  • 191. Data: 2012-11-24 15:32:30
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k8ql8d$1rd$...@m...internetia.pl...
    > To rozwiązuje inny problem niż przedstawiłeś.

    W jakimś sensie zbliżony.

  • 192. Data: 2012-11-24 15:39:01
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Wita Ciebie pinda, bo takie firma ma założenia. Pinda jest po 100

    Zacznijmy od tego, że na pierwszej rozmowie w każdej sensownej pracy
    zawsze jest obecna osoba, z którą będziesz pracował. Zazwyczaj jest to
    szef zespołu czy dyrektor. Jeśli startujesz na dyrektora, to nawet
    członek zarządu.

    HRowiec na pierwszej rozmowie nie może stwierdzić dużo więcej, niż
    na podstawie CV. Trudno mu także będzie sprawdzić Twoje podejście
    i psychologię, bo do tego trzeba wciągnąć kandydata do dyskusji.
    Chyba że mówimy o rekrutacji bez CV, co się zdarza (np. w spożywczakach,
    gdzie niby każą wysłać, ale nigdy nie czytają).

    Pierwszą rozmowę zazwyczaj prowadzi kilka osób. Większość
    pytań zadaje osoba, która szuka do zespołu (ona wypytuje Cię o wiedzę).
    Obok niej siedzi osoba z HR i ona Cię obserwuje. Czasem zadaje jakieś
    pytania ogólne - czasem żeby sprawdzić kandydata, czasem żeby mu pomóc
    (jeśli jest zmęczony pytaniami merytorycznymi). Czasem nie odzywa się
    wcale, ale sporo notuje.

    Czasem na rozmowie jest więcej osób. Jeśli startujesz na stanowisko,
    które ma łączyć zespół matematyków z programistami, to one wystawią
    swoich reprezentantów.

    No i oczywiście czasem pojawiają się tam osoby mniej lub bardziej
    przypadkowe: z ciekawości (nudów) lub dlatego, że... uczą się (na Twoim
    przypadku) przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych.

    Poza tym odradzam używania słowa "pinda". Nawet najlepszy garnitur
    tego nie przykryje...

    pozdrawiam,
    PK

  • 193. Data: 2012-11-24 15:39:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.11.2012 15:32, slawek wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > W jakimś sensie zbliżony.

    Nie. Wielokrotnie przypominałeś jakie to te dane mogą być wredne i że
    wynik ma być dokładny.

    Michoo

  • 194. Data: 2012-11-24 15:49:59
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-11-24 14:47, Michoo wrote:

    > Wolę pracować nad ciekawymi rzeczami i dostawać za to K kpln niż
    > zarabiać K+1 kpln pracując nad czymś mniej ciekawym/irytującym/żmudnym i
    > jeszcze musieć uzyskać pozwolenie od przełożonego na pracę nad własnymi
    > projektami (w czasie wolnym) jeżeli myślę o jakiejkolwiek ich publikacji.

    Niestety wiekszosc prostych ludzi tego nie zrozumie, oni moga robic
    wszystko a prace sa gotowi zmienic za +1k PLN / mc. No coz takie czasy.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 195. Data: 2012-11-24 15:52:15
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 24 Nov 2012 14:39:01 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > przypadku) przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych.
    >
    > Poza tym odradzam używania słowa "pinda". Nawet najlepszy garnitur

    Panie PK, to co napisałem to nie moje wymyślanie, a to, co jest w firmie:
    http://www.mondigroup.pl/
    To tak dla przykłądu.
    A pinda dla mnie zawsze będzie pindą.
    To taka osoba, która... jest podobna do Ciebie.

  • 196. Data: 2012-11-24 15:53:20
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Radix sort.

    Ale jesteś absolutnie pewien, że rozumiesz radix sort? Czy po prostu
    usłyszałeś od kogoś termin "non-comparative sorting" i myślisz, że jest
    tam schowane takie magiczne zaklęcie, które to robi?

    Wiem, że to bardzo skomplikowane, więc powiem wolniej.
    Sortowanie polega na ustawianiu elementów w określonym porządku.
    Porządek definiuje zbiór i relacja. Relacja to operacja porównywania
    dwóch elementów zbioru.
    Bez porównywania nie da się stwierdzić, czy ciąg jest posortowany.

    Powiedz mi, czego konkretnie nie rozumiesz. Naprawdę chętnie Ci to
    wyjaśnię.

    > Nie. Nie ma żadnych danych.

