudow ..

    > Nie w środku czipa.

    Hm, cienkie te chipy teraz. A moze jeszcze BGA.

    >Zresztą wystarczy guglnąć pre-programmed eeproms soldering.

    Wiecej pytan niz odpowiedzi.
    Ale jedna ciekawa
    "For some chips (such as OTP-based ROM), I just leave it unprogrammed,
    piror to X-ray exposure (such as radiological BGA / SMT soldering
    inspection). "

    Kolejny czynnik.

    J.

  • 78. Data: 2019-07-25 11:24:34
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 22.07.2019 o 20:02, Liwiusz pisze:

    > Firma mało znana, może po prostu Chińczyk projektujący naklejkę też ma
    > 12 lat i nie bardzo rozumie? :)

    W sumie nie znam firmy która używa innego określenia dla ROM niż ROM.
    Chińskie telefony to co innego niż PCty i jak widać to określenie wcale
    nie nawiązuje do nazwy pamięci używanej w PC.

> [...]
    > najbliżej ROMowi byłoby chyba pamięci BIOSu, bo system to już jest
    > zapisany na twardym dysku, którego analogią w telefonie jest pamięć

    Aż tak biegły w telefonicznych i około telefonicznych tematach to ja nie
    jestem.  Jedno chyba nie ulega wątpliwości - ROM w telefonie to co
    innego niż ten w kompie.

  • 79. Data: 2019-07-25 20:54:37
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21.07.2019 o 19:41, Trybun pisze:

    > Jasne że mam, normalnie instaluję programy czy je usuwam.

    Napisz też, że pierdolisz kretyńskie bzdury jak i każdy, który twierdzi
    tak jak ty.
    Nie masz w trakcie standardowego użytkowania dostępu do ROM telefonu i
    nie instalujesz w nim aplikacji.
    A że kiedyś jakiś kretyn nazwał wbudowaną w telefon pamięć na dane i
    aplikacje (której jest najbliżej do dysku SSD) jako ROM, bo nie miał
    pojęcia o czym pisze, nie oznacza, że jest o prawidłowe określenie.
    Koniec i kropka.

    --
    Czarek

  • 80. Data: 2019-07-25 20:59:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.07.2019 o 10:22, RadoslawF pisze:

    > Kiedy ty przestaniesz się ośmieszać?

    Ty się ośmieszasz nadal powtarzając *kretyńskie* określenie.

    > W moim pierwszym tablecie to co nazywasz pamięcią ROM
    > były zwykłą kartą pamięci włożoną w slot niedostępny z
    > zewnątrz urządzenia.
    > Miłośnicy dłubania w sprzęcie zalecali zmienić kartę
    > na szybszą i system szybciej wstawał.  :-)

    I co to zmienia? Nic.

    > Opcje "deinstalacji" w niezapisywalnym ROMie przewidzieli
    > niektórzy producenci. Skasować fizycznie się nie da ale można
    > w systemie dopisać informacje że użyszkodnik jakiegoś programu
    > nie chce i system ma go nie denerwować wyświetlaniem jego ikonki.
    > Dla użytkownika program jest odinstalowany. :-)

    To przeczytaj wypowiedź trybuna, który twierdzi, że w trakcie normalnego
    użytkowania telefonu w ROM instaluje aplikacje.

    --
    Czarek