  • 11. Data: 2009-01-05 21:36:45
    Temat: Re: Prośba o poradę. Zakup aparatu (mały+fotki+filmy)
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 05 styczeń 2009 20:17, frank drebin wyraził następujacą
    opinię:

    > Wiesz, jedyne co mnie ciągnie do zmiany, to właśnie okazjonalne filmiki.
    > Nie musi być jakość dvd, byle nie było jakichś dużysz szumów.
    > Jedyne co mnie wstrzymuje przed kupnem czegokolwiek to fakt, że podczas
    > kręcenia filmu nowe kompakty też nie mają zoomu.

    Samsung NV8 ma zoom w trakcie nagrywania, choć w instrukcji coś tam piszą że
    nie, ale jeśli fakty przeczą teorii to ... ;-)
    Na filmie kręconym w mieszkaniu przy jednej energooszczędnej żarówce 23W
    {podobno odpowiada 150-tce} nie widzę zaszumienia nawet na ciemnych
    powierzchniach - choć przy tym samym oświetleniu aparat każe ustawiać czasy
    wyższe niż 1/30s.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 12. Data: 2009-01-05 22:20:19
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Dariusz Zygmunt wrote:
> [...]
    > opinię:

    > To jest pojęcie dość względnie ;-)

    > Obiektyw o jasności 2,8 i ISO 3200 {użyteczne 800-1600} daje spore
    > możliwości robienia zdjęć bez lampy, poza tym tryb full manual
    > umożliwia eksperymentowanie z naświetlaniem do woli. Lampa otwiera
    > się tylko wtedy gdy jest potrzebna.

    > 8, 7, 5, 3 i 1Mpx w formacie 4x3, 7Mpx 3x2, 6Mpx 16x9.
    > Zdjęcie robione w wyższych rozdzielczościach można przeskalować w
    > aparacie na każdą mniejszą wielkość akceptowaną przez aparat, jest
    > też PictBridge z możliwością drukowania zdjęć lub wglądówek wprost z

    Czy datę nadrukowuje na zdjęciach?
    W każdym formacie? Canon mój tylko w 2mpix

    > 37-104mm {w przeliczeniu na klatkę 35mm}, stabilizacja programowa
    > także przy filmowaniu.

    > Mały, obudowa w pełni aluminiowa {czarna, ale chyba są też "srebrne"}
    > gładka, żadnych wystających elementów, jedno pokrętło, włącznik w
    > zagłębieniu i wygodny spust migawki.

    > Wyświetlacz IMHO bardzo dobry, minimalne opóźnienia, łatwo powiększyć
    > zdjęcie i sprawdzić "podejrzane" szczegóły.

    > 640x480 albo 320x240, 30 lub 15 klatek - ograniczenie do 6 godzin
    > nagrania w dowolnym trybie {jeśli tylko wystarczy pamięci a aparat
    > jest na zewnętrznym zasilaniu}.

    przeglądając opinie o tym samsungu natknąłem się na tekst (może błędnie
    zrozumiałem), że zoom jest tylko podczas kręcenia filmów bez dzwięku?

    Jaka szybkość zapisu fotki?
    Jaki czas do startu?
    Jak duże karty obsługuje?

    > Tego jeszcze nie oceniłem, ale ładowanie aparatu z komputera
    > {drukarki?} w trakcie operacji przez USB jest dość praktycznym
    > rozwiązaniem :-)

    > 360-500 zł.

    > Nie wiem jak na dłuższą metę będzie sprawdzał się dość ciekawy system
    > sterowania tym aparacikiem, ale po jednym dniu używania nie
    > zmieniłbym go na żaden system joystikowo-pokrętłowo-przyciskowy :-)

    > Samsung NV8

    Zaciekawiłeś mnie tym aparatkiem.
    Cena miód a opinie na Skąpcu dobre.

    > Są też o rok nowsze NV30, ale prawdę mówiąc różnią się głównie ceną,
    > nowy jest prawie dwa razy droższy, są też wersje z matrycą 10-12Mpx -
    > dla podatnych na wpływy marketingowe ;-)
    >
    > Z pozdrowieniami
    > Dariusz Zygmunt

    Też pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-01-05 22:58:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    frank drebin pisze:

    > Czy datę nadrukowuje na zdjęciach?
    > W każdym formacie? Canon mój tylko w 2mpix

    I bardzo dobrze, że masz taką opcję. Jak potrzebujesz na bieżąco
    datować, to masz taką opcję w przyzwoitej rozdzielczości. Natomiast jest
    darmowy soft, który nanosi ci datę z exifa i zapisuje zdjęcie w innym
    folderze nie psując oryginalnego. Tu przykład kilku ramek(na jednym
    zdjęciu) i wybranego przeze mnie formatu daty, miejsca, gdzie data ma
    się pojawić (można nawet poza zdjęciem, a nie na nim). Sam też wybrałem
    czcionkę, cieniowanie i przezroczystość.
    Naprawdę chcesz się kierować taką pierdułką jak nanoszenie daty
    bezpośrednio na zdjęcie?
    Bo takim XnView, IrfanView, FastStone Viewer (wszystkie bezpłatne do
    użytku domowego) możesz nanieść daty hurtowo na wszystkie zdjęcia wg.
    wybranego przez CIEBIE formatu.

    http://images27.fotosik.pl/310/d37844f1ecded341.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 14. Data: 2009-01-05 23:06:48
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 05 styczeń 2009 23:20, frank drebin wyraził następujacą
    opinię:
    > Dariusz Zygmunt wrote:

    > Czy datę nadrukowuje na zdjęciach?
    > W każdym formacie? Canon mój tylko w 2mpix

    Tak, można włączyć nadruk datę lub daty i czasu na każdym formacie zdjęcia.

