  • 1. Data: 2009-01-09 06:44:52
    Temat: Re: lamerskie pytanie: sygnalizowanie zmian na stronie
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik skushinski <s...@n...pl> napisal w wiadomosci
    <news:gk7k91$mma$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    > brakuje jednego drobiazgu, który bardzo przydałby się
    > wszystkim użytkownikom: mianowicie sygnalizowania nowych wpisów

    Poczytaj o RSS/XML.
    www.pl.wikipedia.org/wiki/Really_Simple_Syndication
    Firefox rowniez moze sluzyc za czytnik takich kanalow.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2009-01-09 13:34:23
    Od: skushinski <s...@n...pl>

    witam
    nie jestem pewien czy to TG, ale ta wydaje mi się najodpowiedniejszą do
    uzyskania przynajmniej wstępnej orientacji: zrobiłem mianowicie mały i
    dość prymitywny czat/forum dla niewielkiej, zamkniętej grupy znajomych;
    działa nieźle, ale brakuje jednego drobiazgu, który bardzo przydałby się
    wszystkim użytkownikom: mianowicie sygnalizowania nowych wpisów i ew.
    zalogowania się nowego użytkownika, tak jak to jest w popularnych
    komunikatorach czy programach pocztowych -przez miganie ikonki
    zminimalizowanej przeglądarki. Ustrojstwo jest oparte o JS z elementami
    Ajaxa i oczywiście PHP/mysql. Jeśli to coś pomoże -wszyscy użytkownicy
    korzystają z FF 2/3 pod XP. W znanych mi podręcznikach nie ma na ten
    temat słowa, trochę googlałem, ale bezskutecznie, może dlatego że nie
    bardzo wiem o co pytać. Z pokorą i wdzięcznością przyjmę wszelkie
    sugestie, łącznie z odesłaniem na właściwą grupę ;-)

  • 3. Data: 2009-01-09 14:06:03
    Od: pasman <p...@o...pl>

    On 9 Sty, 14:34, skushinski <s...@n...pl> wrote:
> [...]
    > bardzo wiem o co pytać. Z pokorą i wdzięcznością przyjmę wszelkie
    > sugestie, łącznie z odesłaniem na właściwą grupę ;-)

    moze cos takiego ci pomoze:

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms536495.asp

    pasman

  • 4. Data: 2009-01-10 08:38:57
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    astro pisze:
    [ciach]
    > Poczytaj o RSS/XML.
    > www.pl.wikipedia.org/wiki/Really_Simple_Syndication
    > Firefox rowniez moze sluzyc za czytnik takich kanalow.

    polecałbym bardziej:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Atom_(standard)

    TornadoTN (Tomek N.) --> http://www.tomek.net.pl

  • 5. Data: 2009-01-10 09:10:47
    Od: skushinski <s...@n...pl>

    dziękuję za wszystkie porady :-)
    Niestety, RSS/Atomu z pewnych względów nie chciałbym na razie używać,
    choć może po rozbudowie serwisu (którego forum jest pierwszą częścią)
    stanie się niezbędny.
    HTA nie udało mi się zmusić do działania pod FF, :-( może coś robię źle,
    to nowa dla mnie technika.
    Naprawdę nikt nie wie jak się robi takie mrugające ikonki na pasku
    zadań? Szkoda :-(

  • 6. Data: 2009-01-10 10:32:30
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 10-01-2009 o 09:38:57 TornadoTN - (Tomek N.) <t...@d...net.pl> napisał(a):

    > polecałbym bardziej:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Atom_(standard)

    Dlaczego?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 7. Data: 2009-01-10 10:42:11
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    skushinski pisze:

    > Naprawdę nikt nie wie jak się robi takie mrugające ikonki na pasku
    > zadań? Szkoda :-(

    http://www.polskie-laski.pl/_a/client.html

    Gdy msg jest "dupa":

    1. jeśli okienko jest zminimalizowane zacznie "migać" na pasku (IE) lub
    zostanie zmaksymalizowane (Fx)
    2. jeśli nie jest zminimalizowane a nie jest aktywne to wyskoczy na wierzch.

    W IE działa, w Fx zadziała pod warunkiem że w opcjach jest zaznaczone
    "zezwalaj skryptom na: przenoszenie okien na wierzch/spód".

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 8. Data: 2009-01-10 11:29:40
    Od: skushinski <s...@n...pl>

    > W IE działa, w Fx zadziała pod warunkiem że w opcjach jest zaznaczone
    > "zezwalaj skryptom na: przenoszenie okien na wierzch/spód".

    o, dzięki :-) To nie całkiem to o co chodzi, ale jako proteza może się
    nieźle sprawdzić (no, może nie w pracy z szefem za plecami :-P, ale w
    tym wypadku to bez znaczenia);

    Tym niemniej podstawowe pytanie pozostaje bez odpowiedzi: czy jest
    możliwe zrobienie takiego _dyskretnego_ powiadomienia w FF?

  • 9. Data: 2009-01-10 12:15:34
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    skushinski pisze:
    > Tym niemniej podstawowe pytanie pozostaje bez odpowiedzi: czy jest
    > możliwe zrobienie takiego _dyskretnego_ powiadomienia w FF?

    Nie znam sposobu na 100% uzyskanie tego co chcesz. Nie sądzę żeby się
    dało, ale kto wie. Dyskretniej niz chcesz to można zmieniać favikonę:

    (...)
    <link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
    <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">

    (...)
    function czenczAjkon()
    {
    ajkon = 'ktos_gada.ico';
    var v =
    document.getElementsByTagName('HEAD')[0].getElements
    ByTagName('LINK');
    for(var i=0; i<v.length; i++) v[i].setAttribute('HREF', ajkon);
    return true;
    }
    window.onload = function() { setTimeout("czenczAjkon()", 1000); }

    Ale na to to tylko Opera reaguje (AFAIK).

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 10. Data: 2009-01-10 13:10:40
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 10-01-2009 o 13:15:34 Exe Very Cute <k...@p...xonet.pl> napisał(a):

    > Nie znam sposobu na 100% uzyskanie tego co chcesz. Nie sądzę żeby się
    > dało, ale kto wie. Dyskretniej niz chcesz to można zmieniać favikonę:
    [...]
    > Ale na to to tylko Opera reaguje (AFAIK).

    Na pewno Fxowate też reagują. Zauważone na stronie uploadu flickra.
    Jeśli ktoś zainteresowany, to polecam podejrzeć ich kod.

    A, no i przypomniało mi się, że zastosowałem to też w jednym
    z projektów: http://oceniajka.pl/upload/file - przy wgrywaniu
    zdjęcia ikonka powinna zmienić sie na animowaną (z tym, że
    to jest w zasadzie tuż przed unloadem, więc niektóre przeglądarki
    mogą olać i pokazać własną - tak jak Opera)

    --
    Maciej Łebkowski