  • 1. Data: 2017-03-15 05:57:01
    Temat: Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Cześć.
    Trochę nietypowa sprawa.
    Czy ktoś wie jaka jaka jest przybliżona prędkość przepływu oleju w kanałach układu
    smarowania silnika.

  • 2. Data: 2017-03-15 06:16:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla typowego pelnosprawnego rozgrzanego silnika 1500 na wolnych obrotach obstawiam ok
    0,5-1 l/min. Da sie policzyc. Trzeba znac srednice czopow panewek i z luzu obliczyc
    ile oleju moze przeplynac przez szczeline.

  • 3. Data: 2017-03-15 06:25:04
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    A może wiesz czy jak masz układ smarowania i jego kanału olejowe, to czy w każdym
    miejscu panuje takie samo ciśnienie?
    Dla przykładu od pompy oleju do filtra olej płynie kanałem o średnicy 12mm, a za
    filtrem po rozdziale na blok i głowicę - w głowicy kanałem o średnicy 8mm do czujnika
    oleju.

  • 4. Data: 2017-03-15 10:30:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dla typowego pelnosprawnego rozgrzanego silnika 1500 na wolnych
    >obrotach obstawiam ok 0,5-1 l/min.
    >Da sie policzyc. Trzeba znac srednice czopow panewek i z luzu
    >obliczyc ile oleju moze przeplynac przez szczeline.

    W krecacym sie silniku ? policz, ciekaw jestem jaka bedzie roznica :-)

    I przyjrzalbym sie jeszcze rozrzadowi - tam chyba jest natrysk na
    krzywki ...

    J.

  • 5. Data: 2017-03-15 10:59:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-15 o 06:25, Slawek h pisze:
> [...]
    filtrem po rozdziale na blok i głowicę - w głowicy kanałem o średnicy 8mm do czujnika

    Im dalej od pompy tym niższe ciśnienie.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-03-15 11:32:58
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Tylko jakiej wielkości są te spadki ciśnienia?

  • 7. Data: 2017-03-15 13:18:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Tylko jakiej wielkości są te spadki ciśnienia?

    No, jesli uwierzyc Kapelinderkowi ze to jest 1l/min, to w rurce 6mm
    wychodzi predkosc 0.6m/s
    Dosc spora jak na olej ... spadek cisnienia bylby duzy, chyba ze nie
    doceniam rzadkosci goracego oleju.

    Moze ten przeplyw to przez filtr ?
    Pompa zebata - jaka tam wydajnosc, ile cm^3 na obrot walu ?

    J.

  • 8. Data: 2017-03-15 14:32:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    raczej o wejsciu na magistrale pisalem niz o jakims kanale na koncu. Kazdy moze sam
    ocenic, wystarczy zdjac oslone klawiatury i odpalic silnik. Nie widac zeby olej
    strumieniami sie wtedy lal.

  • 9. Data: 2017-03-15 15:07:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
> [...]
    >silnik.
    >Nie widac zeby olej strumieniami sie wtedy lal.

    http://www.spalacz.pl/spotkanie-tloka-z-zaworami-w-s
    ilniku-hondy-civic-relacja-remontowa-ipartspl
    odszukac zdjecie podpisane "Zdjęte obie osłony"

    jesli sie nie myle, to przez dziurki w tych oslonach olej sie
    strumieniami leje, no - strumyczkami.
    A nie widac, bo schowane :-)

    tu film szkoleniowy - natrysk na krzywki pokazany
    https://www.youtube.com/watch?v=eFe43SnBlMI

    Tu chyba te strumienie widac - z boku
    https://www.youtube.com/watch?v=8DwIoW_1Xzc
    tu niemal tez
    https://www.youtube.com/watch?v=EyVl-_9vnlo
    https://www.youtube.com/watch?v=ClR88MwFCvo

    Inny silnik - tu natrysku nie widze
    https://www.youtube.com/watch?v=KcyRlneDEGo
    ale strumien po odpaleniu widze - tylko, ze nie z magistrali :-)

    Z tym, ze jak tez o wejsciu magistrali pisalem.
    0.6m/s (1 litr/min przez 6mm rurke) jak na olej wydaje mi sie dosc
    szybko, opory przeplywu powinny byc juz spore.

    O ile taki przeplyw naprawde wystepuje, a nie znacznie mniejszy.

    J.

  • 10. Data: 2017-03-15 20:39:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Mar 2017 21:57:01 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):

    > Cześć.
    > Trochę nietypowa sprawa.
    > Czy ktoś wie jaka jaka jest przybliżona prędkość przepływu oleju w kanałach układu
    smarowania silnika.

    Wydajność pompy oleju w silnikach serii K20 (Honda Civic) to:

    600rpm = 5l/min
    3000rpm = 27l/min
    8000rpm = 52l/min

    Regulator ciśnienia oleju ustawiony jest na 6 bar, które osiągane jest od
    3000rpm wzwyż, kiedy otwiera się zawór przelewowy.