  • 101. Data: 2004-01-22 14:39:56
    Temat: Re: Poznań Internet Exchange ??
    Od: Grzesiek Pawelski <g...@e...pw.edu.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, mathom wrote:

    > Możliwe że nie rozumiem - nazwij to jak chcesz - "datacenter dla ubogich",
    > "komuna", "ix" ...

    Potencjalnie ciekawym pomyslem byloby wlasnie zagregowanie swojego
    ruchu i wykupienie wspolnej "rury" do jakis providerow,
    czyli utworzenie takiej "komuny" lub unii.
    Maly ISP ma zazwyczaj niskie koszty dostepu do klienta, kabluje
    poprostu jakis budynek lub osiedle. Ponosi jednak duzy koszt
    wypchniecia swojego ruchu w swiat, z powodu malej skali.
    Duzy ISP ma odwrotnie. Ale dzieki takiej agregacji, moznaby
    te koszty znacznie obnizyc (sumarycznie mniejsze lacza, przy
    zachowaniu tej samej jakosci) - dzieki zadzialaniu prawa skali.
    Nie mowiac juz o lepszej pozycji handlowej przy zakupie lacz.
    Kluczowe sa koszty ktore trzeba poniesc zeby polaczyc sieci,
    oraz sprawiedliwy sposob rozliczania kosztow czesci wspolnej,
    np. wdl generowanego ruchu albo predkosci dostepu do wspolnego
    wezla.

    Pzdr,
    Grzesiek

  • 102. Data: 2004-01-22 15:54:46
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Grzesiek Pawelski wrote:
    > PS. bardzo lubie Poznan, bywam tam co tydzien, a PCSS ma fajna
    > serwerownie

    Ta do ktorej nikt postronny nie moze wejsc, ale kazdy juz tam byl ;>>

    Wojtek

  • 103. Data: 2004-01-22 15:57:14
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Darek Wichniewicz wrote:
    > do
    > opoznieniami na
    > (poza

    > Gwarancja = jesli nie ma awarii, to warunki z umowy SLA sa spelnione, jesli
    > jest awaria, to operator ponosi kare (finansowa). Kara oczywiscie nie
    > "zalatwia sprawy" klientowi (bo chodzi o to, zeby dzialalo, a nie zeby
    > dziabnac kare), ale zagrozenie kara jest dostatecznym bodzcem do
    > utrzymywania sieci w stanie niskiej awaryjnosci. Jesli SLA jest sensowne, a
    > kary egzekwowalne, to taki uklad ma praw dzialac (ku dobru powszechnemu).

    Chcesz kontynuowac ? OK.
    Ale to Wy uznajecie (lub nie uznajecie) zasadnosc roszczen.
    I co mi po SLA, gdy Wy zazarcie bedziecie twierdzic ze nie ma problemu ?

    Wojtek

  • 104. Data: 2004-01-22 17:47:47
    Od: "Darek Wichniewicz" <d...@a...com.pl>

    > Ale to Wy uznajecie (lub nie uznajecie) zasadnosc roszczen.
    > I co mi po SLA, gdy Wy zazarcie bedziecie twierdzic ze nie ma problemu ?
    >
    > Wojtek

    Argumentem najczesciej stosowanym przez operatorow wzgledem klientow, aby
    nie placic za awarie jest nie spor "u kogo byla awaria" ale uchybienia
    formalne przy zglaszaniu awarii i/lub zadaniu odszkodowania (takie problemy
    mamy ze swoimi dostawcami, takie problemy robimy czasem swoim klientom :)

    A poza tym, jesli bedziemy zbyt zazarcie (jesli falszywie) twierdzic, ze
    awaria jest nie u nas, to w koncu klient przestanie nas kochac i zwroci sie
    do innego operatora... nie jestesmy sami na rynku.

    Pozdrowienia,
    Darek

  • 105. Data: 2004-01-22 17:54:52
    Od: f...@i...pl

> [...]
    > mamy ze swoimi dostawcami, takie problemy robimy czasem swoim klientom :)

    Oj robicie (robiliscie).

    > A poza tym, jesli bedziemy zbyt zazarcie (jesli falszywie) twierdzic, ze
    > awaria jest nie u nas, to w koncu klient przestanie nas kochac i zwroci sie
    > do innego operatora... nie jestesmy sami na rynku.

    O wlasnie - to chcialem napisac, ale jednak udalo mi sie naklonic do tego
    Ciebie. Pewni operatorzy tak wlasnie postapili ;>

    Wojtek

  • 106. Data: 2004-01-22 23:05:14
    Od: "Darek Wichniewicz" <d...@a...com.pl>

    > O wlasnie - to chcialem napisac, ale jednak udalo mi sie naklonic do tego
    > Ciebie. Pewni operatorzy tak wlasnie postapili ;>
    >
    > Wojtek

    Alez przeciez bylo to nieporozumienie co do definicji uslugi, a nie awaria.
    Zbyt malo czasu poswiecilismy wzajemnemu wyjasnieniu, co my chcielismy
    sprzedac, a co wy chcieliscie kupic. Nie czuje sie na silach wyjasniac tego
    dokladniej publicznie.

    Pozdrowienia,
    Darek

  • 107. Data: 2004-01-23 09:57:27
    Od: f...@i...pl

    On Fri, 23 Jan 2004, Darek Wichniewicz wrote:
> [...]
    > sprzedac, a co wy chcieliscie kupic. Nie czuje sie na silach wyjasniac tego

    Ja sadze, ze czasu poswiecilismy za duzo, ale tez nie chce tego watku
    dalej ciagnac.

    EOT

    Wojtek

  • 108. Data: 2004-01-24 20:12:44
    Temat: Re: Poznan~ Internet Exchange ??
    Od: rkowal <r...@o...pl>

    > Sugerujesz, ze ICP to amatorzy ?
    > Bo tak wynika z powyzszej wypowiedzi napisanej pod tekstem dotyczacym ICP

    Tekst nie dotyczyl icp przeczytaj uwaznie:
    > Wszelkie amatorskie proby (co znam z praktyki w innym miescie) sa
    raczej skazane na

    uwaga nie dotyczy poznania a co za tym idzie ICP, niewiele moge rowniez
    powiedziec nt. ICP bo nie mielismy przyjemnosci przed spotkaniem
    w sylabie :-)

    Robert Kowal

  • 109. Data: 2004-01-24 20:23:28
    Od: f...@i...pl

    On Sat, 24 Jan 2004, rkowal wrote:
    > uwaga nie dotyczy poznania a co za tym idzie ICP, niewiele moge rowniez
    > powiedziec nt. ICP bo nie mielismy przyjemnosci przed spotkaniem
    > w sylabie :-)
    >
    > Robert Kowal

    A zatem wszystko jeszcze przed nami ... ;>

    Wojtek

  • 110. Data: 2004-01-24 21:33:24
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    rkowal <r...@o...pl> writes:

    > uwaga nie dotyczy poznania a co za tym idzie ICP, niewiele moge
    > rowniez powiedziec nt. ICP bo nie mielismy przyjemnosci przed
    > spotkaniem w sylabie :-)

    A co sie dzialo na spotkaniu, mozesz napisac?

    Jacek