  • 1. Data: 2009-01-11 11:07:05
    Temat: Problem z ładowaninem PNG (oczywiscie IE)
    Od: beherit / pn <b...@f...eu.org>

    Witam serdecznie,

    mam pewien problem na wszystkich 3 komputerach na ktorych testowałem...
    polega na ładowaniu plików PNG bedących wstawionymi normalnie poprzez
    IMG do kodu strony http://www.drukexpress.pl/
    wyświetlają się od razu jednakże przeglądarka IE 6.0 cały czas męczy i
    męczy ładowanie strony:
    Pozostało elementów: 4 Trwa ładowanie obrazu
    http://www.drukexpress.pl/pix/kredki_cmyk.png ...

    Obrazek jest i się wyświetla... co gorsze do momentu "załadowania"
    załdowanego obrazka przez przeglądarkę nie działa mi hack JS do
    pozycjonowania absolutnego pod nią. Czy mógłbym prosić o jakieś wskazówki...
    *Problem znika gdy wywalę odwołanie do pngfix.js*, jednakże jest mi on
    potrzebny...
    <script defer type="text/javascript" src="src/pngfix.js"></script>
    Absolutna: http://www.drukexpress.pl/src/pngfix.js

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2009-01-11 11:41:21
    Temat: Re: Problem z ładowaninem PNG (oczywiscie IE)
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Sprawdź czy istotna część klientów korzysta z tej wersji przeglądarki i
    zadecyduj czy jest o co kopię kruszyć. Niedługo wejdzie w życie IE8 więc
    6tka to nieco archaiczna wersja.

  • 3. Data: 2009-01-11 11:54:30
    Od: beherit / pn <b...@f...eu.org>

    Marek pisze:
    > Sprawdź czy istotna część klientów korzysta z tej wersji przeglądarki i
    > zadecyduj czy jest o co kopię kruszyć. Niedługo wejdzie w życie IE8 więc
    > 6tka to nieco archaiczna wersja.

    26 % to IMHO dużo, podobnie jak myślę o niepełnosprawnych przy
    projektowaniu których mamy około 19%. Czy masz może jakiś pomysł na to
    jak osiągnąć brak wiecznego ładowania?

    PS. Nie wiem jak sie to zachowuje w IE7 nie miałem okazji przeteścić a
    browseshot może nie pokazać że obrazki się ładują godzinami... mimo 10kB:)

  • 4. Data: 2009-01-11 12:17:48
    Od: raku <r...@g...pl>

    Do czego pngfix jest potrzebny? Ja tutaj nie widzę potrzeby korzystania
    z przezroczystych png nieindeksowanych. Poza tym w tym pngifix powinny
    być ścieżki bezwzględne do plików png.
    Pozdrwawiam

  • 5. Data: 2009-01-11 12:36:37
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > 26 % to IMHO dużo

    Tak, to prawda.

    > podobnie jak myślę o niepełnosprawnych przy projektowaniu których mamy
    > około 19%. Czy masz może jakiś pomysł na to jak osiągnąć brak wiecznego
    > ładowania?

    Tu Ci niestety nie pomogę - nie stosuję IE6 już od dawna.

    > PS. Nie wiem jak sie to zachowuje w IE7 nie miałem okazji przeteścić a
    > browseshot może nie pokazać że obrazki się ładują godzinami... mimo 10kB:)

    U mnie bez problemu ładuje się ten plik w ułamku sekundy.

  • 6. Data: 2009-01-11 12:42:15
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    P.S.
    Zerknąłem właśnie na Twój serwis WWW. Stosujesz ten plik w tle wyłącznie?
    Jeśli tak to nie wykorzystujesz przeźroczystości więc równie dobrze może
    zapisać go w innym formacie niż PNG.

  • 7. Data: 2009-01-11 14:39:26
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 11 Jan 2009 12:42:15 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Zerknąłem właśnie na Twój serwis WWW. Stosujesz ten plik w tle
    > wyłącznie? Jeśli tak to nie wykorzystujesz przeźroczystości więc równie
    > dobrze może zapisać go w innym formacie niż PNG.

    Nie potrzeba zmieniać formatu. Kanał alpha jest opcjonalny w PNG, więc można tylko go
    usunąć.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2009-01-11 18:07:30
    Od: beherit / pn <b...@f...eu.org>

    To co chcemy osiągnąć w tym pngfix można zrobić też przez
    onload=pngfix(this).
    W jakim sensie nieindeksowanych (poważnie pytam :)), gdzie miałbym
    indeksować i jak pliki png?

    Zamieniłem co nie musiałem na brak przezroczystosci.

    Tak czy inaczej dzieki :)

  • 9. Data: 2009-01-11 18:08:54
    Od: beherit / pn <b...@f...eu.org>

    Marek pisze:

    > Tak, to prawda.

    > Tu Ci niestety nie pomogę - nie stosuję IE6 już od dawna.

    > U mnie bez problemu ładuje się ten plik w ułamku sekundy.

    Tak sam plik się ładuje idealnie, ale już osadzony POPRAWNIE przez IMG z
    pngfix.js ładował się godzinami. Po zrobieniu na nim onload=pngfix(this)
    ładowanie jest ok , ale nie podoba mi się onload.

    Pozdr,
    p.

  • 10. Data: 2009-01-11 20:06:54
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nie potrzeba zmieniać formatu. Kanał alpha jest opcjonalny w PNG, więc
    > można tylko go usunąć.

    Ale wtedy koledze zawiesza się ładowanie obrazka na pngfix.