  • 21. Data: 2009-06-09 18:59:19
    Temat: Re: Procesor z najwyższym taktowaniem
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 9 Jun 2009 19:12:27 +0200, miab napisał(a):

    > Ponieważ test na wydajność operacji stałoprzecinkowych przy małym obciązeniu
    > pamieci operacyjnej testuje/wylicza tak naprawdę zegar procesora, a nie jego
    > wydajność w przetwarzaniu danych.

    Ale gdzie tu kretynizm? SuperPi to, można powiedzieć, tradycyjna dyscyplina
    overclockerska. Nikt nie twierdzi, że procesor szybszy w SuperPi będzie
    szybciej np. konwertował filmy.
    Zresztą link, który podałem wyraźnie pokazuje, że wynik SuperPi nie zależy
    tylko od zegra, ale głównie od generacji procesora, więc w swoim zakresie
    jest miarodajny.

    Nie sprawdzałem, ale SuperPi korzysta chyba z operacji
    zmiennoprzecinkowych.

    --
    GLaF

  • 22. Data: 2009-06-09 19:22:58
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Poszukuje procesora (współczesnego dość) z jak najwyższym taktowaniem na
    > jednym rdzeniu. Ponieważ dwie aplikacje które mam korzystają tylko z
    > jednego (udokumentowane i sprawdzone) dlatego poszukuje takiego procesora
    > któy osiągnie największa wydajność tylko na jednym rdzeniu.

    Po pierwsze taktowanie to jedno a wydajność to drugie - co znaczy że dowolny
    C2D jest w ramach jednego rdzenia wydajniejszy niż najszybszy Pentium D.
    Nowasza technologia, wieksza ilośc elementow upakowana na plytce krzemu,
    niższy pobor energii - wyzsza wydajność.

    Po drugie czy te aplikacja beda pracowaly bez systemu operacyjnego jako
    jedyne ? drugi rdzeń wbrew pozorom nie wykorzytywany przez aplikację może
    być wykorzystywany przez systemowe procesy czym udostepni wiecej mocy
    pierwszego rdzenia dla aplikacji - oczywiście jest to uproszczenie ale ....

    Ja bym nawet nie zastanawial się nad starszym prockiem