    > przeglądając opinie o tym samsungu natknąłem się na tekst (może błędnie
    > zrozumiałem), że zoom jest tylko podczas kręcenia filmów bez dzwięku?

    Taki tekst też widziałem, ale nagrywam filmiki z dźwiękiem i zoom-owaniem,
    nie wiem więc skąd taka bezsensowna informacja.
    Do fotek można dodawać dźwiękowe memo.

    > Jaka szybkość zapisu fotki?

    Podgląd zdjęcia {7Mpx 3x2} znika po pół sekundy {ale można ustawić jedną lub
    trzy} więc zakładam, że z taką szybkością można robić kolejne zdjęcie w
    normalnych trybach pracy, przy dobrym oświetleniu, oczywiście lampa ładuje
    się nieco dłużej - czas doładowania lampy trudno jednoznacznie określić -
    zależy od trybu jej użycia.
    Są trzy opcje robienia zdjęć seryjnych, bracketing {niestety tylko o
    +-1/2EV}, krótka seria i "pseudo-film", oczywiście wszystkie te tryby są
    bez lampy a dwa ostatnie dodatkowo mają ograniczenia w rozdzielczości.
    Są też takie tryby pracy w których przetwarzanie obrazu zajmuje wyraźnie
    czas, np. programowe usunięcie czerwonych oczu czy zdjęcia fajerwerków.

    > Jaki czas do startu?

    Około sekundy, wyświetlacz zapala się jeszcze zanim obiektyw wyciągnie się
    na długość roboczą :-)

    > Jak duże karty obsługuje?

    Zdaje się że do 8Gb, ale pewien nie jestem, kupiłem dwójkę i ... kiedy ja ją
    zapełnię? ;-)

    > Zaciekawiłeś mnie tym aparatkiem.

    To teraz wady ;-)
    - nie można go obsługiwać w rękawiczkach ze względu na elektroniczne
    przyciski {może w skórzanych?},
    - temperatura pracy powyżej zera,
    - z początku obsługa ekranu może sprawiać pewne problemy, szczególnie jak
    ma się duże dłonie, ale da się to opanować łatwiej niż znaczenie różnych
    pokręteł czy przycisków w "klasycznych" systemach sterowania,
    - przesłony są tylko dwie - max. otwarcie dla danej ogniskowej {czyli od
    2,8 do 5,4} i max. przymknięcie {od 7 do 12,9} - za to czasów jest ile się
    chce,
    - trochę za wysoko zaczyna się krótka ogniskowa, wolałbym 27 zamiast 37mm
    no ale pocieszam się że obiektyw jest dość jasny ;-)
    - brak TIFF-ów ;-)

    > Cena miód a opinie na Skąpcu dobre.

    Sam jestem zaskoczony jego możliwościami, kupiłem go w sumie ze względu na
    solidny wygląd i niską cenę a dostałem więcej niż się mogłem
    spodziewać :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 15. Data: 2009-01-05 23:11:53
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 05 styczeń 2009 23:58, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Naprawdę chcesz się kierować taką pierdułką jak nanoszenie daty
    > bezpośrednio na zdjęcie?

    Jeśli chcesz korzystać z PictBridge to staje się to istotne - oczywiście o
    ile w ogóle chcesz niszczyć zdjęcie nadrukowując coś na nie ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 16. Data: 2009-01-05 23:16:44
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 06 styczeń 2009 00:06, Dariusz Zygmunt wyraził następujacą opinię:

    > To teraz wady ;-)

    Aha, przydałby się BlueTooth, ale z drugiej strony zużywałby baterie a
    podłączenie przez USB je ładuje ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 17. Data: 2009-01-05 23:22:30
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > też wybrałem czcionkę, cieniowanie i przezroczystość.
    > Naprawdę chcesz się kierować taką pierdułką jak nanoszenie daty

    Nie jest to istotne, pytałem z czystej ciekawości.
    > Bo takim XnView, IrfanView, FastStone Viewer (wszystkie bezpłatne do
    > użytku domowego) możesz nanieść daty hurtowo na wszystkie zdjęcia wg.
    > wybranego przez CIEBIE formatu.
    Irfana używam od kilku lat, wiem że mogę wstawić datę, ale hurtowo?

    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Też pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-01-05 23:34:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    frank drebin pisze:
    > Irfana używam od kilku lat, wiem że mogę wstawić datę, ale hurtowo?

    Akurat z tego co się orientuję, to w Irfanie jest najwięcej możliwości,
    ale go nie używam, ani nanoszenia daty generalnie nie używam (datowanie
    w nazwie pliku np. 2009_01_05-234521.jpg). Wiem, że FastStone, którego
    używam robi to hurtowo. Wiem, że Irfan może, ale nie wiem jak.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 19. Data: 2009-01-05 23:35:17
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Dariusz Zygmunt wrote:
> [...]
    >
    > Sam jestem zaskoczony jego możliwościami, kupiłem go w sumie ze
    > względu na solidny wygląd i niską cenę a dostałem więcej niż się

    Na 90% go zanabędę.
    Cena rewela ~350zł, karta 8GB ~50zł, gwarancja 24m-ce, jest też srebrny.
    Zoom na filmach to rewelacja.
    Napisz co z baterią bo nigdzie nie ma danych czasu pracy a nie widzę
    zapasowych na alledrogo.
    Rozumiem, że na mrozie trzymam go w kieszeni, ale kilka minut chyba da się
    użytkować?

  • 20. Data: 2009-01-05 23:44:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    frank drebin pisze: