  • 1. Data: 2009-01-24 11:00:56
    Temat: Prośba o polecenie dysku ethernet
    Od: edek <e...@g...com>

    Witam,

    chciałbym kupić dysk twardy widoczny w sieci ethernet. Nie musi być
    duży, byle był sieciowy.

    Z tego co znalazłem na allegro, ceneo itp. to ceny takich dysków
    zaczynają się od ok 600zł. To dość sporo jak na to ile tak naprawdę
    kosztują podzespoły, z których to jest zrobione.

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby polecić mi tani dysk sieciowy?

    Z góry dzięki,

    e.

  • 2. Data: 2009-01-24 13:48:20
    Temat: Re: Prośba o polecenie dysku ethernet
    Od: Mateusz Viste <m...@i...invalid>

    On Saturday 24 January 2009 12:00, edek wrote:
    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby polecić mi tani dysk sieciowy?

    FreeNAS ;-)

    Używam od kilku miesięcy, i bardzo sobie chwalę.
    A "hardware" sam sobie dostosuj wedle potrzeb i budżetu. Ja postawiłem to
    sobie na Via 1 GHz / 128 MiB RAM / HDD 200 GiB :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-01-24 20:17:49
    Od: edek <e...@g...com>

    to musi być rozwiązanie stand-alone, pudełko a nie pc

    m.

  • 4. Data: 2009-01-25 09:08:47
    Od: Mateusz Viste <m...@i...invalid>

    On Saturday 24 January 2009 21:17, edek wrote:
    > to musi być rozwiązanie stand-alone, pudełko a nie pc

    Jak kto lubi...
    Z tym, że mały pecet w małej obudowie, bez monitora/klawiatury/myszy, też
    może pełnić rolę "pudełka". :-)

    Zalety:
    - Łatwy w naprawie,
    - Upgrade'owalny,
    - Możliwość dowolnej zmiany i modyfikacji firmware'u,
    - Większa ilość funkcji i możliwości...

    Wady:
    - Mimo wszystko często trochę większy od rozwiązania stricte marketowego,
    - Nieco bardziej prądożerny (choć zależy to od części z jakich go złożymy),
    - Wymaga nieco prac ręcznych do złożenia...

    To tak bez głębszego przemyślenia, na szybko :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-01-25 09:33:37
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "edek" napisał w wiadomości
> [...]

    >kosztują podzespoły, z których to jest zrobione.

    >Czy ktoś z grupowiczów mógłby polecić mi tani dysk sieciowy?

    Ja ostatnio bawiłem sie obudowa ethernetowa dla dysku Sata Welland
    ME-747AN-S
    Wsadziłem do niej dysk 1TB, Działa

    Ale po 2 dniach testów przesiadłem sie na serwerek - ma wieksze mozliwosci.

    P.S.
    Jak chcesz to moge ci ta obudowe za 240zł sprzedac

  • 6. Data: 2009-01-25 18:15:47
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ME-747AN-S
    > Wsadziłem do niej dysk 1TB, Działa
    >
    > Ale po 2 dniach testów przesiadłem sie na serwerek - ma wieksze

    Welland ME-747AN-S jest faktycznie wyjątkowo nieudany. To złomowisko starych
    części. A wystarczy tylko zmienić literki AN na K żeby mieć prawdziwą
    rakietę. W podobnej cenie. Niestety kosztem braku TCP/IP, gdyż ME-747K używa
    szybszego protokołu LPX.

  • 7. Data: 2009-01-25 21:08:06
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "MC" napisał w wiadomości

> [...]
    > starych części. A wystarczy tylko zmienić literki AN na K żeby mieć
    > prawdziwą rakietę. W podobnej cenie. Niestety kosztem braku TCP/IP, gdyż

    Ale do 747K potrzebny jest zainstalowany program na komputerze zeby widziec
    dysk.
    A AN-S działa bez tego :)

    A w moim przypadku był to wymóg zeby dysk w kieszeni widział tuner SAT.

    AN-S działała bez zarzutu - i nawet klient BT działał.

  • 8. Data: 2009-01-26 09:51:00
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "edek" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Jak masz dane strategiczne to taki dysk jak Ci walnie będziesz
    musiał(?) oddać do sklepu. Pamiętaj o tym
    Mój dysk zawisł i albo miałem go wyrzucić do śmieci,
    albo oddać do firmy do naprawy gwarancyjnej z wszelkimi danymi
    zapisanymi na nim.
    W pewnym momencie, po prostu nie było możliwości zrobienia nic na tym dysku.

    Artur(m)

  • 9. Data: 2009-01-26 11:14:24
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ale do 747K potrzebny jest zainstalowany program na komputerze zeby
    > widziec dysk.

    Tak samo jak do innych obudów program do obsługi protokołu TCP/IP.

    > A AN-S działa bez tego :)

    A mimo to wielokrotnie wolniej.

    > A w moim przypadku był to wymóg zeby dysk w kieszeni widział tuner SAT.

    Niestety w tym wypadku muszę przyznać Ci rację. Niemniej jednak jest duży
    wybór napędów używających TCP/IP i dużo szybszych i nowocześniejszych od
    ME-747AN-S.

  • 10. Data: 2009-02-05 16:40:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.01.2009 12:14, MC pisze:
    > Tak samo jak do innych obudów program do obsługi protokołu TCP/IP.

    Że co? Wydaje mi się, że typowa obudowa NAS TCP/IP z obsługą
    FTP i/lub SMB/CIFS bez problemu działa pod Windows *i* pod
    Linuksem bez instalowania jakichś 'własnościowych' sterowni-
    ków...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |