  • 1. Data: 2017-03-15 06:19:03
    Temat: Wysokie cisnienie oleju
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Tak się zastanawiam czy aż tak dużym problemem jest ciśnienie smarowania na poziomie
    3,5Bara na wolnych obrotach. Silnik rozgrzany, a wg instrukcji wtedy powinno być ok
    1,5Bara

  • 2. Data: 2017-03-15 09:16:11
    Temat: Re: Wysokie cisnienie oleju
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 06:19, Slawek h pisze:
    > Tak się zastanawiam czy aż tak dużym problemem jest ciśnienie smarowania na
    poziomie 3,5Bara na wolnych obrotach. Silnik rozgrzany, a wg instrukcji wtedy
    powinno być ok 1,5Bara

    Nie znam się, ale jak ciśnienie jest wyższe niż powinno to spodziewałbym
    się przytkanych gdzieś kanałów.

  • 3. Data: 2017-03-15 10:16:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    poziomie 3,5Bara na wolnych obrotach. Silnik rozgrzany, a wg instrukcji wtedy

    Sprawdź zawór zwrotny lub filtr oleju.

    --
    LordBluzg(R)

  • 4. Data: 2017-03-15 11:01:16
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Wszytko czyste a pompa nowa. na starej było identycznie.

  • 5. Data: 2017-03-15 20:46:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-03-15 06:19, Slawek h wrote:
    > Tak się zastanawiam czy aż tak dużym problemem jest ciśnienie smarowania na
    poziomie 3,5Bara na wolnych obrotach. Silnik rozgrzany, a wg instrukcji wtedy
    powinno być ok 1,5Bara

    ja tydzien temu wymienialem czujnik - pekl na klejeniu tyczko do
    mosiadzu, zaoleilo wtyczke i pokazywal na wylaczonym silniku 200-300 kPa

    tak ze o ile nie mierzysz manometrem to warto sprawdzic czujnik bo moze
    poprostu zawyza

  • 6. Data: 2017-03-15 21:01:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Mar 2017 22:19:03 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):

    > Tak się zastanawiam czy aż tak dużym problemem jest ciśnienie smarowania na
    poziomie 3,5Bara na wolnych obrotach. Silnik rozgrzany, a wg instrukcji wtedy
    powinno być ok 1,5Bara

    Powinno być 1.5bar, czy minimalne dopuszczalne ciśnienie to 1.5bar?
    Bo może po prostu jest tak, że 3.5bar to normalne ciśnienie?

    U mnie minimalne ciśnienie na wolnych obrotach to 0.7bar, a normalnie są
    2bar.

    Czy silnik ma wymiennik ciepła olej-woda? Bo to że woda osiągnęła
    temperaturę pracy nie musi oznaczać że olej osiągnął taką samą.

    No i pytanie o olej - bo im rzadszy, tym niższe ciśnienie na wolnych
    obrotach.

  • 7. Data: 2017-03-16 06:07:00
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Prawdą jest że temperaturę określałem na podstawie chłodziwa a olej jeszcze mógłby
    nienagrzany.
    A jak czytałem to parę osób te ma podobne ciśnienia