  • 1. Data: 2019-04-28 16:24:42
    Temat: Potrzebujemy na gwałt Twojego prywatnego numeru telefonu
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    No i stało się ^^

    > Twoje konto zostało zablokowane
    > Wykryliśmy działania naruszające naszą umowę o świadczenie usług firmy Microsoft i
    zablokowaliśmy Twoje konto.
    > Odblokowywanie konta
    > Aby odblokować konto, musimy najpierw zweryfikować, że to Ty. Wybierz pozycję
    Dalej, a wyślemy kod weryfikacyjny na Twój telefon. Po wprowadzeniu kodu możesz
    ponownie przejść do swojego konta.

    Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 2. Data: 2019-04-28 17:05:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 16:24, Filip454 pisze:

    > Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    > informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    To RODO tego nie zakazało? ;-)

  • 3. Data: 2019-04-28 17:06:25
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    > Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    > informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    Tak. To samo robi Gugle.

  • 4. Data: 2019-04-28 21:46:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 16:24, Filip454 pisze:
    > No i stało się ^^

    > Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    > informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    Raczej próba wyłudzenia aktywacji usługi Premium gdzieś na wyspach Bahama.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-04-28 22:23:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.04.2019 o 16:24, Filip454 pisze:
    > No i stało się ^^

    > Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    > informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    prywatnego? Pomyśl teraz jaki procent użytkowników komputerów potrzebuje
    windowsa do użytku prywatnego. Wiadomo, autocad, corel, MS office winrar
    - to podstawowe programy których używamy w życiu prywatnym i
    potrzebujemy do tego windowsa. Gdyby chociaż 1% ludzi o tym pomyślało,
    microsoft inaczej podchodziłby do swoich klientów.

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-04-29 09:20:13
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 28.04.2019 16:24, Filip454 wrote:
    > No i stało się ^^

    > Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    > informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    Na jakimś portalu (którego nazwy niestety nie pamiętam) czytałem w
    "recenzji" skrzynki e-mailowej GMX, że jej wadą jest wysłanie sporej
    ilości spamu, a przez to możliwość utknięcia wysyłanych stamtąd
    wiadomości w spamie "z powodu braku weryfikacji numeru telefonu
    użytkownika".
    Może to jest wprowadzanie "zabezpieczenia" tego typu?

  • 7. Data: 2019-04-30 00:46:46
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 16:24, Filip454 pisze:
    > No i stało się ^^

    > Też myślicie, że telefoniczna weryfikacja to bardziej zbieranie
    > informacji o użytkownikach, aniżeli faktyczne dbanie o ich dobro?

    Uważaj, bo to może jakiś hacker Ci taką niespodziankę zrobił. Nie rób
    nic pod ich dyktando. Zadzwoń do Microsoftu w Warszawie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-04-30 00:47:47
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 17:05, z pisze:
> [...]

    Raczej nie.

    --
    animka

  • 9. Data: 2019-04-30 08:13:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-30 o 00:47, Animka pisze:
    > Raczej nie.

    A widzisz. A mogłoby tu pomóc. W sensie dyrektywa że nie można żądać
    danych ponad to co potrzebne i przywalać karę za jej złamanie w
    milionach euro ;-)

    Tak wiem. Rodo to tylko ogólne wskazówki i ułatwienie dla prawników
    którzy mogą interpretować TAK albo zupełnie ODWROTNIE.
    Takie to RODO już jest ;-)

  • 10. Data: 2019-04-30 22:12:02
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-30 o 08:13, z pisze:

> [...]
    >
    > Tak wiem. Rodo to tylko ogólne wskazówki i ułatwienie dla prawników
    > którzy mogą interpretować TAK albo zupełnie ODWROTNIE.

    Myśląc nawet w kategoriach globalnych, powinno być to bardziej kontrolowane.

    Korporacja zbiera numery, a potem sprzedaje dane, vide: Facebook.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]