  • 11. Data: 2014-10-30 12:28:02
    Temat: Re: Prosta przetwornica izolowana
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Taniej wyjdzie na IR2153, szczególnie, że jest w szufladzie.

    Taniej, nie taniej... Chińczyk Go Wie, co w takim module siedzi...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2014-10-30 12:50:51
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2014-10-30 12:11, Piotr Wyderski wrote:

    > Dostanę do tego gwarancję na trzy dekady? :-)

    A do rezystora dostaniesz ,że przy nominalnej mocy wytrzyma 3 dekady ?
    Znakomita większość to tanie goowno.

    > Trwalej. Rozwiązania, nie bójmy sie tej nazwy, debilne, rzadko się
    > psują. :-)

    Debilne rozwiązania są zwykle mocno przewymiarowane. Stąd moim zdaniem
    ich odporność.

    Adam

  • 13. Data: 2014-10-30 13:07:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Ani jedno ani drugie. Jak chcesz maksymalnie proste, to bierzesz
    > IR2153, Rt/Ct 12k/1n, łączysz pin Vb z Vcc (dioda niepotrzebna), Vs z
    > COM i masz gotowy pełny mostek. Na małym toroidzie nawijasz sobie trzy
    > identyczne uzwojenia, pierwotne dajesz pomiędzy LO a HO, a na wtórne
    > mostki z diod BAS40-04 (lub -05 + -06 jeśli lubisz estetykę) lub
    > innych Schottky i kondensatory. Gotowe.

    Niech Ci Pan Bóg w tłustych dzieciach wynagrodzi!

    Paweł

  • 14. Data: 2014-10-30 13:18:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, October 30, 2014, 1:07:55 PM, you wrote:

    > Niech Ci Pan Bóg w tłustych dzieciach wynagrodzi!

    Wnukach, nie dzieciach. Na nowe dzieci jestem za stary. Czekan na
    wnuki z nadzieją, że dożyję...

    Tylko pamiętaj, że z tego to może jakiegoś wata wyciśniesz i koniec.
    Ot, akurat do zasilenia symetrycznie jakiego opampa w samochodzie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-10-30 13:22:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tylko pamiętaj, że z tego to może jakiegoś wata wyciśniesz i koniec.

    Jest cała masa zastosowań, gdzie wat to tak strasznie dużo...
    Przyłączam się do życzeń. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2014-10-30 13:26:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Górski wrote:

    > A do rezystora dostaniesz ,że przy nominalnej mocy wytrzyma 3 dekady ?

    Przy nominalnej nie wiem, ale nieprzeciążony pożyje... Pomijając
    starocie typu rezystory masowe tam się nie ma co zepsuć.

    W module przetwornicy są wymagane co najmniej kondensatory na wyjściu.
    Wierzysz, że to są dobre elementy ceramiczne? Bo ja raczej obstawiam
    moczolit...

    > Debilne rozwiązania są zwykle mocno przewymiarowane. Stąd moim zdaniem
    > ich odporność.

    A w czym to przeszkadza?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2014-10-30 13:32:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Wnukach, nie dzieciach. Na nowe dzieci jestem za stary. Czekan na
    > wnuki

    Czekan na wnuki, strach się bać ;-)

    > Tylko pamiętaj, że z tego to może jakiegoś wata wyciśniesz i koniec.

    Toż to całe morze prundu :-)

    P.P.

  • 18. Data: 2014-10-30 14:04:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:54522fe1$0$11138$65785112@news.neostrada.pl...

    > Toż to całe morze prundu :-)

    Może i morze, a może nie morze.
    Może morze prundu a może morze mocy :-)
    P.G.

  • 19. Data: 2014-10-30 15:27:59
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 30-10-2014 12:11, Piotr Wyderski wrote:

    > Dostanę do tego gwarancję na trzy dekady? :-)

    Dawno temu zajmowałem się serwisem, wśród serwisowanych urządzeń były
    też takie, których wiek przekraczał 20 lat. Lutowane stopem SnPb.
    W tak starym sprzęcie naprawa najczęśćiej polegała na poprawieniu
    połączeń. W tym wieku same pękają.
    Jeżeli robisz sprzęt z czasem gwarancji 30+ lat, to weź to pod uwagę.
    K.
    P.S. Gdzieś widziałem przetwornice izolowane małej mocy o deklarowanym
    czasie MFTB 3 mln godzin. Zainteresowany?

  • 20. Data: 2014-10-30 15:42:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    John Smith wrote:

    > Jeżeli robisz sprzęt z czasem gwarancji 30+ lat, to weź to pod uwagę.

    Robię sobie, z uwzględnieniem możliwości, że się wcześniej zwinę
    i pozostawię innych z problemem.

    > P.S. Gdzieś widziałem przetwornice izolowane małej mocy o deklarowanym
    > czasie MFTB 3 mln godzin. Zainteresowany?

    No nie będę udawał, że mnie nie zainteresowałeś. :-)
    I tak zrobię sam, ale dobrze wiedzieć, że produkuje się jeszcze coś z
    założenia trwałego.

    Pozdrawiam, Piotr