  • 1. Data: 2009-06-26 17:54:56
    Temat: Program w Visual Studio 6.0 jak uruchomić na innym komputerze.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    mam wielki problem, który polega na tym, iż posiadam program napisany w MS
    Visual Studio 6.0
    Program został napisany przez mojego znajomego z którym niestety nie mam
    żadnego kontaktu.
    Problem polega na tym, że muszę ten program uruchomić na innym komputerze.
    Pozostawił mi
    pliki źródłowe, ale nie ma typowej wersji instalacyjnej. W katalogu w którym
    znajduje się plik *.exe
    znajdują się również pliki z rozszerzeniami *.dat, *.dbf oraz *.fpt
    Przeniosłem cały ten folder na inny komputer i próbowałem uruchomić
    brakowało dwóch *.dll, które
    wgrałem, ale program w ogóle się nie uruchamia.
    Bardzo proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2009-06-26 19:48:18
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Arek pisze:
    > Witam serdecznie,
    > mam wielki problem, który polega na tym, iż posiadam program napisany w MS
    > Visual Studio 6.0
    nie ma takiego języka MS Visual Studio 6.0
> [...]
    > znajdują się również pliki z rozszerzeniami *.dat, *.dbf oraz *.fpt
    > Przeniosłem cały ten folder na inny komputer i próbowałem uruchomić
    Są czasem takie DLL że wgranie nie wystarcza, trzeba jeszcze coś.
    Jakie to dll ?

    > ale program w ogóle się nie uruchamia.

    Z tego co piszesz, załóżmy że następuje skuteczny start programu (choć
    nie jest to oczywiste) i kiszka już w środku. Podziękuj znajomemu za
    "dobrą" obsługę błędów. Informacji o braku DLL nie zawdzięczasz koledze
    tylko systemowi.

  • 3. Data: 2009-06-26 19:54:26
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    > nie ma takiego języka MS Visual Studio 6.0
    > Są czasem takie DLL że wgranie nie wystarcza, trzeba jeszcze coś.
    > Jakie to dll ?

    uart.dll oraz i7000.dll

> [...]
    > jest to oczywiste) i kiszka już w środku. Podziękuj znajomemu za "dobrą"
    > obsługę błędów. Informacji o braku DLL nie zawdzięczasz koledze tylko

    Podziękowałbym gdybym miał z nim kontakt, ale teraz jestem w kropce (i to
    dużej).
    W ogóle jest to program, który wykorzystuję w automatyce (sterowanie).
    Czy można w jakiś sposób prześledzić co program uruchamia po kolei ?

  • 4. Data: 2009-06-26 20:24:30
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Arek pisze:

> [...]
    > W ogóle jest to program, który wykorzystuję w automatyce (sterowanie).
    > Czy można w jakiś sposób prześledzić co program uruchamia po kolei ?

    Jeśli masz aktualne źródła, to teoretycznie tak.

    Nazwy DLL nic mi nie mówią oprócz skojarzenia z portem szeregowym, drugi
    mógłby być nazwą jakiegos urządzenia/chipu.
    W moim prywatnym rankingu "dzieła" napisane przez elektroników mają
    (średnio-może niektórych krzywdzę) fatalny styl kodowania i są niskiej
    jakości. Gdyby było inaczej, byś nas nie pytał, niestety.
    Analiza /poprawianie zapapranych źródeł kosztuje np. 5x tyle co ich
    "pierwsze" napisanie.

  • 5. Data: 2009-06-26 20:32:28
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakości. Gdyby było inaczej, byś nas nie pytał, niestety.
    > Analiza /poprawianie zapapranych źródeł kosztuje np. 5x tyle co ich

    Autor tego jest raczej profesjonalnym programistą (już poza Polską), ale
    faktycznie
    zapomniał o wersji instalacyjnej i będę musiał nadal z tym walczyć.
    Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie.

  • 6. Data: 2009-06-26 20:57:23
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

    > Przeniosłem cały ten folder na inny komputer i próbowałem uruchomić brakowało
    > dwóch *.dll, które
    > wgrałem, ale program w ogóle się nie uruchamia.

    http://www.dependencywalker.com/ może pomóc znaleść brakujące pliki.

    PL

  • 7. Data: 2009-06-26 21:29:58
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

    > http://www.dependencywalker.com/ może pomóc znaleść brakujące pliki.

    znaleźć

  • 8. Data: 2009-06-26 21:37:07
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arek <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > brakowało dwóch *.dll, które
    > wgrałem, ale program w ogóle się nie uruchamia.

    Sprawdź najpierw wszystkie zależności programem dependency walker.
    Następnie wyszukaj w googlach opis do poszczególnych dll'i. Niektóre
    dll'e (o czym już ktoś zaczął) wymagają pewnej konfiguracji w systemie.
    Mogą wymagać np. plików z danymi, wpisów do rejestru, zmiennych
    środowiskowych, itd. Jest szansa że znajdziesz w googlach niezbędne
    instrukcje.

  • 9. Data: 2009-06-27 14:13:37
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    w wiadomości news:h23f22$bsh$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Mogą wymagać np. plików z danymi, wpisów do rejestru, zmiennych
    > środowiskowych, itd. Jest szansa że znajdziesz w googlach niezbędne

    Dziękuję za wskazówki, zaraz sprawdzę podany "dependency walker" i dam znać
    co udało mi się uzyskać.

  • 10. Data: 2009-06-27 15:27:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mogą wymagać np. plików z danymi, wpisów do rejestru, zmiennych
    > środowiskowych, itd. Jest szansa że znajdziesz w googlach niezbędne

    Uruchomiłem program Dependency Walker według wskazówek i pokazał mi brak
    dwóch bibliotek:
    efsadu.dll oraz dwmapi.dll
    Pierwszą z nich znalazłem w komputerze na którym działa program (który chcę
    uruchomić na innym komputerze),
    drugiej niestety tam nie było. W Internecie doczytałem, że dwmapi.dll jest
    biblioteką wyłącznie systemu Vista.
    Zainstalowałem pakiet Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable oraz
    Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable,
    ale to niestety nie pomogło. Poproszę o dalsze wskazówki i z góry dziękuję.