  • 11. Data: 2016-12-01 19:54:36
    Temat: Re: Problem z translacją poziomów 5V->3.3V
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Dec 2016 08:59:07 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > No i tak to Chińczyk zrobił. Za układy zapłacił mniej,

    Źródło z jakiego bierze hc245 czy lcv245 ma je w niemal identycznenj
    cenie.
    Te moduły nie są produkowane na taką skalę, by różnica w cenie 1
    cent robiła takie znaczenie by celowo zrobić to źle.
    Śmiem twierdzić, że to było zaprojektowane z informacji ogólnych w
    sieci p.t. "jak zrobić translację".

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-12-01 20:44:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-12-01 o 19:54, Marek pisze:

    > Źródło z jakiego bierze hc245 czy lcv245 ma je w niemal identycznenj
    > cenie. Te moduły nie są produkowane na taką skalę, by różnica w cenie 1
    > cent robiła takie znaczenie by celowo zrobić to źle.

    Ale przecież nie jest źle. Widać? Widać. A że byle jak no to co? Ktoś
    uznał że jest OK i idzie to sprzedać.

    > Śmiem twierdzić, że to było zaprojektowane z informacji ogólnych w sieci
    > p.t. "jak zrobić translację".

    Zapewne. A może miał zapas układów HC a za LVC musiałby zapłacić? A może
    odebrał telefon z montowni "mamy takie układy po tyle, a takie po tyle -
    wybieraj", albo "te mamy, a tamte będą za parę tygodni". Nie mam zamiaru
    zastanawiać się nad motywacjami jakiegoś Chińczyka, a tym bardziej go
    tłumaczyć. To jego sprawa, nie moja. Po prostu tak się zdarza i już.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2016-12-01 21:31:37
    Temat: Re: Problem z translacj? poziom?w 5V->3.3V
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > ?r?d?o z jakiego bierze hc245 czy lcv245 ma je w niemal identycznenj
    > cenie.
    > Te modu?y nie s? produkowane na tak? skal?, by r??nica w cenie 1
    > cent robi?a takie znaczenie by celowo zrobi? to ?le.
    > ?miem twierdzi?, ?e to by?o zaprojektowane z informacji og?lnych w
    > sieci p.t. "jak zrobi? translacj?".

    Nie wiem czy 1 cent robi roznice. Czesc takich zabawek idzie
    na wyposazenie szkol w Chinach -- skala produkcji moze byc ogromna,
    a maly handlarz sobie dorabia sprzedajac mala czesc za granice.
    Choc wtedy modul powinien dobrze dzialac...

    A propo: ten modul dobrze pracuje na 3.3V (choc wtedy te hc245
    w zasadzie sa niepotrzebne). Np. z 3.3V wersja Arduino
    (pewnie z Nucleo tez). Wiec nie wiadomo czy producent
    przewidywal to na 5V -- handlarz mogl dolozyc opis od
    czegos podobnego, ale drozszego o pare centow.

    Z drugiej strony patrzac na rozne takie moduly widze ze sa
    one "dziwnie" zaprojektowane. Np. moduly przekaznikow
    z transoptorem na wejsciu laczace na sztywno masy,
    czyli jest transoptor ale nie na izolacji. Moduly USB
    uart z wyprowadzonym na zlacze resetem chipa, ale bez
    wyprowadzania lini starujacych. Moduly z mosfetem
    mocy ktory ledwo co sie wlacza przy 5V na bramce i
    nie ma miejsca na podlaczenie radiatora.

    --
    Waldek Hebisch

  • 14. Data: 2016-12-02 14:10:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Dec 2016 20:31:37 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
    > Wiec nie wiadomo czy producent
    > przewidywal to na 5V -- handlarz mogl dolozyc opis od

    http://img.banggood.com/images/2014/xiemeijuan/01/SK
    U193221/SKU193221-4.jpg

    Wiadomo, moduł jest dedykowany tylko do Arduimo Mega2560, który
    występuje tylko w wersji 5V. Układ złącza też pod mega.
    Rozumiem Twoją sugestię, gdyby to był shield uniwersalny, taki "do
    wszystkiego", wtedy rzecz jasna końcowy user sam musi już zadbać o
    prawidłowe zinterfejsowanie się.
    Ale tutaj mamy do czynienia z sytuacją, gdy projektant wiedział, że
    robi shield dla 5V układu, więc nie można użycie hc245
    usprawiedliwiać swobodnego zastosowania modułu.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-12-03 14:56:55
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > http://img.banggood.com/images/2014/xiemeijuan/01/SK
    U193221/SKU193221-4.jpg

    > Wiadomo, modu? jest dedykowany tylko do Arduimo Mega2560, kt?ry
    > wyst?puje tylko w wersji 5V. Uk?ad z??cza te? pod mega.
    > Rozumiem Twoj? sugesti?, gdyby to by? shield uniwersalny, taki "do
    > wszystkiego", wtedy rzecz jasna ko?cowy user sam musi ju? zadba? o
    > prawid?owe zinterfejsowanie si?.
    > Ale tutaj mamy do czynienia z sytuacj?, gdy projektant wiedzia?, ?e
    > robi shield dla 5V uk?adu, wi?c nie mo?na u?ycie hc245
    > usprawiedliwia? swobodnego zastosowania modu?u.

    Faktycznie producent/projektant spieprzyl. A handlarz sie nie
    przejmuje -- jak idzie to sie sprzedaje...

    --
    Waldek Hebisch