  • 11. Data: 2018-06-14 11:40:20
    Temat: Re: Prawa rynku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W mojej branży zaczynają wysyłać polecenia dokonania korekt podatkowych
    > za 5 lat wstecz, bo obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą
    > właśnie stały się przestępstwem. Alleluja i do przodu!

    Przeraziłem się.
    W jakiej branży?
    Kto wysyła?
    Co to są obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą. Na pewno
    nie odwrotnie?
    Ja kojarzę tylko w dwu ostatnich latach jakieś prawo do odliczenia
    dodatkowych (czyli większych a nie mniejszych jak piszesz) kosztów za tę
    część działalności która jest badawczo rozwojowa (czyli twórcza).
    P.G.

  • 12. Data: 2018-06-14 11:48:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Przeraziłem się.
    > W jakiej branży?

    http://www.rp.pl/Podatki/304229964-Fiskus-chce-dopla
    t-za-piec-lat-wstecz-od-informatykow-ktorzy-korzysta
    li-z-50-proc-kosztow-w-PIT.html

    > Kto wysyła?
    > Co to są obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą. Na pewno
    > nie odwrotnie?

    Skrót myślowy, oczywiście, ze odwrotnie. :-)
    Chodzi o stawkę 50%, która tym samym jest obniżona.

    Pozdrawiam Piotr

  • 13. Data: 2018-06-14 14:32:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > ALL jest sprawdzone i dobre, chętnie wrócę z dziwnościami, ale
    > do nudnych płytek JLC może spokojnie wystarczyć. Zobaczymy,
    > "fabricating". :-)

    Pochwal się potem :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 14. Data: 2018-06-14 19:53:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No to ALLPCB dość znacząco podniosło ceny, z 49 do 64 dolarów za płytkę
    > czterowarstwową. Moje ostatnie zamówienie wyceniają teraz na 388 dolców,
    > bo skorzystałem z pełnej palety możliwości. Mam nadzieję, że to nie
    > przeze mnie. :-]
    >
    > Czas więc poszukać alternatywnego dostawcy i mój wybór padł na JLCPCB.
    Popoatrz na tą fabryczkę :)
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3471377.html

    robi wrażenie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-06-14 19:59:11
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-14 o 11:35, Piotr Gałka pisze:

    > Napisz co masz na myśli.
    > Nie zajmuję się papierologią, stąd moja niewiedza.
    > Ale chciałbym wiedzieć co w trawie piszczy.
    > P.G.

    http://forsal.pl/biznes/aktualnosci/artykuly/1134659
    ,leasing-aut-stanie-sie-nieoplacalny.html

    Piotrek

  • 16. Data: 2018-06-14 22:00:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Wysocki wrote:

    > Pochwal się potem :)

    Oczywiście, ale moja teoria się coraz bardziej potwierdza:
    moja płytka jest obecnie w fazie ??, a potem będzie w ??.
    Kolejność etapów i informacje o czasie etapów technologicznych
    są bardzo podobne do tych z ALLPCB, tylko tańszy Chińczyk nie
    wszystkie opisy przetłumaczył. Pewnie obie firmy odpytują
    system jakiegoś dużego fabu i opakowują w swoje HTMLe.
    Jeśli się nie mylę, to płytka powinna być identycznej jakości
    jak ta z ALLPCB, bo to ten sam wykonawca im robi. A "wybór"
    będzie taki, jaki pośrednik nas oczaruje. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2018-06-14 22:54:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wszystkie opisy przetłumaczył. Pewnie obie firmy odpytują
    > system jakiegoś dużego fabu i opakowują w swoje HTMLe.

    Niczego nie odpytują, mają swoją dużą fabrykę, pewnie niedawno
    uruchomioną stąd
    takie ceny żeby klientów złapać. Na elektrodzie jest film z fabryki jaki
    zrobił usman.

  • 18. Data: 2018-06-15 09:21:47
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > http://forsal.pl/biznes/aktualnosci/artykuly/1134659
    ,leasing-aut-stanie-sie-nieoplacalny.html

    Uważam, że pierwsze zdanie stoi w rażącej sprzeczności z
    treścią przywołanego artykułu.

    Nic się nie okazało, to dopiero projekty zmian w prawie.
    W artykule nie ma ani słowa o oszustwie.

    A tak w ogóle, autor artykułu też sobie pozwolił, biadoląc
    nad losem działaczy gospodarczych, że tylko połowę kosztów
    odliczą. Zapomniał dodać, że w pakiecie zmian jest też
    likwidacja kilometrówki. Czyli nie prowadzimy szczegółowej
    ewidencji, ale za to odliczamy połowę wydatków. To akurat
    wydaje mi się rozsądne.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 19. Data: 2018-06-15 11:07:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-15 o 09:21, MKi pisze:
    > Zapomniał dodać, że w pakiecie zmian jest też
    > likwidacja kilometrówki. Czyli nie prowadzimy szczegółowej
    > ewidencji, ale za to odliczamy połowę wydatków. To akurat
    > wydaje mi się rozsądne.

    Ale jest to zwiększanie obciążeń przez kogoś, kto zachęcając do
    głosowania na siebie obiecywał "nie podniesiemy podatków".
    Na tej zasadzie można wymyślić nowe słowo (niech będzie składka
    (solidarnościowa)) i powprowadzać całą masę składek - "podatków nie
    ponieśliśmy".

    1. Ktoś używa samochód tylko do celów firmowych.
    Obecnie - prowadzi kilometrówkę - odlicza całe koszty.
    Jeśli zlikwidują kilometrówkę - połowy kosztów nie odliczy.

    2. Ktoś używa samochód również do celów prywatnych.
    Obecnie - nie odlicza połowy VAT.
    Po zmianie - nie odliczy połowy wszystkich kosztów.

    Mobilność jest chyba niezbędnym składnikiem prawdziwej
    przedsiębiorczości istotnie wpływającym na rozwój gospodarczy.
    Dla wielu firm prestiż też jest istotnym czynnikiem wizerunku firmy -
    zarząd, przedstawiciele handlowi nie mogą jeździć jakimiś cienko-cienko.

    Wprowadzanie tu utrudnień to rzucanie kłód pod nogi tych, którzy są
    motorem postępu gospodarczego.
    P.G.

  • 20. Data: 2018-06-15 12:17:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Wprowadzanie tu utrudnień to rzucanie kłód pod nogi tych, którzy są
    > motorem postępu gospodarczego.

    Przecież to i tak w większości nie jest ich elektorat.

    Pozdrawiam, Piotr