    To albo coś o możliwych danych zakładasz albo rozwiązujesz problem
    w ogólnym przypadku. Ogólnie jest to sortowanie.

    > Patrz wyżej - na link. Sam nie wiedziałem, że to ma jakieś praktyczne
    > znaczenie. A jednak: ma.

    Oczywiście że ma. Sam zajmuję się tym na co dzień. Chodzi o to, że
    do Twojego problemu istnieje fundamentalne ograniczenie matematyczne.
    Patrzysz na skomplikowany przypadek, więc wydaje Ci się, że coś
    stworzysz. Mam zatem prostszy wariant. Daję Ci 2 liczby: {a,b}.
    Zaproponuj sposób na sprawdzenie (na komputerze klasycznym), czy a=b
    bez używania relacji "=". Będziesz tego potrzebował, jeśli chcesz
    rozwiązać swój problem tak, jak to sobie wymarzyłeś.

    Wszystkie metody, o których piszesz, są przybliżone. Dokładnie tak
    jak w publikacji, której pierwsze zdanie tu zacytowałem.

    pozdrawiam,
    PK

  • 197. Data: 2012-11-24 16:07:08
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 08:56:36 UTC-5 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..
    > To pobujaj się z tym:
    > http://www.cs.yale.edu/homes/el327/datamining2011aFi
    les/ASimpleAlgorithmForFindingFrequentElementsInStre
    amsAndBags.pdf

    Tymczasem w Edkolandzie: zredukowalem problem 2-bajtowych ciagow
    do 3 12bitowych binow, 1 pass czytania, 1 pass obrobki. Za N-bajtowy sie zabieram
    dopiero.

    --
    Edek

  • 198. Data: 2012-11-24 16:09:57
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 10:07:08 UTC-5 użytkownik e...@g...com
    napisał:

    > Tymczasem w Edkolandzie: zredukowalem problem 2-bajtowych ciagow
    > do 3 12bitowych binow, 1 pass czytania, 1 pass obrobki. Za N-bajtowy sie zabieram
    dopiero.

    Nie 3 tylko czterech 12bitowych binow, czyli cos jak histogram. Chce sie podobnie
    zabrac za dluzsze sekwencje.

    --
    Edek

  • 199. Data: 2012-11-24 16:14:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-24 15:53, PK pisze:

    > Ale jesteś absolutnie pewien, że rozumiesz radix sort? Czy po prostu
    > usłyszałeś od kogoś termin "non-comparative sorting" i myślisz, że jest
    > tam schowane takie magiczne zaklęcie, które to robi?

    Niedawno był to całkiem niezły watek o sortowaniu.
    Sortowania pozycyjne tez były omówione;)

    Ale w tym przypadku naiwna implementacja będzie zabójcza.
    Losowy dostęp do dysku.

    Jeśli podział jest na odcinki po 16 bitów, to dla
    każdego (kazdy taki odcinek bedziemy zapisywać do
    oddzielnego obszaru pliku) mamy bufor 16kB przy
    2GBRAM. Mało.

    16 bajtów -> 8 przebiegów zliczania i 8
    przebiegów odczytywania + 8 zapisywania.

    Gorzej niż w proponowanym alg z mergesort,
    no, chyba, ze dane urosną do wielu terabajtów.

> [...]
    > Bez porównywania nie da się stwierdzić, czy ciąg jest posortowany.
    >
    > Powiedz mi, czego konkretnie nie rozumiesz. Naprawdę chętnie Ci to

    Ale posortować beż użycia > na elementach sortowanych się da;)
    Pewnych specyficznych elementów, jak liczby naturalne.

    pzdr
    bartekltg

  • 200. Data: 2012-11-24 16:25:13
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    > Niedawno był to całkiem niezły watek o sortowaniu.
    > Sortowania pozycyjne tez były omówione;)

    Wiem. W nim również zwróciłem slawkowi uwagę, że nie rozumie sortowania,
    a potem przestałem się udzielać, bo po prostu żal mi było czasu. Nie
    mniej widzę, że Wasza dyskusja (trwająca chyba kilka tygodni) była
    dla niego zupełnie bezowocna.

    > Ale posortować beż użycia > na elementach sortowanych się da;)
    > Pewnych specyficznych elementów, jak liczby naturalne.

    Można zastąpić relację ">" obliczeniem pewnych f(a,b) i g(a,b), ale
    wyniki tych funkcji trzeba przyrównać do zera.
    Poza tym operacja "=" jest zazwyczaj wolniejsza niż ">".

    pozdrawiam,
    PK