eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmProsba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta › Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi
    w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Date: Tue, 26 May 2009 15:45:57 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 67
    Message-ID: <gvgqqd$mpv$1@news.interia.pl>
    References: <1...@n...onet.pl> <gvgn2c$idl$1@news.interia.pl>
    <p...@r...org>
    NNTP-Posting-Host: 22-206.2-0.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1243344526 23359 91.189.22.206 (26 May 2009 13:28:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 May 2009 13:28:46 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <p...@r...org>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21
    X-Authenticated-User: muddy % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:971733
    [ ukryj nagłówki ]

    Olgierd pisze:

    >> Poza tym, operator ma _odpowiedzieć_ w 30 dni - czyli wysłać list przed
    >> upływem tego terminu.
    > Tak to tylko w postępowaniu sądowym. W zwykłym życiu stosuje się art. 61
    > par. 1 kc.

    Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).

    Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.

    --------------------

    Szanowny Panie Marku,
    w nawiązaniu do Pana wiadomości skierowanej do Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej w dniu 29 września
    2008 r., pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia:

    [...]

    Odnośnie Pańskich wątpliwości, co do pisemnej formy odpowiedzi na
    reklamację informuję, iż kwestię tą normuje cytowane przez Pana
    Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w
    sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U.Nr 226, poz.
    2291). Przepis § 7 wyżej wymienionego rozporządzenia stanowi, iż
    jednostka dostawcy udziela w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację.

    Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
    na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym. Zgodnie z
    treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    została rozpatrzona.

    Wyjaśniając podnoszoną przez Pana kwestię niemożliwości stwierdzenia w
    jakim terminie Operator rozpatrzył reklamację należy stwierdzić, iż
    zgodnie z § 7 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1
    października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz
    warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej,
    w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na
    reklamację powinna zostać dostarczona reklamującemu przesyłką poleconą.
    Niewątpliwie regulacja powyższa stwarza możliwość kontroli terminu w
    jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.

    [...]

    (informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku
    Telekomunikacyjnego)

    Pozdrawiam serdecznie
    M... S....
    Gabinet Prezesa
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
    ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: