  • 41. Data: 2010-03-17 10:46:35
    Temat: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A ja mam w garazu uniwersalne urzadzenie produkcji OIDP Bester z czasow
    > slusznie minionych (kiedy to problem z rozruchem duzych silnikow wynikal
    > z ograniczeniach w dostepie do odpowiednich akumulatorow, a nie w ich
    > wysokiej cenie).
    > I to uniwersalne urzadzenie ma 3 tryby pracy (i 3 pary zaciskow):
    > 1. prostownik rozruchowy (z grubasnymi zaciskami jak dla spawarki)
    > 2. prostownik (z normalnymi, cienkimi zaciskami)
    > 3. spawarka transformatorowa (znow z grubasnymi zaciskami)
    > Urzadzenie ma w tej chwili okolo 25 lat. W drugiej polowie lat 80
> [...]
    Piszesz o urządzeniu zrobionym przez fabrykę. Przy projektowaniu poszli na jakiś
    kompromis i dało się zrobić. Różnica między twórcą tematu a fabryką jest
    ogromna. Zaczyna się od momentu ze ci co projektowali urządzenie rozruchowe
    będące jednocześnie spawarką i ładowarką do akumulatorów znali się na tym o
    robili i mięli dostęp do odpowiednich materiałów. A z drugiej strony. Ani to
    urządzenie nie jest porządną spawarką ani porządnym urządzeniem rozruchowym.
    Nadawało się do samochodów z lat osiemdziesiątych. Żukowi, Nysie specjalnie nie
    mogło zaszkodzić. Podłączenie się z takim aparatem do współczesnego samochodu na
    pewno będzie bardzo kosztowne o ile akumulator nie zdusi napięcia do
    bezpiecznego dla elektroniki. Przy Lublinie można sobie darować niuans że bez
    obciążenia będzie o kilka woltów więcej w instalacji.