  • 1. Data: 2010-12-08 20:00:03
    Temat: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w
    manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
    Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne,
    strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach),
    Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
    Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
    Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
    Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2010-12-08 20:09:11
    Temat: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
    > Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?

    jaki chcesz uzyskać czas zadziałania, jaka siła i jaka droga do pokonania?

    brat

  • 3. Data: 2010-12-08 20:12:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
    > Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).

    wg mnie hydraulika będzie najszybsza. Elektromagnes również tylko możesz
    mieć problem z siła (i wielkością pobieranego proądu), zaś mała pompa
    hydrauliczna i siłownik hydrauliczny wydaje mi sie energetycznie będą
    najsensowniejsze..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2010-12-08 20:26:16
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 20:00, MarcinJM pisze:
> [...]
    > Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
    > Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).

    Silownik pneumatyczny, ale na nadcisnienie, jak w samochodoach ciezarowych.
    Mozna cos by dobrac od jakiejs ciezarowki, dziala szybko, wybor
    silownikow duzy.
    Tylko do tego potrzebna sprezarka jeszcze.

    --
    Karolek

  • 5. Data: 2010-12-08 20:29:28
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 08.12.2010 MarcinJM <m...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
    > Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).

    Kłówka. ;-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 6. Data: 2010-12-08 20:34:06
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-08 20:29, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > Kłówka. ;-)

    Nie umiem obslugiwac klowki i nie stac mnie na nia, to po jeden, po dwa
    klowka jest bardzo droga w przeliczeniu na przejechane kilometry OSowe.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2010-12-08 20:36:23
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-08 20:09, bratPit pisze:

    > jaki chcesz uzyskać czas zadziałania, jaka siła i jaka droga do pokonania?

    czas ok 0.1, max 0.2sek, ok 100kg, 3 cm

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2010-12-08 20:37:55
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    > Nie umiem obslugiwac klowki i nie stac mnie na nia, to po jeden, po dwa
    > klowka jest bardzo droga w przeliczeniu na przejechane kilometry OSowe.

    Wniosek: nauczyć się jeździć z kłówką i jeździć więcej! :-)

    Tak całkiem na poważnie, było jakieś seicento z automatycznym sprzęgłem.
    Może mechanizm z takiego da sie zaadaptować?

    Czego życzę :-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 9. Data: 2010-12-08 20:39:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > mieć problem z siła (i wielkością pobieranego proądu), zaś mała pompa
    > hydrauliczna i siłownik hydrauliczny wydaje mi sie energetycznie będą

    Hydraulika nie bedzie najszybsza, wydaje mi sie. Zeby byla, musialaby
    byc wysokowydajna, duzej mocy = duzo wazyc i potrzebowac duzo energii.
    Za elektrycznym rozwiazaniem przemawia to, ze moze byc bardzo szybkie, a
    prad rzedu 100A chwilowego nie powinien stanowic wyzwania. No i prad
    jest na pokladzie, hydrauliki nie ma.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2010-12-08 20:41:31
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-08 20:26, Karolek pisze:
    > Tylko do tego potrzebna sprezarka jeszcze.

    Dlatego odpada: sprezarka, zbiornik, chocby najmniejszy, silownik i robi
    sie spore wyzwanie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl