  • 1. Data: 2006-09-18 16:48:45
    Temat: Problem z odebraniem uszkodzonego samochodu z parkingu policyjnego.
    Od: "zqlbn" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Równo dwa miesiące temu moja siostra miała wypadek samochodowy. Nagle
    zjechała z drogi, położyła drzewo, miała dachowanie i zatrzymała się na
    kolejnym drzewie. Na szczęście nikomu nic się nie stało (ucierpiało tylko
    auto, jechało 5 osób). Kilka godzin wcześniej praktycznie w tym samym
    miejscu doszło do zderzenia czołowego. Przyjechali Policaje i stwierdzili,
    że muszą zabrać nasz samochód w celu wykonania ekspertyzy (mieli zabrać na
    sówj koszt). Twierdzili, że wypadek mógłbyć spowodowany kiepskim stanem
    ogumienia. Po dwóch miesiącach okazało się, ze ekspertyzy nie wykonali, każą
    zabierać samochód z parkingu i każą sobie na dodatek za holowanie i postój
    auta na parkingu płacić (750 PLN za holowanie 15 kilometrów + 15PLN za dobę
    postoju).

    Osobiście twierdzę, ze mozliwa jest wersja następująca - zrobili ekspertyzę
    i okazał się, że siostra mogła najechać na jakiś śmieć, który pozostał po
    poprzednim wypadku, a policja, czy ktoś inny nie zadbali o należyte
    wysprzątanie miejsca wypadku. Nie twierdzę wcale, ze tak było, ale nie
    wykluczam takiej możliwości. Raczej bez powodu na odcinku 50 metrów przy
    prędkości 80km/h opony, które godzinę wcześniej były sprawdzane w stacji
    kontroli ogumienia nie nikną z felgi.

    Dodatkowo: z samochodu zostało skradzione radio, pobite światła i
    najprawdopodobniej spuszczone paliwo ze zbiornika. Samochód nie stoi również
    na parkingu policyjnym (jak nas na początku zapewniano), tylko w firmie,
    która świadczy usługi dla policji (holowanie itp).
    Jak rozwiązać ten problem?? Na jakie przepisy sie powoływać??
    Nie chcą oddać auta, dopóki nie zapłacimy. Ponadto mam fakturę na tankowanie
    (wiadomo, że nie jest tam napisane "do pełna", ale to, że jest to nieokrągła
    kwota może sugerować, ze zalane zostało do końca) - czy mogę upierać się,
    zeby sprawdzili, ile paliwa jest w zbiorniku (jeśli tak, to na czyj
    koszt??)??

    Proszę o radę - co robić z tym fantem. Przepraszam za literówki i błędy, ale
    nerwy mi puściły
    pozdr
    zq

  • 2. Data: 2006-09-18 17:23:37
    Od: "tomciar" <t...@i...pl>

    zqlbn napisał(a) co następuje:
> [...]
    > ze ekspertyzy nie wykonali, każą zabierać samochód z parkingu i każą
    > sobie na dodatek za holowanie i postój auta na parkingu płacić (750 PLN

    Oto Polska właśnie, sami złodzieje :-((( (o ile to wszystko prawda). I jak
    tu byc uczciwym w IV RP.
    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 3. Data: 2006-09-18 17:41:30
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zqlbn" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na czyj koszt??)??
    >
    > Proszę o radę - co robić z tym fantem. Przepraszam za literówki i błędy,

    opisz i do tvn

    Adas

  • 4. Data: 2006-09-18 17:42:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zqlbn" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A kto wystawił pokwitowanie na samochód i co jest w nim napisane? Kto wzywał
    pomoc drogową?

  • 5. Data: 2006-09-18 19:38:00
    Od: "zqlbn" <z...@p...onet.pl>

    > opisz i do tvn
    >

    > Adas

    jakoś niespecjalnie mam ochotę na żarty...
    pozdr
    zq

  • 6. Data: 2006-09-18 19:40:07
    Od: "zqlbn" <z...@p...onet.pl>

    > A kto wystawił pokwitowanie na samochód i co jest w nim napisane? Kto
    > wzywał pomoc drogową?

    Ojciec (jest właścicielem samochodu) podpisał protokół... W dokumentacji
    policji jest napisane, że pojazd został zatrzymany w celu wykonania
    ekspertyzy. Holowanie zostało załatwione prze policjantów.
    pozdr
    zq

  • 7. Data: 2006-09-18 20:11:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ojciec (jest właścicielem samochodu) podpisał protokół... W dokumentacji
    > policji jest napisane, że pojazd został zatrzymany w celu wykonania
    > ekspertyzy. Holowanie zostało załatwione prze policjantów.

    W takim razie na podstawie posiadanego pokwitowania pisemnie zwrócić się do
    Policji o wydanie dowodu rzeczowego. Jako podstawę podać, że uzyskaliście
    informacje, że samochód jest zbędny dla postępowania.

  • 8. Data: 2006-09-18 20:48:44
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    zqlbn napisał(a):

    > jakoś niespecjalnie mam ochotę na żarty...

    Tak do końca to nie wygląda na żart bo z tego co opisałeś sytuacja dość
    mocną trąci Kafką :D

  • 9. Data: 2006-09-19 07:51:53
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    > jakoś niespecjalnie mam ochotę na żarty...

    to nie zart. byla podobna sprawa z samochodem, tylko dowod w sprawie byl, to
    jeszcze samochod poszkodowanego sad trzymal u .. zlodzieja tego samochodu,
    bo mial duzo miejsca na dzialce.:-)

    Adas

  • 10. Data: 2006-09-19 17:53:33
    Od: "Maciejka" <f...@n...pl>

> [...]
    > do Policji o wydanie dowodu rzeczowego. Jako podstawę podać, że
    > uzyskaliście informacje, że samochód jest zbędny dla postępowania.

    W przypadku dalszych problemów po piśmie do komendanta jednostki policji o
    zwrot, napisać SKARGĘ (w nagłówku pisma użyć słowa skarga )na tego komenda
    do jego zwierzchników (najrozsądniej do Komendanta wojewódzkiego). W piśmie
    z żądaniem o zwrot opisać usterki i braki w samochodzie i zażądać finansowej
    rekompensaty za poniesione szkody. Należy także zażądać wydania ekspertyzy
    do której samochód zatrzymano, lub wyjaśnienia, dlaczego jeśli jej nie
    przeprowadzano samochód był nadal zabezpieczony. . Myślę, znając tryb
    załatwiania takich spraw, że sprawa zostanie załatwiona bardzo szybko