  • 1. Data: 2013-01-12 22:29:22
    Temat: Problem z kartą grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    Nie wiem do końca, czy piszę na właściwą grupę, ale nic bardziej
    stosownego nie znalazłem. Otóż w laptopie HP Presario CQ56 z W7 i z
    kartą grafiki jak w temacie, ta karta zachowuje się dziwnie.

    W normalnym trybie - padaka, najpierw pojawiły się kropki, potem jakieś
    plamki z pikseli, a teraz - początkowo przy ładowaniu systemu działa
    niby prawidłowo - centralny symbol Windowsa ok, ale już ekran logowania
    to zestaw prostokątów. Podejrzewam. że to pamięć tej karty.

    Ale jak system ładuje się w trybie awaryjnym, to wszystko wydaje się być
    w porządku! Udało mi się zmienić rozdzielczość z awaryjnej na nominalną
    i obraz piękny.

    I teraz pytania - czy da się coś zrobić, aby w trybie normalnym działało
    tak, jak teraz w awaryjnym? I dlaczego tak się dzieje? Czy system nie
    wykorzystuje tej uszkodzonej karty? Czy są jakieś programy do
    diagnostyki? - wszelkie programy diagnostyczne z biosu nie wykazują
    żadnych błędów. Czy ma sens samemu grzebać w laptopie - da się w tym
    modelu po prostu wymienić kartę lub pamięć? Moje doświadczenia z
    grzebaniem w lapkach skończyły się, gdy pojawiły się ekrany 16:9, więc
    dosyć dawno...
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2013-01-13 13:13:43
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > modelu po prostu wymienić kartę lub pamięć? Moje doświadczenia z
    > grzebaniem w lapkach skończyły się, gdy pojawiły się ekrany 16:9, więc

    Przypuszczalnie zapchane chlodzenie spowodowalo odklejenie sie Gpu od
    plyty glownej. Dla pewnosci mozesz zamienic kosci Ramu miejscami, ale te
    czesto sie nie psuja. Co zrobic? Jesli masz w sobie zylke odkrywcy
    mozesz grzac to w piekarniku lub opalarka. Jesli nie, czeka Cie wymiana
    plyty albo przelutowanie Gpu w serwisie.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2013-01-13 17:19:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > piekarniku lub opalarka. Jesli nie, czeka Cie wymiana plyty albo przelutowanie

    Radzisz mu użycie piekarnika jednocześnie przelutowywanie kości ramu...

  • 4. Data: 2013-01-13 19:10:56
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > czesto sie nie psuja. Co zrobic? Jesli masz w sobie zylke odkrywcy mozesz
    > grzac to w piekarniku lub opalarka. Jesli nie, czeka Cie wymiana plyty

    Piekarnik? opalarka??
    Jak mu nie zależy na laptopie to czemu nie. Mi nie zależało na GF7600 to
    wsadziłem do piekarnika. Trzeba było wymienić potem wszystkie kondensatory
    ale ożyła i działa. Potem płyta główna opalarką - odpadł mostek, PCB zrobiło
    się brazowe i tyle... ale też mi nie zależało.
    Teraz kupiłem HotAir (było 6x taniej niż kupno nowych kluczy do Laguny) i
    być może jakby mi nie zależało to bym spróbował i tym, ale raczej proponuję
    serwis zaopatrzony w sprzęt i postawienie na nowo BGA.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-01-13 22:50:41
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 13/01/2013 16:19, qwerty wrote:
    > Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup
    >
    > Radzisz mu użycie piekarnika jednocześnie przelutowywanie kości ramu...

    Ram nie jest wlutowany.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2013-01-13 22:52:32
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > mostek, PCB zrobiło się brazowe i tyle... ale też mi nie zależało.
    > Teraz kupiłem HotAir (było 6x taniej niż kupno nowych kluczy do Laguny)

    Co to HotAir? Moj kolega mial lutownice z grillem i lampa na podczerwien
    za prawie 1000 funtow. Czy to cos podobnego?

    Laguna...? Nie mow. Kobieta ma Clio, ten sam temat... ;)

  • 7. Data: 2013-01-14 06:57:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup
    > Ram nie jest wlutowany.

    Sam mówisz, żeby kości zamienił miejscami.

  • 8. Data: 2013-01-14 09:17:43
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 14/01/2013 05:57, qwerty wrote:
    > Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup
    >
    > Sam mówisz, żeby kości zamienił miejscami.

    Sorry, chodzilo mi o moduly. Jak moglem zapomniec, ze teraz juz nie
    doklada sie pojedynczych kosci. Coz za przeoczenie... ;)

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2013-01-14 17:50:00
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Co to HotAir? Moj kolega mial lutownice z grillem i lampa na podczerwien
    > za prawie 1000 funtow. Czy to cos podobnego?

    Nie, to taka opalarka ale user-friendly dla elektronika.
    Jakbym miał serwis i zarabiał na tym to też bym sobie taką z grillem kupił.

    > Laguna...? Nie mow. Kobieta ma Clio, ten sam temat... ;)

    :)

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2013-01-14 18:17:45
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Nie wiem do końca, czy piszę na właściwą grupę, ale nic bardziej
    > stosownego nie znalazłem. Otóż w laptopie HP Presario CQ56 z W7 i z kartą
    > grafiki jak w temacie, ta karta zachowuje się dziwnie.

    HD4250 nie ma swojej wlasnej/dedykowanej pamieci
    (w przeciwienstwie do np. HD4290)
    a objawy, o ktorych piszesz wygladaja na awarie procka od grafiki.
    Albo jest wadliwy jakis, albo sie "nieco" odkleil (przegrzanie, zimne luty,
    itd).