  • 1. Data: 2011-10-05 17:55:22
    Temat: Prośba o interpretację wskazań komputera
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Pacjent: Punto II 1,2 8V 2000r

    P0105 | Czujnik ciśn. w rurze dolotowej | Zwarcie do plusa
    U1601 | CAN-komunikacja | Zwarcie plusa/masy lub przerwa
    P0120 | Czujnik położenia przepustnicy | Przerwa/zwarcie do plusa

    Mechanik mówi wymianie o przepustnicy.
    Ale jakoś tak bez przekonania.
    Jutro ma dać znać ile będzie kosztowało.

    Moje pytanie do grupowiczów: co jest do zrobienia i ile mniej - więcej
    moze to kosztować.
    Nie wiem, czy ważne: lokalizacja Wrocław.

    jarek d.

  • 2. Data: 2011-10-05 18:57:35
    Temat: Re: Prośba o interpretację wskazań komputera
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-05 17:55, jarek d. pisze:
> [...]
    > moze to kosztować.
    > Nie wiem, czy ważne: lokalizacja Wrocław.

    Czy to są błędy z jakiegoś konkretnego problemu, czy po prostu nałapane
    przez komputer być może latami?

    Bo po podłączeniu do komputera błędy należy skasować, przejechać się tak
    żeby zreprodukować problem, i odczytać ponownie.

    Jeżeli wyskakuje Ci regularnie błędy z komunikacją po CAN, to problemu
    szukaj przede wszystkim tam, bo w tych warunkach reszta błędów może być
    wynikiem błędów komunikacji.

  • 3. Data: 2011-10-05 19:23:09
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    jarek d. wrote:

> [...]
    > U1601 | CAN-komunikacja | Zwarcie plusa/masy lub przerwa
    > P0120 | Czujnik położenia przepustnicy | Przerwa/zwarcie do plusa

    Jak bez przekonania, to niech najpierwsz przeczysci te przepustnice.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2011-10-05 19:26:44
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Jeżeli wyskakuje Ci regularnie błędy z komunikacją po CAN, to problemu
    > szukaj przede wszystkim tam, bo w tych warunkach reszta błędów może

    Nie miałem wcześniej żadnych kłopotów z silnikiem.
    Problem pojawił się niedawna. Objawy:
    losowo:
    - przy zapalaniu odpala dopiero za drugim razem
    - po zapaleniu, będąc na wolnych obrotach - po chwili gaśnie
    - przy ruszaniu, na pierwszym biegu, muli powoli kręci ale nie reaguje
    na wciskanie pedału gazu
    - po wrzuceniu na dwójkę muli, choć mniej niż na jedynce

    lub zapala od pyknięcia i śmiga jak gdyby nigdy nic :)

    Za radą mechanika, który akurat robił mi zawieszenie, kazałem
    mu wymienić świece i kable WN, bo były jeszcze fabryczne. Ale nic to nie
    zmieniło. Więc ten się poddał i poradził wizytę u elektromechanika, co
    też zrobiłem i stąd ta diagnoza z komputera.
    Aha - mechanik od zawieszenia też sugerował, że coś z przepustnicą.

    jarek d.

  • 5. Data: 2011-10-05 19:28:48
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Rafał Grzelak wrote:

    > Jak bez przekonania, to niech najpierwsz przeczysci te przepustnice.

    No tak mi się wydawało, że bez przekonania.
    Ale może mi się tylko wydawało ;)
    Zaproponuję

    jarek d.

  • 6. Data: 2011-10-05 19:52:34
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    jarek d. wrote:

    > No tak mi się wydawało, że bez przekonania.
    > Ale może mi się tylko wydawało ;)
    > Zaproponuję

    Sam niedawno mialem problem z przepustnica (miedzy innymi), moze nawet
    ten sam kod bledu - ale glowy nie dam. W serwisie przeczyscili i
    pomoglo.

    Rozumiem, ze po odpaleniu auta masz podwyzszone obroty jalowe?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2011-10-05 19:59:46
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Rafał Grzelak wrote:

> [...]
    > pomoglo.
    >
    > Rozumiem, ze po odpaleniu auta masz podwyzszone obroty jalowe?

    Nie mam obrotomierza, a na słuch wydaje mi się, że jałowe są ok.
    Natomiast po odpuszczeniu gazu na pewno zbyt wolno wraca do obrotów
    jałowych. To słyszę.

    jarek d.

  • 8. Data: 2011-10-06 19:50:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-05 19:26, jarek d. pisze:
    > Więc ten się poddał i poradził wizytę u elektromechanika, co
    > też zrobiłem i stąd ta diagnoza z komputera.

    Jeżeli był to jednorazowy odczyt, to trudno cokolwiek powiedzieć.

    Żeby odczyt błędów był miarodajny, błędy trzeba skasować, doprowadzić
    ponownie do wystąpienia objawów i odczytać błędy ponownie.

    Bo te błędy które masz, to może być wynik jakiś przypadkowych błędów,
    które wystąpiły dawno temu.

  • 9. Data: 2011-10-07 17:35:29
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > ponownie do wystąpienia objawów i odczytać błędy ponownie.
    >
    > Bo te błędy które masz, to może być wynik jakiś przypadkowych błędów,

    Dzięki za odp.

    jarek d.