  • 11. Data: 2009-06-09 06:01:15
    Temat: Re: Procesor z najwyższym taktowaniem
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > I w większości (we wszystkich?) programów jednowątkowych c2d 1.8GHz
    > będzie szybszy niż P4 3GHz, to jasne.

    Nie mówiąc już o C2D 3.0 GHz (45nm) podkręconym do 3.6 GHz. Wlasnie na takim
    pracuję. A podkręca się łątwo i przyjemnie. Mimo podkręcenia procesor chłodzony
    jest praktycznie biernie. Błoga cisza, żwawa wydajność.

    P.S. - na marginesie.
    Najbardziej zadziwiającą rzeczą w świecie PC ostatnich kilkunastu miesięcy jest
    to, że wszystkie 45-nanometrowe procki Intela (także 4-jajeczne) działają
    doskonale bez wentylatorów (wystarczy jakiś większy radiator z heatpipe'ami - a
    jest kilka na rynku, plus ewentualnie jakiś duży supercichy wiatrak w pobliżu) -
    a mało kto o tym wie i z tego dobrodziejstwa korzysta!

    Złożenie bardzo cichego peceta jest dziś tak łatwe, jak nie było od czasów x386
    :-) (a może nigdy).

    latet

  • 12. Data: 2009-06-09 06:02:24
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > I w większości (we wszystkich?) programów jednowątkowych c2d 1.8GHz
    > będzie szybszy niż P4 3GHz, to jasne.

    Z tego co sam testowałem, to absolutnie we wszystkich i to przeważnie ze 2x
    szybszy!

    latet

  • 13. Data: 2009-06-09 07:20:32
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Latet pisze:

    > Złożenie bardzo cichego peceta jest dziś tak łatwe, jak nie było od
    > czasów x386 :-) (a może nigdy).

    Kpisz sobie.... Pentium II na slot 1 nie mialy wiatrakow
    fabrycznie bo i po co.

  • 14. Data: 2009-06-09 07:58:34
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > Kpisz sobie.... Pentium II na slot 1 nie mialy wiatrakow
    > fabrycznie bo i po co.

    A no fakt. Zapomnialem juz ;)
    Ale z drugiej strony - zasilacze i dyski twarde wtedy takie ciche to chyba nie
    były...

    latet

  • 15. Data: 2009-06-09 10:48:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    Latet pisze:

    > Z tego co sam testowałem, to absolutnie we wszystkich i to przeważnie ze
    > 2x szybszy!

    Jak widac z hwbot.org najlepszy wynik osiagnac mozna na procesorach:
    E8600, Xeon W3540, Core i7 Extreme 975.
    Procesory starszych generacji nawet sie do nich nie zblizaja
    Marx

  • 16. Data: 2009-06-09 14:11:48
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 09 Jun 2009 05:40:23 +0200, Osadnik napisał(a):

    > Podasz jakiś link do wiarygodnego testu?

    Tutaj jest ciekawy przykład:
    http://nvision.pl/forum/index.php?s=&showtopic=17500
    &view=findpost&p=685363
    SuperPi działa na 1 rdzeniu.

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2009-06-09 15:00:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jan Strybyszewski" napisał:

    > Kpisz sobie.... Pentium II na slot 1 nie mialy wiatrakow
    > fabrycznie bo i po co.

    Jasne, zwłaszcza BOX-y.
    Pisz raczej o swoich "jabłuszkach", bo o pecetach masz dość mętne pojęcie.
    BTW: mój zabytkowy PowerMac faktycznie nie ma wiatraka na procesorze.

    JoteR

  • 18. Data: 2009-06-09 15:08:40
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    GLaF wrote:

    > Tutaj jest ciekawy przykład:
    > http://nvision.pl/forum/index.php?s=&showtopic=17500
    &view=findpost&p=685363
    > SuperPi działa na 1 rdzeniu.

    SuperPi jest ciekawym przykładem, ale kretynizmu overclockerów.
    Dobrym porównaniem wydajności procesora (i pamieci) jest np. CINEBENCH R10
    na jednym czy jak kto chce na wielu rdzeniach.

    miab

  • 19. Data: 2009-06-09 16:30:49
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 9 Jun 2009 17:08:40 +0200, miab napisał(a):

    > SuperPi jest ciekawym przykładem, ale kretynizmu overclockerów.

    Ponieważ?

    > Dobrym porównaniem wydajności procesora (i pamieci) jest np. CINEBENCH R10
    > na jednym czy jak kto chce na wielu rdzeniach.

    Wszystko zależy od tego, jakie operacje głównie wykonują tajemnicze dwa
    programy wątkotwórcy. Bez tej wiedzy każdy benchmark jest tyle samo warty.

    --
    GLaF

  • 20. Data: 2009-06-09 17:12:27
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    GLaF wrote:

    > Ponieważ?

    Ponieważ test na wydajność operacji stałoprzecinkowych przy małym obciązeniu
    pamieci operacyjnej testuje/wylicza tak naprawdę zegar procesora, a nie jego
    wydajność w przetwarzaniu danych.

    miab