  • 81. Data: 2019-05-06 18:15:05
    Temat: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 04 May 2019 20:05:42 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >On Sat, 4 May 2019 17:31:28 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    >wrote:
    >> Brak odpowiednich środków technicznych.
    >

    >Jak najbardziej są. Telefon istnieje.

    Jak na razie to tylko prototyp. A prototypy są od conjamniej dwóch
    lat. Samsung wycofał się ze sprzedaży Folda i pewnie nieprędko on się
    na rynku pojawi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 82. Data: 2019-05-07 08:31:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 02:23, Filip454 pisze:
    > A obniża taktowanie tylko wtedy, kiedy wydajność baterii zauważalnie
    > spada - Apple tłumaczyło to tym, że do momentu wymiany akumulatora na
    > nowy, chce zminimalizować wpływ wyeksploatowanej baterii na czas pracy
    > całego urządzenia.

    Chwila... to dalej tak jest że użytkownik takiego obniżenia taktowania
    nie jest w stanie wyłączyć?
    Inne gorsze systemy mają np. tryb "stamina" ale można go kontrolować.
    Minął rok czy dwa i dalej ajfony zwalniają żeby użytkownikowi się
    wydawało że ta malutka bateryjka jeszcze trochę potrzyma? ;-)

  • 83. Data: 2019-05-07 08:33:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 19:20, Filip454 pisze:
    > System nie spowalnia, ale urządzenia z nim owszem (po roku lub kilku
    > latach użytkowania, zależnie od tego, ile dane urządzenie wytrzyma).

    Urządzenie zwalnia ze starości? Ciekawe te urządzenia ;-)

  • 84. Data: 2019-05-07 09:55:53
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-07 o 08:31, z pisze:

> [...]
    > Minął rok czy dwa i dalej ajfony zwalniają żeby użytkownikowi się
    > wydawało że ta malutka bateryjka jeszcze trochę potrzyma? ;-)

    https://www.howtogeek.com/342185/how-to-disable-your
    -iphones-cpu-throttling-in-ios-11.3/

    > (...) one day, the battery might be "unable to deliver the necessary peak power."
    And when that happens, it will automatically apply Performance Management, which
    basically means it'll slow down the phone's processor to avoid random shutdowns.

    > If that happens, you'll have the opportunity to disable said feature. Once your
    device is affected, there will be an explanation of what's happening along with a
    button to disable the feature.

    > Once you do, however, be aware that you're opening yourself up to the problem of
    random shutdowns. Without that throttling, your phone may turn off without warning.
    And if it does, your phone will re-enable the "Performance Management" throttling.
    (You can't re-enable it manually; it'll just re-enable itself every time you
    experience an unexpected shutdown.
    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 85. Data: 2019-05-07 09:57:23
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-07 o 08:33, z pisze:

    > Urządzenie zwalnia ze starości? Ciekawe te urządzenia ;-)

    W rzeczy samej.

    Bardziej nie ze starości, a z powodu poziomu zużycia. W zależności od
    tego, jak dobrze jest napisany i przygotowany na to system, zużycie
    kości pamięci może być mniejsze lub większe.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 86. Data: 2019-05-07 16:49:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 09:57, Filip454 pisze:

    > Bardziej nie ze starości, a z powodu poziomu zużycia. W zależności od
    > tego, jak dobrze jest napisany i przygotowany na to system, zużycie
    > kości pamięci może być mniejsze lub większe.

    I takie zużycie kości pamięci użytkownik potrafi zauważyć?
    Jakie to są wielkości?

  • 87. Data: 2019-05-07 17:08:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 09:27, Marek pisze:
    > Jest już pewne i dopracowane rozwiązanie:
    > https://youtu.be/jpdR-bdV08c

    I mi to pasuje. Zazwyczaj używam dwóch monitorów i taki podział jest dla
    mnie naturalny. Jak poczuję potrzebę dużego ekranu to takie coś kupię.
    Jak na razie nie czuję. ;-)

  • 88. Data: 2019-05-07 19:55:32
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-07 o 16:49, z pisze:

    > I takie zużycie kości pamięci użytkownik potrafi zauważyć?
    > Jakie to są wielkości?

    To zależy od bardzo wielu czynników. Głównie od użytkownika.

    To jest taki temat jak konsole versus PC i 30 fps versus 60 fps oraz czy
    jesteśmy zauważyć w stanie różnicę między tymi ilościami klatek.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 89. Data: 2019-05-07 20:37:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 19:55, Filip454 pisze:
    > To jest taki temat jak konsole versus PC i 30 fps versus 60 fps oraz czy
    > jesteśmy zauważyć w stanie różnicę między tymi ilościami klatek.

    Czyli g... nie spowolnienie. Zauważalne spowolnienie jest programowe.

  • 90. Data: 2019-05-07 20:55:37
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-07 o 20:37, z pisze:

    > Czyli g... nie spowolnienie. Zauważalne spowolnienie jest programowe.

    Aha...

    Czyli jak system zwalnia bo szybciej zepsuł kość pamięci (np. ma
    kiepskie garbage collection), to jest to "g... nie spowolnienie"?

    Przyczyn spowolnień może być wiele i taka generalizacja jest g... warta.
    Spowolnienie może być spowodowane przez sprzęt lub program.

    Uszkodzona przypadkiem (np. bad sectory) lub zużyta pamięć masowa, ma
    często wolniejszy zapis/odczyt, co może np. skutkować wolniejszym
    działaniem systemu.

    Jakieś nowe teorie o spowolnieniach programowych/sprzętowych ^^ Jak
    określisz spowolnienie, nie ma znaczenia. Spowolnienie to przecież
    spowolnienie.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]