  • 1. Data: 2013-01-13 06:04:09
    Temat: wear levelling i zuzywanie sie kart pamieci
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    ma ktos wiedze jak to sie odbywa?
    w sensie gdy wear level jest juz nadwyrezony i komorki pamieci sa juz
    zuzyte.

    *1*. czy karta np stopniowo traci pojemnosc?
    czy moze ma pojemnosc nominalna ale zapisywane pliki jakos gubi?

    *2*. co z danymi juz zapisanymi do zuzytej komorki? sa tracone czy
    dostepne do odczytu? tzn chodzi mi o sytuacje gdy zapisalismy komorke w
    juz ostanim mozliwym cyklu, po czym chcielismy zapisac ponownie ale juz
    sie nie dalo. dobrze mysle ze poprzednie dane pozostaja juz na zawsze i
    nie da sie ich skasowac, czy moze oodwrotnie - skasowac sie da ale nic
    juz sie nie da w to miejsce zapisac?

    pytania te nasunely sie po refleksji ze uzywam juz 6 rok jednej karty
    sdhc kingstona w aparacie oraz do przenoszenia sporych ilosci smieci z
    kompa do kompa. jest ona codziennie zapisywana kilkoma gb i jakiegos
    zuzycia nie zauwazylem. orientacyjnie to przeszlo przez nia juz ze 2-4tb
    danych (karta jest 16gb)

    duzo sie naczytalem jeszcze niedawno ze karte mozna zabic dosc szybko
    przy intensywnej eksploatacji i jakos nie widze potwierdzenia w moim
    uzytkowaniu.

  • 2. Data: 2013-01-13 11:34:26
    Temat: Re: wear levelling i zuzywanie sie kart pamieci
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > duzo sie naczytalem jeszcze niedawno ze karte mozna zabic dosc szybko
    > przy intensywnej eksploatacji i jakos nie widze potwierdzenia w moim
    > uzytkowaniu.

    Jeszcze mi nigdy karta nie padła z powodu zużycia więc nie wiem, ale
    czasami karty dość nowe po prostu nagle przestawały być widziane i były
    do wyrzucenia.

  • 3. Data: 2013-01-13 12:17:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-13 06:04, chwdp wrote:
    [.....]
> [...]
    > kompa do kompa. jest ona codziennie zapisywana kilkoma gb i jakiegos
    > zuzycia nie zauwazylem. orientacyjnie to przeszlo przez nia juz ze 2-4tb
    Zapełnianie takiej karty raz dziennie do pełna przez 6 lat to około 2k
    cykli zapisu (odliczam niedziele i święta). Jeśli karta jest 6-letnia to
    może trafiłeś na te lepsze MLC NAND flasze które wytrzymują do 10k cykli
    zapisu. I wszystko jasne. A nawet jeśli trafiłeś na takie które
    wytrzymują tylko 1k cykli ale nie zapełniałeś karty do pełna to właśnie
    mechanizm wear leveling-u wydłuża jej życie.

  • 4. Data: 2013-01-13 15:33:01
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "chwdp" <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

> [...]
    > zauwazylem. orientacyjnie to przeszlo przez nia juz ze 2-4tb danych (karta

    Jak karta ma 16 GB, a zapisano na niej 2-4 TB, to łatwo policzyć że przy
    równomiernym rozkładzie zapisu na wszystkie komórki każda została nadpisana
    120-250 razy. A nawet najgorszej jakości peny wytrzymywały conajmniej 1000
    zapisów.

    > duzo sie naczytalem jeszcze niedawno ze karte mozna zabic dosc szybko przy
    > intensywnej eksploatacji i jakos nie widze potwierdzenia w moim
    > uzytkowaniu.

    To zdecydowanie nie jest intensywna eksploatacja.