  • 1. Data: 2019-04-22 12:29:54
    Temat: Temperatura procesora
    Od: "Ewa" <.@.>

    Sprawdziłam temperaturę procesora Intel Core 2 Duo T8100
    w moim laptopie dwoma programami:
    SIW pokazuje dla Core #0 zakres 49C - 56C
    dla Core #1 zakres 49C - 56C
    Everest Home pokazuje 63C.

    To chyba za dużo.
    Czy istnieje darmowy program godny większego zaufania?

    Z wylotu wiatraka czasami wylatuje gorące powietrze, a czasami
    wylot jest zimny. Częściej jest zimny. Czy to normalne?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2019-04-22 12:44:27
    Temat: Re: Temperatura procesora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 12:29:54 +0200, Ewa napisał(a):

    > Częściej jest zimny. Czy to normalne?

    Normalne. To efekt dwustanowej regulacji temperatury. Będzie się ona
    wahać miedzy dwoma wartościami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-04-22 12:51:52
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-22 o 12:29, Ewa pisze:
> [...]
    >
    > Z wylotu wiatraka czasami wylatuje gorące powietrze, a czasami
    > wylot jest zimny. Częściej jest zimny. Czy to normalne?

    Ja polecam CPU-Z.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 4. Data: 2019-04-22 13:16:32
    Od: ń <k...@t...sie>

    To bardzo dobry wynik, chciałbym mieć tak mało (przy Win 10, które większość pary
    procesora potrzebuje do własnego gwizdka).

    Używam HWInfo.

    -----

  • 5. Data: 2019-04-22 21:50:27
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek Maciejewski, 22 kwi 2019 w
    news:5lr75iinmzfl.fnxigp91hr4w.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

    > Normalne. To efekt dwustanowej regulacji temperatury. Będzie się ona
    > wahać miedzy dwoma wartościami.

    Co to znaczy dwustanowej regulacji temperatury?

  • 6. Data: 2019-04-22 22:43:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 22 Apr 2019 19:50:27 GMT, pueblo napisał(a):

    > Witaj Jacek Maciejewski, 22 kwi 2019 w

    > Co to znaczy dwustanowej regulacji temperatury?

    Jak temperatura przekracza nastawiony poziom, włącz chłodzenie. Jak
    spadnie poniżej innego nastawionego poziomu, wyłącz chłodzenie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-04-23 06:42:29
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak temperatura przekracza nastawiony poziom, włącz chłodzenie. Jak
    > spadnie poniżej innego nastawionego poziomu, wyłącz chłodzenie.

    Czy te zadane poziomy: min i max dla temperatury:
    - można gdzieś odczytać, gdzie?
    - można je zmienić i czy warto?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2019-04-23 07:08:59
    Od: ń <k...@t...sie>

    W HWInfo można.
    Zmienić też można.

    -----

  • 9. Data: 2019-04-23 09:10:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2019 06:42:29 +0200, Ewa napisał(a):

    > Czy te zadane poziomy: min i max dla temperatury:
    > - można gdzieś odczytać, gdzie?
    > - można je zmienić i czy warto?

    Nie można a przynajmniej ja nic na ten temat nie słyszałem. Nie miałem w
    ręku płyt z nastawą progów, oprócz oczywiscie progów alarmu czy
    wyłączenia. W nowszych płytach, gdzie jest regulacja proporcjonalna bywa
    że w UEFI można sobie ręcznie kształtować charakterystykę obroty
    wiatraka vs. temperatura procka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-04-23 11:19:59
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek Maciejewski, 22 kwi 2019 w news:1v6bk0wtey0sx
    $....@4...net napisałeś/aś:

    > Jak temperatura przekracza nastawiony poziom, włącz chłodzenie. Jak
    > spadnie poniżej innego nastawionego poziomu, wyłącz chłodzenie.

    W takim układzie to jest zwykle więcej zakresów takiej regulacji.
    Wentylator potrafi zwiększać obroty.